غرق شدن یکی از دلایل اصلی مرگ و میر افراد زیر 24 سال است

غرق شدن یکی از دلایل اصلی مرگ و میر افراد

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدعباس علیپور با بیان اینکه بر اساس گزارش 2024 سازمان جهانی بهداشت، غرق شدگی عامل بیش از 2.5 میلیون مرگ قابل پیشگیری در جهان در 10 سال گذشته بوده است، گفت: بر اساس این گزارش 235 هزار و 600 نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست می دهند. سالانه مرگ و میر در سال 2019، تقریباً 645 مرگ ناشی از غرق شدن در سراسر جهان هر روز، 24 مرگ در ساعت.

غرق شد ساختار یکی از 10 علت اصلی مرگ و میر میر گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که 90 درصد مرگ و میرها در سراسر جهان در سال 2019 در کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​به دلیل غرق شدن در رودخانه ها، دریاچه ها و چاه ها رخ داده است. مخازن ذخیره آب خانگی و استخرهای شنا تشکیل شد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: بیشترین تعداد غرق شدگان ساختار در سراسر گروه های سنی در سراسر جهان از سنین 1 تا 9 سال، توجه ویژه ای باید به نیاز به طراحی مداخلات موثر از سنین پایین تر معطوف شود.

وی با اشاره به گزارش شاخص مرگ و میر کشور در سال 2019 گفت: در سال 2019 غرق شدگی چهارمین عامل مرگ و میر در سنین 1 تا 14 سال بوده است، بنابراین توجه به این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای محافظت از نسل های آینده و حفظ سیاست های جوانان جمعیت.

علیپور خاطرنشان کرد: کمپین «جلوگیری از غرق شدگی» هر ساله به مناسبت روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی در هفته اول مردادماه (1 تا 7 مرداد) برگزار می شود. ساختار شعار امسال سازمان بهداشت جهانی که در این کشور (25 ژوئیه مصادف با 3 آگوست) برگزار می شود، «عملی کن، چیزی را تشویق کن، قدمی به جلو بردار» است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت افزود: دستیابی به اهداف برنامه پیشگیری از غرق شدگی ساختار و برای کاهش تلفات ناشی از آن شش محور از جمله آموزش مستمر و تقویت ناجیان غریق در سواحل، تاکید بر اجرای مقررات ایمن قایقرانی، حمل و نقل دریایی و کشتیرانی، مدیریت بهینه شناسایی و به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد. خطر سیل با فنس کشی مناسب در مناطق و مکان های پرخطر در سطوح محلی و ملی، آموزش و مراقبت از کودکان با استفاده از ظرفیت آموزش گروه های مشابه، آموزش و توانمندسازی کودکان در زمینه شنا و اصول ایمنی آب احاطه شده است. .