علائم بیماری کبد چرب چیست؟

تورم پاها، دست ها و صورت یکی از علائم بیماری

انتخابتو، بیماری کبد چرب اغلب بدون علائم قابل توجهی رخ می دهد، اما در خانه با علائم جزئی قابل تشخیص است. به عنوان مثال، درد زیر سینه سمت راست ممکن است نشانه بیماری کبد چرب باشد. این درد به دلیل التهاب یا بزرگ شدن کبد ناشی از تجمع چربی ایجاد می شود. در ادامه به بررسی سایر روش های تشخیص بیماری کبد چرب در منزل می پردازیم:

افزایش وزن

افزایش وزن و چاقی به خصوص در ناحیه اطراف معده را می توان از جمله علائم بیماری کبد چرب دانست.

آکنه و مشکلات پوستی

پوست می تواند چیزهای زیادی در مورد سلامت کبد نشان دهد آکنه یا سایر مشکلات پوستی ممکن است به دلیل کبد چرب رخ دهد. کبد به سم زدایی بدن کمک می کند و زمانی که عملکرد آن مختل شده و به درستی کار نمی کند، احتمال بروز کبد وجود دارد. آکنه و لکه روی پوست افزایش می یابد.

زرد شدن پوست یا چشم

زرد شدن پوست و سفیدی چشم ها را می توان یکی از علائم بیماری کبد چرب دانست که زمانی رخ می دهد که کبد قادر به فیلتر کردن بیلی روبین از گلبول های قرمز خون نباشد.

تورم دست و پا

کسوف تجمع مایع در پاها، دست ها یا مچ پا ممکن است نشانه بیماری کبد چرب باشد. هنگامی که کبد نتواند مقادیر کافی پروتئین خاص تولید کند، تعادل مایعات در بدن مختل می شود.

احساس خستگی یا ضعف

خستگی و خستگی مداوم می تواند یکی از مشکلات کبدی باشد، کبد چرب توانایی بدن برای ذخیره و آزادسازی انرژی را مختل می کند و باعث می شود احساس خستگی یا ضعف کنید.