علی نصیریان: ببینیم نسل جوان/سینمای ایران در عرصه جهانی حرفی برای گفتن دارد؟

علی نصیریان ببینیم نسل جوانسینمای ایران در عرصه جهانی حرفی

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، علی ناصریان در این مراسم که چهارشنبه شب 21 شهریور 1403 به مناسبت گرامیداشت خود و فرا رسیدن 21 شهریور روز ملی سینما برگزار شد، خواستار ضیافت شام فرهنگی و هنری برای روح و روان جامعه شد. فضای جدیدی از زندگی روزمره برای لذت بردن از لذت زیبایی از طریق هنر لازم است.

به گزارش ایرنا، وی با تاکید بر اینکه هنر بیانگر مفاهیم زندگی برای مردم است، ادامه داد: هنر مفهوم بهترین زندگی را به صورت ساده و زیبا به مردم ارائه می کند.

نصیریان با توجه به تأثیر هنر در عرصه‌های مختلف زندگی، گفت: هنر آنقدر در درک مفهوم تأثیرگذار است که باید پذیرفت که بیشتر معانی اشعار حافظ با سرودهای بی‌نظیر برای ملت ایران معنا یافته است. استاد محمدرضا شجریان.

وی هنر را به تصویر کشیدن زندگی دانست و گفت: هنر زندگی مردم را جهت می دهد; فرهنگ شناسنامه و هویت مردم است و هر سنگی باید برای حفظ آن باقی بماند.

این هنرمند چیره دست ادامه داد: فرهنگ و هنر بهترین نماینده یک ملت و جامعه در عرصه بین المللی است بنابراین توجه به این جایگاه بسیار مهم است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه سینما و ساختار دراماتیک آن برگرفته از غرب است، گفت: امروز به همت هنرمندان و فعالان این عرصه، سینمای ایران به درجه ای از رونق رسیده است که می تواند کاری انجام دهد. در مورد در دنیا بگوییم.

نصیریان با بیان اینکه سواد رمز شکوفایی یک هنرمند است، افزود: هنر کاری خلاقانه است که شکوفایی در این مسیر بدون داشتن سواد لازم امکان پذیر نیست. بخش مهم دیگر آموزش هنر، تمرین و آموزش است. در دهه 30 که کتاب و استادی در عرصه تئاتر و سینما وجود نداشت، هنرمندان با تکیه بر تداوم و ممارست راه رشد و شکوفایی را در پیش گرفتند.

وی توصیه کرد: نسل جوان و خلاق به تمرین، تقویت قوه تخیل و خودآموزی در عرصه هنر توجه ویژه ای داشته باشند.

در پایان این مراسم از تندیس یادبود علی نصیریان رونمایی شد.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین