چگونه خونریزی بینی در روزهای گرم را کاهش دهیم؟

چگونه خونریزی بینی در روزهای گرم را کاهش دهیم؟

احمد رضائیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه احتمال خونریزی بینی در کودکان و بزرگسالان در تابستان و روزهای گرم سال افزایش می یابد، اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که در فصل تابستان و در روزهای گرم سال احتمال خونریزی بینی در کودکان و بزرگسالان افزایش یابد. اینها شبکه ورید Kesselbach نامیده می شوند و به دلیل دمای بالای هوا هستند. در ماه های تابستان انبساط و رقیق شدن خون داخلی در آن ناحیه رخ می دهد و ممکن است باعث خونریزی در بینی فرد شود.

وی با بیان اینکه این نوع خونریزی به دو دسته خونریزی بینی قدامی یا قدامی و خون بینی خلفی تقسیم می شود، گفت: زمانی که این حالت در قسمت جلویی بینی رخ می دهد، قسمت زیادی از رگ ها باعث خونریزی می شود و این ناشی از عواملی مانند انسداد است. . مصرف دارو برای آنفولانزا و رینیت، سینوزیت، دمیدن بینی در هوای گرم، آلرژی و سرفه های زیاد روی آن تاثیر می گذارد البته هوای تنفسی فرد با انحراف تیغه بینی باعث خشکی جلوی بینی و خونریزی می شود.

این متخصص گوش و حلق و بینی خاطرنشان کرد: در صورت ابتلا به بیماری های کبدی مصرف مواد مخدر و الکل نیز می تواند باعث پارگی مویرگ های بینی و خونریزی بینی شود.

وی در مواردی که این حالت پشت بینی و خونریزی از پشت بینی اتفاق می افتد، ادامه داد: مصرف برخی داروها، فشار خون بیمار، وجود بیماری های زمینه ای خون، بی حسی در رگ ها و وجود یک تومور در بینی این پدیده در صورتی مؤثر است که فرد در اثر تصادف ضربه ای به صورتش وارد شده باشد یا قبلاً جراحی شده باشد یا کمبود کلسیم داشته باشد و در معرض محرک های شیمیایی قرار گرفته باشد، پشت بینی تحریک شده و ممکن است باعث ناراحتی شود. در صورت خونریزی خلفی (پشت بینی) بیمار باید به اورژانس مراجعه کرده و تحت نظر پزشک متخصص باشد.

آیا خونریزی دائمی بینی در تابستان غیر طبیعی است؟

رضائیان با بیان اینکه تیغه بینی دارای فضای نازکی است که دو حفره بینی را از هم جدا می کند، تصریح کرد: در قسمت جلویی آن عروق بسیار کوچکی وجود دارد که خشکی و گرمای هوا باعث نازک شدن و نازک شدن عروق می شود که باعث گرفتگی بینی می شود. خون دماغ اگر فردی در ماه های تابستان دچار خون دماغ شود، این غیرطبیعی است و باید برای بررسی سایر بیماری ها به پزشک مراجعه کند.

وی در خصوص کم و حجم کم خون دماغ در ماه های تابستان و روزهای گرم سال گفت: برای جلوگیری از بروز خونریزی بهتر است فرد در روزها و ساعات گرم تابستان اقامت نداشته باشد. در محیط های بسیار گرم و در معرض آفتاب، حتی اگر در این ساعات بیرون از خانه لازم باشد از سایه، کلاه و ماسک استفاده شود و یا در محیطی که تهویه مطبوع روشن است، البته افراد قرار نگیرد. نباید فراموش کنیم که استفاده زیاد از کولر نیز مضر بوده و باعث خشکی بدن و خونریزی می شود.

پزشک گوش و حلق و بینی موارد زیر را توصیه می کند: برای جلوگیری از خونریزی بینی، اجتناب از محیط های خشک و گرم و استفاده از پمادهای ویتامینه برای نرم کردن سوراخ های بینی نیز ممکن است برای بیمارانی که فشار خون بالا ندارند مفید باشد. این چیزها خونریزی بینی را کنترل می کنند.

کنترل خونریزی بینی با استفاده از کمپرس سرد

وی بیان کرد: روغن کاری و استفاده از کمپرس یخ برای این دسته از افرادی که در روزهای گرم تابستان دچار خون دماغ می شوند نیز مفید است و سر فردی که دچار خونریزی بینی می شود باید به سمت جلو خم شود و کج کردن سر به عقب به این صورت یک مشکل است. باور اشتباه یعنی خون خارج نمی شود زیرا این حرکت برای بیمار بسیار خطرناک است و ممکن است مشکلات دیگری ایجاد کند.

رضاییان اضافه کرد: بیماری که در روزهای گرم تابستان دچار خون دماغ می شود باید سر خود را به سمت جلو خم کند و دهان خود را باز نگه دارد تا اگر خون از پشت حلق خارج شد از دهان خارج شود و کمپرس سرد به پیشانی بمالد. . گونه می تواند به کنترل خونریزی بینی در روزهای گرم تابستان کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر خونریزی های بینی در کودکان پنج تا 10 ساله رخ می دهد، این روند در بزرگسالان بین 50 تا 80 سال بیشتر دیده می شود، گفت: با فشار زیاد از ناحیه حلق و بینی اتفاق می افتد و بعد از 20 سالگی قطع نمی شود. دقیقه، تبدیل به یک مشکل برای بیمار است. کودکان در محیط های گرم بیشتر بازی و کار می کنند و در معرض چنین خونریزی هایی قرار می گیرند و ناحیه بینی آنها ناراحت می شود. کوچکتر و آسیب پذیرتر است.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: خشک شدن مخاط بینی کودکان و دستکاری های بینی ممکن است در روزهای گرم سال باعث تحریک و خونریزی بینی آنها شود و استفاده از مکمل های غذایی حاوی میوه ها، سبزیجات و ویتامین ها برای همه ضروری است. روزهای گرم افراد بسیار مفید

مصرف و بوییدن آب لیمو نیز برای کاهش این عارضه و کاهش خشکی بینی مفید است، افراد می توانند هر شش ساعت از قطره فنیل افرین استفاده کنند. آنها دیگر حق استفاده از آن را ندارند زیرا به مصرف این دارو معتاد می شوند.