غذای ساده برای جمع های دوستانه

غذای ساده برای جمع های دوستانه

اگر مدام در عصرها، عصرها و مجالس دوستان با مشکل تنوع طعم مواجه هستید یا برخی از دوستانتان گیاهخوار و برخی عاشق گوشت هستند؛ برای اینکه مجالس دوستانه شما فراموش نشدنی و خوشمزه شود، در اینجا دستور العمل های ساده ای را برای شما آورده ایم، از غذاهای گیاهی گرفته تا غذاهای سرد.

دال آدس یک غذای ساده اما بسیار محبوب است

عدس دال یکی از آن غذاهایی است که به راحتی طبخ می شود و همچنین بسیار پرطرفدار است زیرا برای تهیه آن نیازی به زحمت زیادی نیست. با این حال، در جمع های دوستانه، باید یک غذای خوشمزه و سالم تهیه کنید که هر سلیقه ای را جذب کند. از دیگر ویژگی های این غذا وگان بودن آن است. بنابراین، اگر شما یا دوستان و نزدیکانتان گیاهخوار هستید، سوپ عدس می تواند انتخاب بسیار خوبی برای یکی از مجالس دوستانه باشد. عدس یک غذای بسیار محبوب در هند است و طرفداران زیادی دارد. اما این محبوبیت فقط به هند ختم نمی شود. این غذا در ایران به خصوص در جنوب ایران و شهرهایی مانند بوشهر و آبادان طرفداران زیادی دارد.

مواد لازم برای 4 نفر
1 فنجان عدس دال (عدس قرمز)
2 عدد سیب زمینیها
2 عدد پیاز زرد متوسط
شماره 4 گوجه فرنگیها
2 تا 3 قرص سیر
1 قاشق غذاخوری زنجبیل
1 قاشق چای خوری زیره
1 قاشق چای خوری دارچین
1 قاشق چای خوری پودر دانه گشنیز
به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و زردچوبه

در مرحله اول تهیه دال ادس پیازها را نگینی خرد کرده و در تابه تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. سپس گوجه فرنگی رنده شده، سیر رنده شده و زنجبیل تازه رنده شده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوجه ها تغییر کند.

اجازه دهید عدس قرمز با آب و سیب زمینی پوست کنده بماند تا کاملا پخته و له شود. سیب زمینی و عدس را به مخلوط پیاز، گوجه فرنگی و سیر اضافه کنید و بگذارید بجوشد. سپس حرارت را ملایم کنید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بپزد. وقتی عدس کاملا له شد و نرم شد و غذا قوام کافی داشت، غذای دال عدس شما آماده است. افزودن دانه های زنجبیل، زیره و گشنیز با افزودن سیر و پیاز اختیاری است، بسته به ذائقه شما و مهمانانتان. در پایان غذا دال اد را با زعفران، شوید یا زیره سرو می کنیم. نوش جان!

عدس گلستان - 900 گرم

روی میز یک بشقاب 150 گرمی بادمجان، یک غذای ساده برای یک مهمانی دوستانه است.

شش دوجین بادمجان، یک غذای رشتی ساده و خوشمزه

بادمجان شش اناز یکی از غذاهای آسان و لذیذ است که نشات گرفته از استان زیبای گیلان در شمال کشور است و در هر کجای ایران که باشید مطمئنا در مجالس دوستانه طرفداران زیادی پیدا می کند. همچنین این غذا مانند عدس جزو غذاهای گیاهی و محبوب در بین افرادی است که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند.

مواد لازم برای 4 نفر
شماره 6 قلم بادمجان
2 عدد پیاز متوسط
2 قاشق غذاخوری رب انار
300 گرم گردو
به مقدار لازم نمک و فلفل
به مقدار لازم زردچوبه و روغن

برای تهیه شش عدد بادمجان، اولین قدم این است که بادمجان ها را پوست بگیرید و در آب نمک خیس کنید تا تلخی آن ها گرفته شود. سپس آن را به دلخواه خرد می کنیم. تابه مناسبی را روی اجاق قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. سپس بادمجان ها را به تابه اضافه می کنیم.

در مرحله دوم بادمجان ها را خوب سرخ کنید و کنار بگذارید. سپس پیاز را نگینی خرد می کنیم و در قابلمه مناسبی با کمی روغن تفت می دهیم تا پیاز روشن شود و رنگ آن تغییر کند و طلایی شود.

در این مرحله مغز گردو رنده شده را به پیاز داغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا یکدست شود. در این مرحله باید مراقب باشید که گردو نسوزد. سپس رب انار را به مواد اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگ رب روشن شود.

حالا مقداری نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا ادویه جات گرفته شود. سپس سه لیوان آب گرم به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا روغن از قابلمه خارج شود.

بعد از اینکه آب خورش کم شد و گردوها کاملا روغن انداختند، بادمجان های سرخ شده را به قابلمه اضافه می کنیم. 15 دقیقه بعد از اضافه کردن بادمجان ها به ظرف، قابلمه را از روی اجاق گاز برمی داریم.

در مرحله آخر اگر بادمجان ها بیش از 15 دقیقه روی آتش بمانند ممکن است له شوند و شکل خود را از دست بدهند. در نهایت این خورش باید شبیه خورش فسنجان باشد. بالاخره من و کیت شش سایز سرو می کنیم. نوش جان!

بادمجان؛ خواص، ارزش غذایی

چگونه یک غذای ساده به نام آب مرغ تهیه کنیم؟

یکی از غذاهای لذیذ و لذیذ گوشت سفید که مهمانان شما در مجالس دوستانه حتما آن را تحسین خواهند کرد سس مرغ است. بالاخره برای دوستانی که عاشق گوشت سفید هستند باید بشقاب هایی روی میز باشد!

مواد لازم برای 4 نفر
450 گرم سینه مرغ
¼ فنجان سوپ مرغ
1 قاشق غذاخوری ماست
2 تا 4 قاشق غذاخوری سس سیر چیلی
2 قاشق غذاخوری عسل
225 گرم پنیر خامه ای نرم شده
1 قاشق چای خوری سس تلخ
1 فنجان پنیر چدار رنده شده

در مرحله اول مرغ را در آرام پز قرار دهید، سس تند، عسل و سس سیر فلفلی را اضافه کنید و بگذارید 2 تا 3 ساعت کاملا بپزد.

در مرحله بعد وقتی مرغ پخت، آن را در بشقاب رنده کرده و پنیر خامه ای نرم شده را روی آن بریزید و مخلوط کنید تا همه مواد یکدست شوند.

مرغ را به تابه برگردانید و به مدت 20 تا 30 دقیقه با حرارت زیاد بپزید. می توانید دیپ های مرغ را با چیپس ترتیلا یا سبزیجات سرو کنید. نوش جان!

روی میز یک بشقاب پر از کوفته جعفری، یک غذای ساده ترکی است.

طرز تهیه یک غذای ترکی ساده: کوفته کافری

کوفته جعفری یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه و یکی از سریع ترین غذاهایی است که در مجالس دوستی درست می شود. این هم برای دوستانی که عاشق گوشت قرمز هستند انتخاب خوبی است.

مواد لازم برای 4 نفر
1 دسته متوسط جعفری
500 گرم گوشت چرخ کرده
1 قاشق غذاخوری ماست
1 قاشق غذاخوری پودر نان خشک
2 عدد پیاز
شماره 1 تخم مرغ
1 لیوان آرد سفید
به مقدار لازم نمک و فلفل

برای تهیه کوفته جعفری ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم سپس آب اضافی آن را می گیریم. سپس پیاز خیس شده را با گوشت چرخ کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه در ظرف مناسبی می ریزیم.

در این مرحله تخم مرغ را به همراه ماست اضافه می کنیم و مواد را کاملا مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. سپس پودر نان خشک را کم کم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا با بقیه مواد مخلوط شود.

در این مرحله جعفری را ریز خرد کرده و به مواد دیگر اضافه کنید. حالا کوفته ها را با جعفری به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا جعفری به طور یکنواخت در کل کوفته ها پخش شود.

در این مرحله بعد از آماده شدن مواد کوفته، حدود یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم و برای پخت آماده می کنیم. در پایان این مدت کوفته ها را از یخچال خارج کرده و ظرف مناسبی را روی اجاق قرار می دهیم.

مقداری روغن به تابه اضافه کنید و صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس به اندازه نارنگی می گیریم و به شکل گرد یا بیضی در می آوریم سپس کف دست را کمی باز می کنیم و خوب در آرد میغلطانیم.

در مرحله آخر کوفته هایی را که آماده کرده بودیم داخل روغن داغ می ریزیم و دو طرف آن ها را خوب سرخ می کنیم. به همین ترتیب تمام کوفته ها را آماده کرده و در روغن سرخ می کنیم. در آخر کوفته ها را با گوجه فرنگی و جعفری خرد شده و پیاز خرد شده سرو می کنیم. نوش جان!

اگر برای یک دور همی دوستانه به دنبال غذای سرد هستید، دو پیشنهاد هیجان انگیز داریم که مهمانی شما را برای همیشه فراموش نشدنی می کند.

مقدار ماست کم چرب کلم پیچ: 900 گرم

طرز تهیه غذای سرد با مرغ و سیب زمینی

غذای سرد با مرغ و سیب زمینی یکی از غذاهای ساده و لذیذی است که با پیش غذا ست می شود اما از آنجایی که ارزش غذایی بالایی دارد می تواند یک غذای کامل در تعطیلات دو ساله باشد.

