غذای داغ را در این حالت در یخچال بگذارید

غذای داغ را در این حالت در یخچال بگذارید

بارها شنیده اید که غذای پخته شده را باید بعد از سرد شدن در یخچال گذاشت، اما آیا قرار دادن غذای داغ در یخچال خطرناک است؟

به گزارش همشهری آنلاین، پیش از این گفته شده بود که قرار دادن غذای داغ در یخچال باعث می شود هوای داخلی به مایع تبدیل شود و دمای یخچال افزایش یابد. بنابراین موتور باید به سرعت دمای کاهش یافته را به دمای تنظیم شده برگرداند که می تواند عمر دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وب سایت می پرسد “آیا گذاشتن غذای گرم در یخچال بی خطر است؟” یک مقاله در مورد هنوز هم خوشمزه است. او به این سؤالات پاسخ داد و در ابتدا تأکید کرد که معمولاً گذاشتن غذای گرم مستقیماً در یخچال اشکالی ندارد، اما برای این کار باید دستورالعمل های ساده ای را رعایت کنید.

در این سایت توضیح داده شده است که قبل از قرار دادن غذا در یخچال چه مقدار باید سرد شود تا بتوانید بلافاصله غذای داغ را در یخچال قرار دهید. نگران داغ شدن بیش از حد یخچال نباشید زیرا ترموستات یخچال برای حفظ دمای ایمن 40 درجه فارنهایت یا کمتر کار می کند.

چیزی که باید در مورد آن نگران باشید این است که آیا غذای داغ پس از سرد شدن به سرعت به دمای ایمن می رسد یا خیر. بنابراین هرگز غذای داغ را در ظروف عمیق داخل یخچال قرار ندهید. غذای داغ را در ظروف کم عمق قرار دهید تا سریع خنک شود.

به عنوان مثال، یک قابلمه بزرگ سوپ یا خورش را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و آنها را در ظرف های کوچکتر قرار دهید. یک تکه بزرگ از گوشت یا مرغ پخته شده را نیز باید به قطعات کوچکتر برش دهید و در ظروف کوچک و کم عمق جداگانه قرار دهید و در یخچال قرار دهید.

البته اگر نمی خواهید غذای داغ را در یخچال قرار دهید، می توانید آن را در ظرفی پر از آب سرد قرار دهید، اما دقت کنید که ظرف 2 ساعت بعد از پخت غذا در یخچال قرار گیرد.