طرز تهیه کباب گوشت چرخ کرده

برنج تارم ممتاز گلستان مقدار 1 کیلوگرم

کباب; یکی از انواع غذاهای کبابی با گوشت چرخ کرده است که زمان پخت آن کوتاه است. زیرا این غذای خوشمزه برای مهمانی ها و زمانی که زمان کمی برای طبخ دارید سیر کننده و عالی است. غذاهایی که هم برنج هستند و هم نان؛ بنابراین هم با برنج و هم با نان سرو می شود و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. در ادامه این مطلب با دستور پخت این غذای خوشمزه آشنا می شویم.

مواد لازم برای تهیه کباب 4 نفره

مواد لازم
گوشت چرخ کرده 500 گرم
پیاز 2 عدد
سیر 3 عدد سایز متوسط
سیب زمینیها شماره 1
گوجه فرنگیها شماره 4
رب گوجه فرنگی 1 قاشق مرباخوری
سماق 1 قاشق چایخوری
آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
روغن به مقدار لازم
نمک / فلفل به مقدار لازم
پودر سیر 1 قاشق چایخوری
فلفل سبز شماره 4
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
کره 25 گرم
  • پیاز و سه حبه سیر را با درجه دوم رنده آشپزخانه رنده کنید و یا اگر دوست ندارید از سیر تازه استفاده کنید می توانید از پودر سیر نیز در این ترکیب استفاده کنید. پیاز رنده شده را در توری، پارچه نازک یا حوله آشپزخانه تمیز بریزید و فشار دهید تا آب آن گرفته شود.
  • پیاز و سیر رنده شده را از قبل با گوشت چرخ کرده مخلوط کرده و با فلفل سیاه و نمک و سماق مزه دار کنید و این مخلوط را با دست تمیز به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا گوشت کاملا بپزد. اگر می خواهید از طعم های تند استفاده کنید، می توانید از فلفل بیشتری در این کاسرول استفاده کنید.
  • گوشت را در یک قابلمه درب دار قرار دهید. آن را صاف کنید تا کف تابه شما را بپوشاند. در این مرحله می توانید کباب ها را به دلخواه برش دهید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه در دمای متوسط ​​بپزد.
  • در همین حین گوجه ها را از وسط نصف کنید. اگر اجاق گاز دارید، می‌توانید گوجه‌ها را با پوست آن‌ها تفت دهید تا طعم کمی دودی پیدا کند، اما این اختیاری است.
  • بعد از 10 دقیقه پخت، نیمی از سماق و آب زعفران را به تفت اضافه کرده و مزه دار کنید. نیمه های گوجه فرنگی را با فلفل سبز اضافه کنید، قسمت برش خورده را روی گوشت قرار دهید و دوباره درب آن را ببندید.
  • بعد از 10 دقیقه صبر کردن، تکه های کباب را برگردانید و باقی مانده سماق را اضافه کنید. می توانید مقداری کره نیز اضافه کنید.
  • دوباره درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید 10 دقیقه آخر کباب قابلمه بپزد.
  • در این مرحله می توانید رب گوجه فرنگی را با آب رقیق کرده و با آبلیمو به مخلوط دیجی کباب اضافه کنید تا از رسیدن سس دیجی کباب به غلظت مناسب اطمینان حاصل کنید.

چگونه یک کباب رژیمی سالم و خوشمزه تهیه کنیم؟

طرز تهیه برنج کباب

اگر می خواهید کباب تابه ای خود را با برنج سرو کنید، باید گوشت را ورز دهید و قبل از گذاشتن در تابه برای پخت کباب آن را بپزید. یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی آتش بجوشانید و یک قاشق روغن و یک قاشق نمک روی آن بریزید.

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و با رنده درشت رنده کنید و با آب سرد بشویید و کف قابلمه روغنی ریخته و پهن کنید و فشار دهید. بعد از 7-10 دقیقه برنج را آبکش کرده و در قابلمه را بریزید و بگذارید بپزد. پس از 45 دقیقه صبر کردن، برنج را تست کنید و اگر خوب پخته شد، آن را در ظرف مناسب سرو قرار دهید. نوش جان!

نوک برشته کردن

اگر این کباب را برای افراد مسن خانواده یا کسانی که از بیماری خون چرب رنج می برند تهیه می کنید، حتما از گوشت کم چرب استفاده کنید.

در حین پخت روی حرارت ملایم بپزید تا گوشت کاملا پخته شود.

اگر نگران از بین رفتن مواد کباب هستید، مخلوط کباب را پس از ورز دادن یک ساعت در یخچال بگذارید. به این ترتیب در هنگام پخت قوام بیشتری خواهد داشت.

افزودن مقداری پودر دارچین در مرحله آخر پخت و پاشیدن پودر دارچین روی کباب ها طعم و بوی بی نظیری به غذای شما می دهد، حتما امتحان کنید.

پودر دارچین - 100 گرم
4%

65000

62400 به مرد

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا