(عکس) امکانات جدید کابین هواپیمای ایرباس

عکس امکانات جدید کابین هواپیمای ایرباس

به عنوان بخشی از توسعه مستمر هواپیمای 330neo (A330neo) به منظور افزایش ارزش آن در آینده و جلب توجه مسافران، شرکت ایرباس ویژگی های کابین جدید این هواپیما را در نمایشگاه 2024 Aircraft Interiors معرفی کرد.

به گزارش عصر ایران، ایرباس مدل ویژه ای از 330 نئو را در اندازه فول سایز در نمایشگاه طراحی داخلی این هواپیما به نمایش گذاشت تا برای اولین بار ویژگی های جدید کابین این هواپیما را به نمایش بگذارد. این ویژگی ها عبارتند از Hero Light و Panel Welcome، تریم جدید برای دیوارهای جانبی داخلی، پانل های قاب در و سقف و پنجره های قابل تنظیم الکتریکی. ویژگی های جدید از سال 2027/2028 در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

ویژگی های کابین جدید 330 Neo سازگاری و هم افزایی را با مدل بزرگتر 350 فراهم می کند و همچنین تجربه کلی مسافران را بهبود می بخشد. علاوه بر این، ترکیب این عناصر به کاهش وزن هواپیما تا حدود 100 کیلوگرم کمک می کند.

پانل خوش آمد گویی جدید و چراغ قهرمان قابل تنظیم در کلاس تجاری

نورپردازی بالای سر، به نام پانل خوش آمدید، دارای الگوی شابلون Airspace است و در تمام 330 هواپیمای نئو که از سه ماهه اول سال 2026 تحویل داده می شود، استاندارد خواهد بود. علاوه بر این، ایرباس خصوصی سازی را برای شرکت های هواپیمایی به عنوان یک گزینه پیشنهاد می کند.

در همین حال، چراغ جلوی جدید Hero به عنوان یک آپشن ممتاز برای E330 Neo در سال 2027 ارائه خواهد شد. این یک فرصت قابل توجه برای متمایز کردن یک شرکت هواپیمایی با توانایی شخصی سازی با 16 میلیون رنگ و الگوهای منحصر به فرد خواهد بود.

به طور کلی، این عناصر طراحی بصری قابل تنظیم اولین نمونه از نوع خود در یک هواپیمای پهن پیکر هستند.

نتیجه توسعه مستمر کابین ایرباس برای افزایش جذابیت مسافران

عناصر تزئینی جدید برای دیوارهای جانبی، پانل سقف و چارچوب در

دیوار کناری جدید دارای زبان طراحی سازگار با کابین هواپیماهای خانواده 350 و E320 خواهد بود. مسافران همچنین از راحتی بیشتری بهره مند خواهند شد زیرا دیوارهای جانبی جدید به لطف طراحی مجدد پانل dado در سطح کف، فضای شانه اضافی 5 میلی متری برای هر صندلی پنجره و 50 میلی متر فضای پای بیشتر را ارائه می دهند. بر اساس برآوردهای ایرباس، دیواره های جانبی و پانل های دادو به کاهش وزن هواپیما تا 85 کیلوگرم کمک می کند.

نتیجه توسعه مستمر کابین ایرباس برای افزایش جذابیت مسافران

در همین حال، پانل های سقفی جدید نیز سبک تر از طراحی قبلی هستند و به کاهش وزن 10 کیلوگرمی در کل کابین کمک می کنند.

سقف و دیوار کناری به روز شده ظاهری جذاب و یکپارچه تر از طراحی قبلی ارائه می دهد و همچنین می تواند برای طراحی مجدد هواپیماهای موجود 330 اعمال شود.

روکش قاب درب جدیدی نیز برای E330 Neo معرفی شده است. طراحی آن تعداد قطعات را کاهش می دهد و نصب و تعویض آن را آسان تر می کند و همچنین به کاهش وزن تا 5 کیلوگرم بیشتر کمک می کند. پوشش قاب جدید نیز ظاهر دلپذیرتری در اطراف درب می دهد.

نتیجه توسعه مستمر کابین ایرباس برای افزایش جذابیت مسافران

پنجره با تنظیم نور برق

یکی دیگر از گزینه های کابینت 330 Neo که در حال حاضر در 350 ارائه می شود، پنجره های نوردهی الکتریکی (EDW) است. اینها آخرین نسل از EDW ها هستند که به سرعت تاریک می شوند و به طور موثر بیش از 99.999٪ نور مرئی و همچنین انرژی مادون قرمز خورشید را مسدود می کنند. نصب پانل جانبی جدید 330 Neo امکان تعویض یا تعویض آسان بین سایبان الکترومکانیکی و اجزای EDW را فراهم می کند.

نتیجه توسعه مستمر کابین ایرباس برای افزایش جذابیت مسافران