مواد لازم برای 4 نفر
شماره 4 سیب زمینیها
400 گرم سینه مرغ
4 لیوان ماست سیر
2 لیوان ذرت شیرین
10 مسئله خيار شور
1 دسته کوچک تبدیل شود
2 قاشق چایخوری خردل
به مقدار لازم نمک

برای تهیه غذای سرد با مرغ و سیب زمینی ابتدا سینه مرغ را در قابلمه ای پر از آب می گذاریم و قابلمه را روی آتش می گذاریم تا سینه مرغ کاملا پخته و نرم شود.

حالا سیب زمینی های شسته شده را به قطعات درشت خرد کرده و در قابلمه ای جدا از آب قرار دهید سپس قابلمه را روی آتش بگذارید و صبر کنید تا سیب زمینی ها در آب جوش بماند تا کاملا بپزند.

وقت شستن خیارشور و شوید و ریز خرد می شود. سپس سینه مرغ پخته شده را به صورت نواری برش می دهیم و سیب زمینی ها را مکعبی می کنیم.

سپس خیارشور خرد شده، سینه مرغ، سیب زمینی و ذرت را در یک کاسه بزرگ مناسب بریزید و خوب مخلوط کنید.

حالا ماست سیر را با خردل و نمک خوب مخلوط کنید.

در این مرحله سس را به مواد داخل ظرف اضافه می کنیم و با دو قاشق مواد را مخلوط می کنیم تا سس با مواد غذای سرد و خوشمزه ما مخلوط شود. در نهایت ظرف را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم ها با هم ترکیب شوند. نوش جان!

مرغ کامل درجه یک سمین - 1600 گرم

یک بشقاب هوموس لبنانی (نخود، سیر و نخود) با روغن زیتون روی میز است، غذای ساده ای برای جمع های دوستانه.

غذای لبنانی به نام حمص را چگونه تهیه کنیم؟

هوموس یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای لبنانی است.

مواد لازم برای 4 نفر
1 و ½ فنجان نخود
2 قرص سیر
3 قاشق غذاخوری ارده
شماره 1 لیمو ترش
به مقدار لازم روغن زیتون
½ قاشق چای خوری فلفل قرمز
2 عدد یخ
4 قاشق غذاخوری آب نخود
به مقدار لازم نمک و فلفل

برای تهیه هوموس اولین کاری که باید انجام دهیم این است که نخود را خیس کنیم. برای این کار 24 ساعت قبل نخودها را در ظرف آب می ریزیم و در صورت امکان چندین بار آب ظرف را عوض می کنیم. نخود کاملاً متورم شده است. دفعه بعد حوصله خوردن لوبیا را نداشته باشید.

10 دلیل اصلی نفخ

بعد از 24 ساعت باید نخودها را بپزیم برای این کار نخودها را با 2 لیوان آب و مقداری نمک و فلفل در قابلمه یا زودپز می گذاریم و روی آتش نگه می داریم تا نخود کاملا بپزد. و نرم (توجه) آب نخود را باید حفظ کنیم.

بعد از پخت، پوست لپه را تا حد امکان جدا می کنیم تا حمص نرم و لطیفی به دست آید. دانه های نخود را بین دو انگشت فشار دهید تا پوسته ها جدا شوند. سپس نخودهای پوست کنده را داخل مخلوط کن می ریزیم.

سپس ارزن را به همراه آبلیمو، سیر، فلفل قرمز و مقداری نمک و فلفل به نخود در مخلوط کن اضافه می کنیم. حالا یخ را اضافه می کنیم (حتما یخ را اضافه کنید تا مواد منسجم نشود) حالا مواد را مخلوط می کنیم.

پس از یک دقیقه مخلوط کردن مواد، آب نخود را اضافه کنید. یادتان باشد بعد از پوره شدن مواد، غلظت آن باید به حدی باشد که به راحتی از قاشق سرریز نشود. حالا هوموس ما تقریبا آماده سرو است.

در مرحله آخر حمص را در بشقاب دلخواه خود می ریزیم سپس بشقاب را به آرامی می چرخانیم و با قاشق وسط هوموس را سوراخ می کنیم و داخل آن روغن زیتون می ریزیم و روی آن را با نخود و سبزیجات معطر تزئین می کنیم. و سرو کنید. . نوش جان!

مقدار نخود چاپار: 900 گرم

به نظر می رسد در حال حاضر مجموعه متنوعی از غذاهای گیاهی و غیر گیاهی، گرم و سرد، خوشمزه و لذیذ را در لیست خود دارید، که باعث می شود گردهمایی های دوستانه راحت تر شوید. این لیست را در دسترس داشته باشید و برای آخر هفته دوستانه خود یک غذای سرد و دو غذای گرم، یک غذای گیاهی و یک غذای گوشتی آماده کنید. برای داشتن یک میز شام پر از طعم های دقیق، زیبا و خاطره انگیز کافی است 4 ساعت برای این کار وقت بگذارید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا