طرز تهیه مربای سیب و راز طعم آن

طرز تهیه مربای سیب و راز طعم آن

یک صبحانه خوشمزه و مقوی می تواند روز شما را روشن کند! وقتی صبح زود از خواب بیدار می شوید، قطعاً می خواهید یک صبحانه خوب بخورید تا بتوانید از هر لقمه ای با تمام وجود لذت ببرید. مربای سیب خانگی می تواند باعث شود که این همه حس خوب را تجربه کنید. اگر این مربا را دقیقا مطابق با ذائقه خود تهیه کنید و در حین پخت آن تمامی فرهای لازم را بدانید از نتیجه آن لذت خواهید برد. مربای سیب را می توانید به عنوان شام یا به عنوان یک میان وعده سالم مصرف کنید. تا انتها با ما همراه باشید تا مرحله به مرحله طرز تهیه مربای سیب را یاد بگیریم و تمام عکس پخت های مورد نیاز برای خوشمزه شدن آن را مرور کنیم.

چگونه 6 مربای خانگی سیر کننده و آسان تهیه کنیم؟

مواد لازم برای تهیه مربای سیب

درست کردن مربای سیب یک فرآیند بسیار ساده است. قبل از انجام هر کاری، باید مواد زیر را آماده کنید:

مواد لازم برای شیشه مربای سایز متوسط میزان
سیب 1 کیلوگرم
با تشکر 1 کیلوگرم
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
گل سرخ 4 قاشق غذاخوری
آب لیمو 3 قاشق غذاخوری
پودر شیرین کننده بدون شکر کامور - 200 گرم
3%

۸۸۶۰۰

۸۳,۲۸۰ به مرد

مرحله اول: ابتدا سیب ها را بشویید و پوست بگیرید. حالا آنها را به مکعب یا ورقه های نازک کوچک برش دهید. سپس یک لیوان آب با آبلیمو به سیب های خرد شده اضافه کنید تا تغییر رنگ ندهند.

صحنه دوم: یک قابلمه با اندازه مناسب انتخاب کنید و 4 لیوان آب در آن بریزید. سپس قابلمه را روی آتش بگذارید تا آب داخل آن بجوشد. حالا شکر را در چند مرحله به آب در حال جوش اضافه کنید.

سطح سوم: بیایید به سیب بازگردیم. سیب ها را با استفاده از یک صافی از آب آن جدا کنید. سپس تکه های خرد شده را به آب در حال جوش اضافه کنید و 30-45 دقیقه روی آتش بگذارید، شربت مربا غلیظ می شود.

مرحله چهارم: در این مرحله طرز تهیه مربای سیب خانگی باید یک تکه سیب را تست کنید تا مطمئن شوید که کاملاً پخته و نرم شده است. باید به غلظت مربا هم توجه کنید. زیرا شربت مربا پس از سرد شدن غلیظ می شود.

مرحله پنجم: در این مرحله مربا را از روی اجاق برداشته، گلاب و زعفران دم کرده را اضافه کرده و صبر کنید تا کاملا خنک شود. در آخر یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب کنید و مربا را داخل آن بریزید و در یخچال قرار دهید.

همانطور که می بینید طرز تهیه مربای سیب شیشه ای بسیار ساده است. کافیست در حین پخت و پز یک سری مراحل را دنبال کنید و نکات مهمی که به آن اشاره کردیم را رعایت کنید.

چگونه با هل و گلاب مربای خانگی هویج خوشمزه درست کنیم؟

طرز تهیه مربای سیب گل رز

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند طعم مربای سیب را لذیذتر کند، انتخاب نوع سیب است. اگر از طرفداران مربای سیب گلاب هستید می توانید این مربا را با سیب گلاب درست کنید که در این صورت به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

فهرست میزان
سیب گل رز 25 مسئله
با تشکر 1 کیلوگرم
این 1 فنجان
آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
وانیل، هل یا دارچین هرجور عشقته
سیب تازه گلاب 500 گرم
5%

92000

۸۷,۴۰۰ به مرد

مرحله اول: سیب ها را بشویید و پوست بگیرید؛ هسته و قسمت سخت سیب ها را جدا کرده و به قطعات دلخواه برش دهید. آب و شکر و آبلیمو را در قابلمه بریزید و حرارت دهید تا شکر در آب حل شود.

صحنه دوم: در این مرحله سیب ها را به شربت اضافه کنید و گاز را روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از یک ساعت شربت مربا غلیظ می شود و سیب ها پخته می شوند.

سطح سوم: قبل از اینکه مربا را در یک ظرف شیشه ای درب دار بریزید، اجازه دهید تا به دمای محیط برسد. شیشه مربا را می توانید در یخچال نگهداری کنید.

وانیل با شکر تضمینی - 100 گرم
4%

25500

26000 به مرد

چگونه مربای خانگی خوش رنگ و خوشمزه تهیه کنیم؟

چگونه مربای سیب زرد درست کنیم؟

اگر یک سیب زرد خریده اید و می خواهید با آن مربا درست کنید، ابتدا باید مواد زیر را تهیه کنید:

فهرست میزان
سیب شماره 5
این 2 لیوان
با تشکر 1 فنجان
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
وانیل، هل یا دارچین به مقدار مورد نظر
گلاب یا زعفران به مقدار مورد نظر

مرحله اول: ابتدا سیب ها را بشویید و پوست بگیرید. سپس با توجه به ذائقه خود آن را به اندازه های دلخواه خرد کنید. حتی می توانید سیب ها را از وسط نصف کرده و هسته ها را جدا کنید. مقداری آبلیمو روی سیب ها بریزید تا رنگ آنها تغییر نکند.

صحنه دوم: در این مرحله آب، شکر و آبلیمو را در قابلمه ای با هم مخلوط کرده و روی آتش بجوشانید. بعد از حدود 5 دقیقه جوشاندن کامل، مقداری وانیل، هل یا دارچین به آن اضافه کنید تا مزه دار شود. اجازه دهید شربت کمی غلیظ شود.

سطح سوم: حالا سیب ها را به شربت اضافه کنید و بگذارید سیب ها به مدت 45 دقیقه در شربت بپزند. سپس با چنگال بررسی کنید که آیا سیب ها کاملا پخته شده اند یا خیر. در نهایت حرارت را خاموش کنید تا مربای سیب به دمای محیط برسد. مربا را در ظرف شیشه ای درب دار ریخته و در یخچال قرار دهید.

گلاب علا فدک - 1 لیتر
15%

82000

69000 به مرد

زعفران تیموری سری یاقوت - 4.608 گرم
33%

013000

325200 به مرد

طرز تهیه مربای سیب ترش

این مربا احتمالا یکی از خوشمزه ترین مرباهایی خواهد بود که تا به حال در زندگی خود خورده اید. ترکیب سیب ترش و شکر طعم شیرین بسیار مطبوعی به مربای شما می دهد و در کمترین زمان همه را عاشق آن می کند. برای تهیه این مربا به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
سیب ترش 1 کیلوگرم
با تشکر 1 کیلوگرم
این 2 لیوان
گل سرخ هرجور عشقته

تهیه مربای سیب سبز ترش هیچ تفاوتی با مرباهای دیگر ندارد اما اگر سیب هایتان خیلی ترش است می توانید مقدار شکر را به ذائقه خود افزایش دهید.

