غذاهای مفید برای کاهش چربی شکم

غذاهای مفید برای کاهش چربی شکم

انتخابتو، افرادی که به دنبال راه هایی برای از بین بردن چربی های شکم و کاهش وزن هستند باید در انتخاب غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی و گوشت بدون چربی که سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های سالم هستند دقت کنند. نه تنها متابولیسم بدن را تقویت می کند بلکه چربی شکم را نیز به مرور زمان کاهش می دهد. در ادامه به بررسی غذاهای مفید برای کاهش چربی شکم می پردازیم:

حبوبات

غذاهای غنی از پروتئین و فیبر می توانند در کاهش چربی شکم بسیار موثر باشند و لوبیا، نخود، سویا، بادام زمینی و نخود فرنگی می توانند با اشتها مبارزه کرده و احساس سیری را در شما حفظ کنند.

ماست

مصرف منظم ماست علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است می تواند به کاهش چربی شکم نیز کمک کند. پروبیوتیک تصور می شود که می تواند سلامت روده را بهبود بخشد و تصور می شود مصرف ماست باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و نیازی به مصرف کالری بیشتری ندارید.

سیب

سیب به خصوص سرشار از فیبر است پکتین نه تنها می تواند گرسنگی مداوم را سرکوب کند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد، بلکه حاوی: پلی فنول ها می تواند به کاهش چربی کمک کند، آنتی اکسیدان های موجود در آن نیز التهاب را کاهش می دهد و احتمال ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد، نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف سیب به طور قابل توجهی به کاهش چربی دور شکم کمک می کند.

دانه شنبلیله

دانه شنبلیله به کاهش اشتها و بهبود فرآیند متابولیک کمک می کند، همچنین هضم غذا را بهبود می بخشد و چربی دور شکم را کاهش می دهد، همچنین مصرف دانه شنبلیله اثر رادیکال های آزاد را که به سلامت پوست آسیب می زند را از بین می برد.