طرز تهیه پاستا مرغ; غذای خوشمزه

طرز تهیه پاستا مرغ غذای خوشمزه

“مامان، من مرغ دوست ندارم”، “من ماکارونی می خواهم”، “می توانید امروز یک غذای خوشمزه درست کنید؟” اگر در استفاده از گوشت مرغ در وعده های غذایی خود مردد هستید، می توانید پاستا را با مرغ درست کنید. این غذا خوشمزه است و به راحتی می توانید آن را در خانه تهیه کنید. شما می توانید هم از فیله و هم از گوشت مرغ چرخ کرده در این دستور پاستا مرغ خوشمزه استفاده کنید. در این مطلب از مجموعه مقالات انتخابتو به معرفی روش های مختلف تهیه پاستا مرغ پرداختیم. مقدار مواد برای یک خانواده چهار نفره نوشته شده است. با ما بمان.

طرز تهیه پاستا با مرغ و سویا

دانه های سویا را قبل از پخت در آب داغ خیس کنید و بعد از بیست دقیقه آبکشی کنید. سینه مرغ را به قطعات کوچک برش دهید. پیاز، سیر و فلفل دلمه ای را خرد کنید. ابتدا پیازها را سرخ کنید. وقتی طلایی شد سیر و فلفل دلمه ای را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. سینه مرغ ورقه شده و دانه های سویا را به مواد داخل تابه اضافه کنید و بگذارید کاملا سرخ شوند. پس از سرخ شدن همه مواد، رب گوجه فرنگی را با سایر مواد تفت دهید.

داخل قابلمه مقداری آب بریزید و پاستا را بعد از جوش آمدن به آن اضافه کنید. بعد از 5 دقیقه پاستا را بشویید و با آب سرد بشویید. داخل قابلمه مقداری روغن بریزید. سیب زمینی، نان لواش یا مقداری پاستا را داخل روغن بریزید تا کف قابلمه را به خوبی بپوشاند. مواد ماکارونی را در قابلمه بریزید و با باقیمانده پاستا بپوشانید. سپس درب قابلمه حاوی بخارپز را ببندید و بگذارید مواد به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت با حرارت ملایم بپزند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد ماکارونی، آسان و خوشمزه

مواد لازم برای پاستا با مرغ و سویا

عنوان میزان
پاستا 400 گرم
سینه مرغ 2 عدد (حدود 300 گرم)
سویای خیس نشده 1 فنجان
پیاز بزرگ شماره 1
سیر 2 قرص
فلفل سبز شماره 1
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و روغن به مقدار لازم
پاستا پیکولی پاستا طلایی مقدار 500 گرم
سویا همدل - 250 گرم
10%

39900

35910 به مرد

طرز تهیه پاستا با مرغ چرخ کرده چگونه است؟

پیاز، سیر و فلفل را خرد کنید. در یک تابه نسبتا بزرگ پیازها را تفت دهید تا طلایی شوند. سپس زردچوبه، سیر و فلفل دلمه ای را اضافه کرده و تفت دهید. مرغ چرخ کرده را به مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. سپس رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید و خوب مخلوط کنید. سرخ کردن رب گوجه فرنگی غذای شما را رنگارنگ تر می کند.

در قابلمه ای مقداری آب بریزید و پاستا و نمک را بعد از جوشیدن اضافه کنید. پس از نرم شدن پاستا، آن را آبکشی کرده و با آب سرد بشویید تا نشاسته اضافی آن گرفته شود. قابلمه را روی آتش بگذارید و مقداری روغن کف قابلمه بریزید. نیمی از پاستا را داخل قابلمه بریزید و موادی که آماده کردید را اضافه کنید. ماکارونی باقی مانده را روی مواد بریزید و در قابلمه را بپوشانید. بعد از 20 دقیقه غذای شما آماده است.

طرز تهیه پاستا با مرغ چرخ کرده چگونه است؟

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماکارونی خوشمزه ایرانی با گوشت

مواد لازم برای تهیه ماکارونی مرغ چرخ کرده

عنوان میزان
پاستا 400 گرم
مرغ چرخ کرده 300 گرم
پیاز بزرگ شماره 1
سیر 2 قرص
فلفل سبز شماره 1
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و روغن به مقدار لازم
پاستا طلایی پوست کنده 500 گرم

طرز تهیه پاستا با فیله مرغ؟

فیله های مرغ را به قطعات کوچک برش دهید. سپس پیاز، سیر و فلفل را خرد کنید. پیازها را در تابه بریزید و سرخ کنید. پس از طلایی شدن پیازها، مقداری زردچوبه، سیر و فلفل دلمه ای به آن اضافه کنید. تکه های مرغ را به پاستا اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا بپزند. سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت دهید.

مقداری آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. سپس پاستا را داخل آب بریزید و بعد از 5 دقیقه آبکشی کنید. تابه را دوباره گرم کنید و مقداری روغن داخل آن بریزید. مقداری نان، ماکارونی، سیب زمینی یا بادمجان را کف قابلمه بریزید و نیمی از پاستا را اضافه کنید. مواد سرخ شده را روی پاستا بریزید. در آخر ماکارونی باقیمانده را روی مواد بریزید و درب قابلمه را ببندید. بعد از نیم ساعت غذای شما آماده است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ به سبک رستورانی و بسیار خوشمزه؟

ماکارونی طلایی، پاستا با قطر 1.2، 500 گرم

مواد لازم برای تهیه ماکارونی فیله مرغ

عنوان میزان
پاستا 400 گرم
فیله مرغ 300 گرم
پیاز بزرگ شماره 1
سیر 2 قرص
فلفل سبز شماره 1
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و روغن به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا با فیله مرغ؟

منبع

hh-hm.com

آخرین کلمه

پاستا یک غذای جهانی و خوشمزه است. می توانید تکه های کوچک فیله یا سینه مرغ را در فریزر خود نگه دارید و از آنها برای تهیه این غذا استفاده کنید. اگر کودک شما علاقه ای به گوشت مرغ ندارد یا نمی تواند آن را بجود، می توانید از مرغ چرخ کرده استفاده کنید. هویج، قارچ و نخود فرنگی به خوشمزه تر شدن پاستا کمک می کند. اگر در حین سرو متوجه شدید که پاستا شما فاقد رب گوجه فرنگی است، می توانید مقداری سس گوجه فرنگی به وعده غذایی خود اضافه کنید.

مقدار سس گوجه فرنگی خانواده کلم: 830 گرم

سوالات متداول

  • برای تهیه پاستا مرغ از چه سبزیجاتی می توان استفاده کرد؟

برای تهیه ماکارونی گوشت مرغ می توانید از سبزیجاتی مانند نخود، قارچ، هویج، کرفس یا کدو سبز استفاده کنید.

  • برای تهیه ماکارونی از چه گوشت های دیگری می توان استفاده کرد؟

می توانید از گوشت چرخ کرده بره، گوشت گاو یا بوقلمون در تهیه پاستا استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که زمان پخت هر کدام از این گوشت ها متفاوت است.

  • برای تهیه پاستا مرغ از چه نوع ماکارونی می توان استفاده کرد؟

برای تهیه این غذا بهتر است از انواع ماکارونی رشته ای استفاده کنید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا