غذاهایی که برای مبتلایان به فشار خون مضر هستند

غذاهایی که برای مبتلایان به فشار خون مضر هستند

انتخابتو، امروزه تعداد قابل توجهی از مردم از فشار خون بالا رنج می برند. این وضعیتی است که در آن سرعت خون در رگ های خونی به سطوح هشدار دهنده افزایش می یابد و باعث ضعیف شدن دیواره های عروق می شود. قلب خون را سریعتر پمپاژ می کند که باعث فشار بیش از حد بر قلب می شود و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. برخی از غذاها می توانند این شرایط را بدتر کنند. ما غذاهای مضر برای افراد مبتلا به فشار خون بالا ارائه می کنیم. :

نمک

هنگامی که مصرف سدیم در رژیم غذایی افزایش می یابد، تعادل برقرار کنید دانشگاه بدن انسان خراب می شود، این امر باعث می شود که کلیه ها خون را به خوبی فیلتر نکنند، از آنجایی که میزان سدیم در خون زیاد است، وقتی کلیه ها نتوانند به درستی کار کنند، میزان آب در خون افزایش می یابد و فشار خون بالا می رود. . بالا می رود؛ متخصصان تغذیه اعلام کرده اند که میزان سدیم دریافتی روزانه یک فرد سالم نباید از 1500 میلی گرم بیشتر باشد.

قهوه

قهوه یک جایگزین عالی برای نوشیدنی های انرژی زا است، اما مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار می تواند فشار خون را افزایش دهد.

شکلات

مصرف شکر و شکلات نه تنها باعث افزایش سطح سدیم بدن می شود، بلکه قند خون را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و در نتیجه فشار خون را افزایش می دهد; علاوه بر این، مصرف مقادیر زیاد مواد قندی باعث چاقی می شود که ارتباط مستقیمی با فشار بیش از حد به قلب و افزایش فشار خون دارد.

نوشابه گازدار

نوشیدنی های گازدار علاوه بر افزایش احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها و افزایش فشار خون، سلامت دهان و دندان را به خطر می اندازد و باعث کم آبی بدن می شود و تعادل الکترولیت بدن را به هم می زند و باعث بالا رفتن فشار خون می شود.

گوشت قرمز

گوشت قرمز به دلیل داشتن سدیم بیشتر از گوشت سفید و غذاهای دریایی، فشار خون را افزایش می دهد، بنابراین کارشناسان توصیه می کنند برای کنترل فشار خون و جلوگیری از افزایش آن، مصرف گوشت قرمز را محدود کنید.