عوارض خوابیدن با موهای خیس

عوارض خوابیدن با موهای خیس

حفظ مراقبت و سلامت مو مستلزم توجه به اصولی است که باید مدام به آن توجه کرد. علاوه بر اثرات مضر آلودگی هوا، نور خورشید، تماس با مواد شوینده با کیفیت، تغذیه مناسب و مصرف برخی داروها بر سلامت مو، رطوبت نیز در بسیاری از موارد آسیب جدی به ساختار مو وارد می کند. بعد از حمام کردن و شستن موها، ممکن است بارها بدون توجه به خشک کردن موها به رختخواب رفته باشید، زیرا خیلی خسته بودید و انرژی لازم برای خشک کردن موهایتان را نداشتید. به هر حال، خوابیدن با موهای خیس عواقب قابل توجهی خواهد داشت.

اگر خوابیدن با موهای خیس برای شما به یک عادت تبدیل شود، در درازمدت علائم آسیب جدی و قابل توجهی را به موهای خود خواهید دید. بنابراین، خوابیدن با موهای خیس چه عوارضی دارد و چگونه می توان آنها را کاهش داد؟ در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا باید از خوابیدن با موهای خیس خودداری کنید و نکاتی را که به شما کمک می کند موهای خود را تا حد استاندارد خشک کنید، بررسی می کنیم.

چرا نباید با موهای خیس بخوابیم؟

همانطور که گفته شد تاثیر رطوبت روی مو در بسیاری از موارد عوارض و مشکلات جدی را به دنبال دارد. برای جلوگیری از این آسیب ها به موهایتان، باید مواظب باشید بعد از حمام موهایتان را خشک کنید. در زیر مهمترین عوارض خشک نکردن موها را توضیح خواهیم داد.

موهای خشک و شوره سر

وقتی سر خود را بدون خشک کردن موها روی بالش می گذارید، قسمت قابل توجهی از اسانس های موجود در مو به بالش منتقل می شود و موهای شما این مقدار روغن مفید را از دست می دهند. کاهش اسانس مو باعث خشکی و شکنندگی تارهای مو و ریشه مو می شود.

هنگامی که روغن ریشه مو کاهش می یابد، باکتری های سطح پوست سر و تارهای مو رشد شوره سر را تسریع می کنند. تولید شوره سر نه تنها باعث خارش و التهاب آزاردهنده می شود، بلکه ظاهر ناخوشایندی به مو می دهد و از زیبایی مو می کاهد.

وبلاگ موتن را بخوانید: درمان قطعی شوره سر با پنج محصول عالی

شکنندگی تارهای مو

موهای خیس و مرطوب نسبت به موهای خشک ضعیف‌تر و شکننده‌تر هستند، بنابراین موهای خیس شما به راحتی در اثر فشارهای محیطی می‌شکنند و آسیب می‌بینند.

اگرچه گرمای سشوار یا یون ها و الکتریسیته ساکن که در اثر باد با قسمت زیرین و دسته های سشوار تماس پیدا می کند، آسیب مو را تسریع می کند، اما این بدان معنا نیست که خوابیدن با موهای خیس مضر است. . ضرر کمتری نسبت به خشک کردن مو دارد. وقتی سر خود را روی بالش با موهای خیس قرار می دهید، زمانی که موهای شما ضعیف و شکننده است، بالش به موها می سایید و آسیب جدی به تارهای مو وارد می کند و راه را برای موخوره هموار می کند.

زبری و ایجاد گره در مو

وقتی از سشوار برای خشک کردن موها و شانه کردن موها در زمان مناسب استفاده می کنید، سطح کشسانی مو افزایش می یابد و شکل طبیعی آن حفظ می شود. در این میان خوابیدن با موهای خیس باعث گره خوردن تارها و وز شدن و سفت شدن موها می شود.

به این ترتیب باید زمان و انرژی بیشتری صرف کنید تا موهایتان به حالت طبیعی خود بازگردد. علاوه بر این، چسباندن موها به یکدیگر، شانه زدن موها را با مشکل مواجه می کند و برخی از داروهای مو در هنگام شانه زدن از ریشه جدا می شوند که باعث افزایش ریزش مو و ضعیف شدن ریشه می شود.