هل سبز مصطفوی - 20 گرم

9 ویژگی شگفت انگیز سیب که شما را متقاعد می کند هر روز این میوه را بخورید

طرز تهیه مربای سیب، مربای شیک و خوشمزه

مربای سیب واقعی جلوه ای زیبا و بی نظیر دارد; برای این کار به سیب های کوچک و سالم نیاز دارید. بعد از تهیه مواد زیر می توانید پخت را شروع کنید:

فهرست میزان
سیب کوچولو 1 کیلوگرم
با تشکر 5 لیوان
این 3 لیوان
عصاره لیمو 1/4 قاشق چایخوری

مرحله اول: در ظرفی آب بریزید و نصف لیوان آب لیمو یا سرکه به آن اضافه کنید. بعد از شستن سیب ها و جدا کردن پوست آن ها، نوک چاقو را داخل آن ها فرو کنید و دانه ها را بدون آسیب به ظاهر سیب جدا کنید. اگر می توانید این مرحله را انجام دهید تا دم سیب ها از هم جدا نشوند. حالا سیب ها را در یک کاسه آب و آبلیمو بریزید تا تغییر رنگ ندهند.

صحنه دوم: اگر گلدان لعاب دار دارید برای این مرحله بهتر است وگرنه می توانید از قابلمه دیگری استفاده کنید. 3 لیوان آب و شکر را داخل قابلمه بریزید و حرارت دهید تا شکر کاملا حل شود. سپس عصاره لیمو را اضافه کنید. سیب ها را در آبکش بریزید تا آب آن کاملا گرفته شود. حالا سیب ها را به قابلمه اضافه کنید. بعد از حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت شربت غلیظ شده و سیب ها پخته می شوند.

پرواز: برای خوش طعم شدن می توانید مقداری زعفران و گلاب اضافه کنید.

نکات مهم در پخت مربای سیب

طرز تهیه مربای سیب با پوست

  • افزودن مقداری گلاب و زعفران تاثیر زیادی در طعم مربا دارد. بنابراین مطمئن شوید که آنها را در نظر بگیرید.
  • برای تزیین کیک، دسر و دسر می توانید از مربای سیب استفاده کنید. چون این مربا به قدری خوش رنگ و لعاب است که دسرهای شما را زیباتر می کند.
  • اگر می خواهید مربا شیرین نباشد باید آن را روی حرارت ملایم بپزید.
هل سبز مصطفوی - 10 گرم

آیا سرکه سیب واقعا به کاهش وزن کمک می کند؟

سوالات متداول

برای قرمز شدن مربای سیب چه کنیم؟

طرز تهیه مربای سیب قرمز به این صورت است که در مراحل پخت مربا باید از پخش کننده و دم کن استفاده کنید. بعد از اینکه مربا به مدت 30 دقیقه پخت، شعله انداز را زیر قابلمه قرار دهید و تا حد امکان آن را پایین بیاورید. حالا درب قابلمه را صافی بگذارید و اجازه دهید مربا ۱ الی ۲ ساعت آنجا بماند. اگر شربت خیلی تیره شد اما رنگ مربا تغییر نکرد می توانید ۱ لیوان آب جوش اضافه کنید و درب قابلمه را کاملا بسته نگه دارید تا زمان بیشتری برای تغییر رنگ آن باقی بماند.

چگونه مربای پوست کنده سیب را تهیه کنیم؟

اگر سیب های شما پوست نازکی دارند، می توانید آن ها را با پوست بپزید. سیب ها را کاملا بشویید و بعد از جدا کردن هسته آن ها را به صورت ضربدری برش دهید. بقیه مراحل پخت مشابه همان چیزی است که قبلاً گفتیم. در نهایت یکی از تکه های مربای سیب را با چنگال تست کنید تا مطمئن شوید که کاملا پخته و نرم شده است.

سیب خشک رویال - 500 گرم

پایان گفتگو

در ابتدای این مطلب ابتدا طرز تهیه مربای ساده سیب را توضیح دادیم و سپس گفتیم که می توانید این مربا را با انواع سیب بپزید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. مربای سیب را می توانید با کره یا خامه و هر نوع نان میل کنید. این مربای ایرانی یک میان وعده لذیذ و یک صبحانه سیر کننده به حساب می آید که می توانید در کنار خانواده نوش جان کنید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا