فواید خوردن عسل در طب سنتی; درمان آلرژی و سرفه

فواید خوردن عسل در طب سنتی درمان آلرژی و سرفه

فواید خوردن عسل در طب سنتی درمان آلرژی و سرفه

محمدعلی یزدیان با اشاره به خواص عسل از نظر طب سنتی گفت: طبیعی بودن و خلوص بودن عسل یکی از عوامل مهم کیفیت آن است.

ایمنا گفت: از جمله خواص عسل ضد حساسیت بودن و نداشتن مواد ضد حساسیت است. در واقع عسل به عنوان یک واکسن عمل می کند و به دلیل وجود گرده در عسل طبیعی، بدن در برابر آن واکنش نشان می دهد و این واکنش در طولانی مدت به تقویت بدن کمک می کند.

این پزشک عضو انجمن طب سنتی ایران و عضو انجمن طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: در صورت مصرف مداوم عسل، بدن مقاومت مناسبی در برابر گرده گل ها ایجاد می کند و افراد تا حد زیادی در برابر حساسیت های فصلی واکسینه می شوند. توصیه می شود ماهی ها قبل مدام عسل را در نظر بگیرند.

یزدیان با بیان اینکه از جمله خواص عسل گفته شده توسط متخصصان طب سنتی، افزایش بینایی، جلوگیری از انقباض، مفید برای عروق خونی، تقویت سیستم ایمنی، کاهش درد استخوان و کاهش فشار خون است، ادامه داد: غضروف سازی را فراهم می کند. و فشار خون را کاهش می دهد. از دیگر خواص عسل می توان به ترمیم مفاصل، کاهش تورم، سرکوب سرفه، تقویت سیستم ایمنی، نرم کننده سینه، کاهش تب و التیام سردرد و میگرن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه عسل حاوی کربوهیدرات، گلوکز و فروکتوز است که می تواند منبع خوبی برای تامین انرژی باشد و افراد برای بهره مندی از این ویژگی می توانند یک قاشق غذاخوری عسل را در وعده صبحانه یا اواخر شب میل کنند، گفت: عسل می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند. همچنین از کاهش حافظه جلوگیری می کند و به دلیل دارا بودن آنتی بیوتیک بالا در درمان زخم های دیابتی، زخم های طبیعی، تبخال و سوختگی مفید است.

این پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران با اشاره به اینکه قبل از کشف پنی سیلین از عسل به عنوان ضدعفونی کننده استفاده می شد، گفت: ترکیب عسل با زیره سیاه و دارچین یکی از ترکیباتی است که خواص بسیار زیادی دارد و افراد باید حتما از آن استفاده کنند. . در مورد این ترکیب با متخصصان طب سنتی مشورت کنید.

یزدیان خاطرنشان کرد: از خواص مخلوط عسل، زیره سیاه و دارچین می توان به بهبود مشکلات گوارشی، مبارزه با عفونت های قارچی، چربی سوزی و جلوگیری از اضافه وزن، التیام زخم ها، التیام دیابت، داشتن خواص ضد التهابی و التیام مشکلات قلبی اشاره کرد. با سرطان مبارزه می کند و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.