افزایش ریزش مو

همانطور که گفته شد موهای خیس شکننده تر و حساس تر هستند، بنابراین شانه کردن موهای خیس باعث افزایش ریزش مو می شود. خشک شدن موها، وز شدن، گره خوردن، خوردن مو، عفونت های قارچی و باکتریایی و کشیدگی تارهای مو در نتیجه اصطکاک با بالش، ریزش مو را تسریع می کند.

ریزش مو باعث کاهش اعتماد به نفس می شود و وضعیتی ناخوشایند برای همه است. روش های درمان ریزش مو در طب سنتی را در وبلاگ موتن بخوانید.

بروز عفونت های باکتریایی و قارچی

قارچ ها و باکتری ها در محیط های گرم و مرطوب به سرعت رشد کرده و تکثیر می شوند. خوابیدن با موهای خیس باعث می شود رطوبت مو با بالش تماس پیدا کند و دمای سر و صورت محیط مناسبی را برای تکثیر باکتری ها و قارچ ها ایجاد می کند. اگر به دلیل خوابیدن با موهای خیس به عفونت های باکتریایی و قارچی مبتلا می شوید، می توانید این گونه بیماری ها را به دیگران منتقل کنید، بنابراین برای حفظ سلامت خود و اطرافیان خود بدون خشک کردن موهای خود به رختخواب نروید.

بروز سرماخوردگی و سردرد

یکی از مهم ترین رفتارهایی که باعث سرماخوردگی و سردرد می شود، بی توجهی به خشک کردن مو است. رطوبت مو برای تبخیر شدن نیاز به گرما دارد و این گرما از هوای اطراف و همچنین از پوست شما گرفته می شود. بنابراین خوابیدن با موهای خیس خطر ابتلا به سرماخوردگی را افزایش می دهد. برای جلوگیری از سرماخوردگی و سردرد به خصوص در روزهای سرد سال بهتر است پس از خشک کردن موها به رختخواب بروید.

باعث آکنه و جوش می شود

باکتری هایی که در اثر رطوبت و گرما روی پارچه بالش جمع می شوند به راحتی پوست صورت را آلوده می کنند و این مشکل باعث ایجاد جوش و آکنه روی پوست می شود. بنابراین خوابیدن با موهای خیس نه تنها به موها آسیب می رساند، بلکه می تواند از نظر سلامت و زیبایی پوست صورت نیز مشکلاتی ایجاد کند.

چگونه عوارض خوابیدن با موهای خیس را کاهش دهیم؟

برای به حداقل رساندن عوارض خوابیدن با موهای خیس می توانید روش های زیر را در دستور کار خود قرار دهید:

موهایتان را ببندید یا ببافید

برای کاهش عوارض خوابیدن با موهای خیس و برای اینکه موهایتان حالتی زیبا داشته باشد، می توانید موهای خود را به شکل گوجه فرنگی بالای سر ببندید یا ببافید. البته این مراحل باید بعد از خیس کردن مو در حالی که هنوز خیس است انجام شود.

روسری بپوش

برای جلوگیری از اصطکاک بین مو و بالش که باعث ریزش مو می شود، با استفاده از روسری نخی یا ابریشمی هنگام خواب، عوارض خوابیدن با موهای خیس را کاهش دهید و از وز شدن موهای خود جلوگیری کنید.

استفاده از روبالشی ابریشمی

روبالشی ابریشمی به کاهش اصطکاک بین بالش و مو کمک می کند و پوست شما تمام رطوبت خود را از دست نمی دهد. پارچه های ابریشمی آب کمتری جذب می کنند و از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند.

استفاده از روغن های گیاهی

روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل و روغن فندق جذب رطوبت مو را کاهش داده و با کاهش جذب آب در کوتیکول ها از شکستگی و تورم ریشه موها جلوگیری می کند.

1716511015 411 عوارض خوابیدن با موهای خیس

نکات مهم در شانه کردن و خشک کردن مو

اگر می خواهید موهای سالمی داشته باشید، این نکات را هنگام خشک کردن و شانه کردن موهایتان به خاطر بسپارید:

  • موهای خیس خود را شانه نکنید و برس نزنید، پس از اینکه منتظر ماندید تا 80 درصد رطوبت مو خشک شود، شانه زدن را شروع کنید.
  • برس یا شانه خود را دو تا سه بار در هفته با آب و صابون بشویید.
  • هنگام شانه کردن موها، سر خود را پایین نگه دارید و موهای خود را از پشت گردن تا پیشانی و سپس از پیشانی به پشت شانه کنید.
  • در پایان شستشو از آب سرد استفاده کنید تا موهایتان نرم و براق بماند.
  • موهای خود را دو تا سه بار در روز شانه کنید.
  • موهای خود را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا سریعتر خشک شوند.
  • پس از بیرون آمدن از حمام، موهای خود را با استفاده از حوله های نرم یا پارچه های نخی خشک کنید و روی موهای خود قرار دهید تا به آرامی خشک شوند.
  • برای خشک کردن مو با سشوار، دستگاه را روی سرعت یا حرارت کم یا متوسط ​​قرار دهید.
  • برای اینکه حرارت سشوار به فولیکول های مو آسیب نرساند، آن را در فاصله مناسبی از مو نگه دارید و به طور متناوب حرکت دهید.
  • قبل از استفاده از سشوار یا سایر ابزارهای حرارتی از محافظ های حرارتی روی موهای خود استفاده کنید.
  • برای اینکه موهایتان ضعیف و وز نشوند، حوله یا پارچه را با فشار و سریع روی موهایتان بکشید.
  • تا زمانی که حداقل نیمی از رطوبت مو خشک نشده از سشوار استفاده نکنید و موهای کاملا خیس را در معرض باد یا گرمای سشوار قرار ندهید.
1716511015 784 عوارض خوابیدن با موهای خیس

با محصولات نرم کننده و مرطوب کننده مو برای مراقبت از مو آشنا شوید

در زیر بهترین محصولات نرم کننده و مرطوب کننده مو را معرفی می کنیم:

ماسک مرطوب کننده مورینگامو برای موهای خشک

این ماسک تاثیر بسزایی در تامین رطوبت موهای خشک دارد و می تواند تارهای مو را عمیقا مرطوب کند و نرمی و درخشندگی آنها را افزایش دهد و از وز شدن و سفت شدن تارهای مو نیز جلوگیری کند.

اسپری مرطوب کننده و تقویت کننده دو فاز باباریا

در ساختار این اسپری از روغن آرگان و عصاره آلوئه استفاده شده است که به تقویت فولیکول ها و تارهای مو کمک می کند و در عین حال به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می کند. استفاده از این اسپری از تورم خال ها جلوگیری کرده و به شکل گیری آن ها تسریع می کند.

کرم مرطوب کننده حاوی کلاژن و کراتین

این کرم که بهترین محصول برای صاف کردن موهای مجعد و آبرسانی موهای خشک است به دلیل کراتین و کلاژن موجود در ساختار به نرمی و درخشندگی مو کمک می کند. برای از بین بردن موخوره و افزایش شانه پذیری موهایتان می توانید از این محصول استفاده کنید.

1716511015 38 عوارض خوابیدن با موهای خیس

آب بمب موی کامان حاوی کلاژن و کراتین است

راه حل

خوابیدن با موهای خیس عوارض قابل توجهی دارد که در درازمدت آسیب های مختلفی را به همراه دارد. برای جلوگیری از عفونت قارچی، موخوره، ریزش مو، سرماخوردگی و سردرد، لازم است موهای خود را با رعایت اصول و نکاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، خشک و شانه کنید و سپس به رختخواب بروید. محصولاتی که در این مقاله به شما معرفی می کنیم نیز به رطوبت رسانی و تقویت موهای شما کمک می کنند تا بتوانید آنها را در برنامه مراقبت از موی خود قرار دهید.

مطلب با همکاری رسانه motanro گردآوری شده است