علائم و راه حل های گرمازدگی / مایعات کافی بنوشید

علائم و راه حل های گرمازدگی مایعات کافی بنوشید

پیمان نامدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مراسم اربعین بزرگترین اجتماع مسلمانان با حضور میلیونی زائر است، گفت: حفظ سلامت در برابر بیماری های احتمالی از اولویت های اصلی هر زائری است.

وی با اشاره به گرمازدگی زائران اربعین افزود: یکی از مشکلاتی که ممکن است برای افراد شرکت کننده در راهپیمایی اربعین پیش بیاید گرمازدگی است و باید بدانیم که اگر به فردی که دچار گرمازدگی می شود توجه نشود، دچار گرمازدگی می شود. جدی آورده است. خطرات

نایب رئیس بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: باید دانست که تأخیر در درمان گرمازدگی منجر به مرگ می شود، بنابراین کمک های اولیه و مجموعه ای از مهارت های ساده نیاز است که به سرعت اعمال شود. فردی که از گرمازدگی رنج می برد می تواند از خطرات ناشی از گرمازدگی محافظت شود.

نامدار با اشاره به اینکه گرمازدگی زمانی رخ می دهد که بدن نتواند گرمای اضافی را از طریق مکانیسم های تنظیم حرارت خارج کند، گفت: هوا گرم است و فعالیت بدنی زیاد است و مایعات کافی مصرف نمی شود، افراد دچار گرمازدگی می شوند.

دمای بدن فردی که دچار سکته آفتاب می شود تا 41 درجه افزایش می یابد، سطح هوشیاری کاهش می یابد و فشار خون افزایش می یابد و چهره فرد رنگ پریده می شود، اما گاهی این حالت در افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نیز رخ می دهد. . گرمازدگی نیز رخ می دهد و در این بیماران پوست داغ، قرمز و خشک می شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر گفت: پرهیز از نوشیدن مایعات کافی ضروری است. کم آب شده وی با بیان اینکه برای جلوگیری از گرمازدگی، گرم کردن بدن، پوشیدن لباس خنک، کلاه لبه دار، مصرف مایعات سرد و پرهیز از قرار گرفتن طولانی مدت در محیط گرم از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: تامین آب و الکترولیت به بدن کارهایی که برای جلوگیری از از دست دادن آب بدن و شرایطی مانند گرمازدگی باید انجام شود باید در نظر گرفته شود.