طرز تهیه عدس رستورانی چگونه است؟ + سه روش سالم و مغذی برای صرف صبحانه

عدس چاپار مقدار: 900 گرم

مطالب

به رژیم غذایی روزانه خود فکر کنید، کدام غذاهای فیبری را برای صبحانه انتخاب می کنید؟ اگر دوست دارید غذای سالم بخورید، عدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. عدس یک صبحانه و میان وعده سالم و مغذی است. این ماده غذایی سرشار از فیبر و پروتئین است و به شما کمک می کند روز را با انرژی بالا شروع کنید. این غذا با عدس، سیب زمینی، قارچ و گوشت تهیه می شود. در این مقاله به معرفی سه روشی می پردازیم که سرآشپزهای رستوران از آن برای تهیه عدس استفاده می کنند. اگر هنوز عدس را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه نکرده اید، طرز تهیه عدس خوشمزه و خوش طعم را برای صبحانه و میان وعده به شما آموزش می دهیم.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه عدس پلو با گوشت و مرغ

چگونه عدس را با سیب زمینی درست کنیم؟

مواد مورد نیاز:

مواد خام مقدار
عدس 2 لیوان
سیب زمینی شماره 1
روغن 1 قاشق غذاخوری
خدایا دو قاشق غذاخوری
پیاز شماره 1
سیر شماره 1
ادویه در صورت نیاز

مراحل تهیه عدس با سیب زمینی

1. در مرحله اول تهیه عدس باید آنها را کاملا بشویید. عدس ها را دو ساعت در آب جوش خیس کنید تا نرم شوند.

2. پیاز و سیر را خرد کنید. در یک تابه کوچک پیاز و سیر را تفت دهید تا طلایی شود. پس از تفت دادن سیر و پیاز و زردچوبه نمک و فلفل را اضافه کنید.

3. سیب زمینی را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید. سیب زمینی ها را به پیاز و سیر تفت داده شده اضافه کنید و تفت دهید. بعد از تف کردن سیب زمینی ها، دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید. مواد را با رب گوجه فرنگی تف کنید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود.

4. عدس ها را آبکشی کرده و به مواد بالا اضافه کنید. مواد را کاملا با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

5. عدس ها را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید عدس و سیب زمینی ها کاملا نرم شوند. صبحانه سالم و مغذی شما آماده است. هنگام سرو عدس می توانید با اضافه کردن آبلیمو و روغن زیتون به غذا، غذا را مطابق ذائقه خود خوشمزه تر کنید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه لوبیا چشم بلبلی با سیب زمینی

مردی در حال پوست کندن سیب زمینی

طرز تهیه عدس با قارچ

مواد مورد نیاز:

مواد خام مقدار
عدس 1 لیوان
پیاز دو عدد
قارچ 100 گرم
خدایا 1 قاشق غذاخوری
ادویه هر چقدر که بخواهی
قارچ خرد شده - 250 گرم
10%

46250

41620 بخش

مراحل تهیه عدس با قارچ

1. در مرحله اول پیاز را خرد کنید. در یک قابلمه متوسط ​​روغن بریزید و پیاز را به قابلمه منتقل کنید. بعد از تفت دادن پیاز، ادویه ها را به پیاز اضافه کنید.

2. عدس ها را بشویید و به پیاز متورم اضافه کنید. عدس و پیاز را با هم تفت دهید و آب را به مواد اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید عدس نرم شود و کاملا بپزد.

3. قارچ ها را بشویید و به قطعات متوسط ​​خرد کنید. قارچ ها را با آب لیمو مزه دار کنید و در تابه ای متوسط ​​سرخ کنید. بعد از پخت کامل قارچ ها رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و مخلوط کنید.

4. قارچ های سرخ شده را به عدس اضافه کنید و بگذارید عدس ها کاملا نرم شوند.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ خامه ای قارچ

کنسرو عدس رانا - 400 گرم

مردی مقدار زیادی قارچ را خرد می کند.

طرز تهیه عدس با گوشت

مواد مورد نیاز:

مواد مورد نیاز مقدار
عدس 1 لیوان
گوشت 100 گرم
تست کنید 1 لیوان
پیاز شماره 1
کره 1 قاشق غذاخوری
سیب زمینی شماره 1
ادویه هر چقدر که بخواهی
گوشت گاو منجمد پروتئین پویا - 1 کیلوگرم
1%

315000

311500 بخش

جو همدل 450 گرم
25%

41200

30900 بخش

مراحل تهیه عدس با گوشت

1. عدس ها را بشویید و در قابلمه ای با دو لیوان آب بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

2. پیاز را پوست بگیرید، به صورت خلال برش دهید. کره را در تابه ای متوسط ​​بریزید و اجازه دهید کره ذوب شود. پیاز را در تابه بریزید و با کره مزه دار کنید. در تهیه عدس می توانید به جای کره از روغن زیتون استفاده کنید. تفت دادن پیاز با روغن زیتون طعم غذا را دو چندان می کند.

3. گوشت را به قطعات کوچک برش دهید و در ماهیتابه با کره تفت دهید. گوشت را با زردچوبه، نمک و فلفل مزه دار کنید. بعد از اینکه گوشت پخت، یک لیوان آب در تابه بریزید و اجازه دهید تا گوشت به مدت 45 دقیقه با حرارت ملایم بپزد.

4. سیب زمینی را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید. سیب زمینی و جو را به قابلمه عدس اضافه کنید. سپس دو لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و بگذارید بجوشد. بعد از به جوش آمدن آب، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

5. در مرحله آخر گوشت پف کرده را به قابلمه عدس اضافه کنید. قبل از افزودن گوشت به قابلمه، آن را ریش ریش کنید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه مواد خوب با هم مخلوط شوند و اجازه دهید تا عدس طعم گوشت را بگیرد.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه چلو گوشت در رستوران

گوشت تف

نکات رستورانی برای عدس لعاب دار

  • در حین پختن عدس، مقداری آرد یا نشاسته ذرت اضافه کنید. آرد ذرت و نشاسته از غلظت صحیح عدس اطمینان حاصل می کنند. نشاسته ذرت به عدس چگالی بیشتری نسبت به آرد می دهد. اگر نشاسته ذرت را به عدس اضافه کنید؛ ابتدا نصف قاشق غذاخوری عدس را اضافه کنید. اگر عدس به غلظت دلخواه نرسید، مقدار بیشتری نشاسته ذرت به عدس اضافه کنید.
  • در صورت تمایل می توان لیوان ها را لعاب و ضخیم کرد. هنگام تهیه عدس، اضافه کردن سیب زمینی را فراموش نکنید. توصیه می کنیم عدس ها را غلیظ کنید، ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کرده و له کرده و به عدس اضافه کنید.
  • برای اینکه عدس غلیظ تر و خوش طعم تر شود، به جای آب از آبگوشت استفاده کنید.

عدس تازه به وزن 900 گرم

149900

125500

بخش

عدس حمدال - 900 گرم

66500

65900

بخش

عدس ها را در قابلمه مخلوط می کنیم.

حرف آخر

در این مطلب سه روش رستورانی برای تهیه عدس را آموزش دادیم. عدس یک غذای سالم و مقوی برای صبحانه و میان وعده است. برای تهیه عدس می توانید از سیب زمینی، قارچ و گوشت استفاده کنید. نشاسته ذرت و آرد را به غذا اضافه کنید تا لنز آن براق شود. برای تهیه عدس خوشمزه و خوش طعم در منزل کافی است یکی از سه روش تهیه عدس رستورانی را دنبال کنید. اکنون مهارت های آشپزی خود را شروع کنید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا