فیلم ها را متوقف نکنید ، هیچ فیلمی انقلابی نکرده است/ 1 میلیون جریمه کسانی را که فیلم را از دست داده اند مجازات نمی کند

فیلم ها را متوقف نکنید ، هیچ فیلمی انقلابی نکرده

Phouse Eskandari: در ایران ، پدیده قاچاق فیلم در سه سال گذشته به طور قابل توجهی رشد کرده و به یکی از مشکلات جدی سینمای کشور تبدیل شده است. ضعف در امنیت و کنترل قانونی باعث شد 8 فیلم در سال 1402 ظاهر شوند. “استخراج” ، “لیلا کاردلر” ، “Eureka” ، “شب در دیوار” ، “III. جنگ جهانی دوم” ، “خط مونتاژ” ، “Dreamer” و “اختصاصی ، شیرین ، بهار ، تینا” این می تواند به طور غیرقانونی توسط قاچاق عوامل و دستیابی به یک رکورد جدید و نگران کننده گسترش یابد.

این رویداد به دلیل از بین بردن شرایط فروش بلیط برای فیلم ها باعث آسیب جدی به بخش سینما می شود. اگر برای فروش هر یک از این فیلم ها چهره فرضی بگیریم ، خواهیم فهمید که این هشت فیلم با یک محاسبه ساده چقدر به سینما و اقتصاد این بخش آسیب می رسانند. مشکلات این پدیده نه تنها به بخش اقتصادی سینما مربوط می شود بلکه باعث از بین رفتن انگیزه و راکد در جو فرهنگی سینمای کشور نیز می شود.

مهمتر از همه ، علاوه بر دلایل قانونی ، که کنترل جدی و پیگیری قضایی قوی هستند ، تأخیر طولانی در غربالگری فیلم ها را می توان به عنوان یک عامل محرک دانست. یکی از برجسته ترین موضوعات در سینمای امروز قانونی ، قانونی و غیره است. به دلایل ، بسیاری از فیلم هایی که سالها در صف حضور داشته اند. یکی از نمونه های بارز این موضوع فیلم است. “قاتل و وحشی” حمید نماتولله ، که منتظر شش سال است که در انتظار آزاد شدن است. این فیلم که در این دوره یک سری ماجراهای حقوقی و حقوقی داشت ، هنوز کاملاً روشن نشده است و به جایی رسیده است که فیلم حمید نمات الله در کوچکترین سالن فیلم Fecr به نمایش در آمده است. در جشنواره و در یک نمایش.

این تأخیرهای جدی در اکران فیلم ها یکی از دلایلی است که به دلیل عوامل مختلف ممکن است خطر ابتلا به قاچاق را افزایش دهد.

تصویری از “سادیک ، شیرین ، بهار ، تینا”

یکی از این دلایل افزایش کنجکاوی و تقاضای مخاطب برای تماشای فیلم است و این می تواند شرایطی را برای قاچاقچیان فراهم کند تا با توزیع غیرقانونی سود بیشتری کسب کنند. دلیل دوم ؛ این نارضایتی از مخاطب و حتی برخی از بازیگران فیلم ایجاد می کند که می تواند باعث شود این فیلم توسط آنها به دیگران داده شود. عامل دیگر عدم امنیت نسخه های بایگانی است. بایگانی طولانی مدت یک فیلم احتمال دسترسی غیرمجاز به نسخه های ویرایش شده یا اصلاح شده را افزایش می دهد. از دست دادن فرصت های اقتصادی چنین فیلم هایی نیز ممکن است یکی از دلایل انتشار غیرقانونی آثار باشد ، زیرا وقتی فیلمی برای شرکت در جشنواره های محلی و خارجی به موقع باقی مانده است ، فشار اقتصادی زیادی بر روی فیلمسازان رخ می دهد و اعتراض به نیازها یا شرایط مادی منجر به نشت نسخه ای از فیلم می شود.

بنابراین ، تأخیر در تظاهرات نه تنها به عنوان یک مسئله فرهنگی و اقتصادی بلکه به عنوان پدیده ای نیز در نظر گرفته می شود که خطر قاچاق را افزایش می دهد و به شهرت سینمای کشور آسیب می رساند.

با توجه به دلایل قاچاق فیلم ، ما با محمد احمدی ، عضو شورای عالی تهیه کنندگان و دبیر کارگروه فیلم قاچاق ، مصاحبه ای داشتیم.

اخبار مرتبط:

در “کیک مورد علاقه من”/سازمان سینما سازمان سینما در مورد تلفن های ایرانیان در مورد ارزیابی پروکسی قانون شریعت در روسری ، توجه خود را به نقض یک فیلم جلب کرد

سینمای آینده نیاز به نگاهی جدید و افتخارآمیز به بهانه قاچاق دو فیلم ایرانی دارد.

نمایش جشن ماه رمضان به جای نمایش Nevruz 1404/ارائه برنامه تغییر قیمت بلیط های سینما

چرا فکر می کنید حجم قاچاق فیلم در دوران ریاست آقای Khazai افزایش یافته است؟ آیا این مشکل ناشی از مدیریت ضعیف است یا دلایل دیگری وجود دارد؟

متأسفانه ، اوضاع به گونه ای شده است که به کسی مربوط نمی شود که چنین رویدادهایی را در دوران ریاست جمهوری خود تجربه کند ، یا لازم است راه هایی برای قاچاق فیلم و بررسی چگونگی وقوع این فیلم ها پیدا شود. یکی از گزینه های رخ داده ممکن است این باشد که از طریق آزمایشگاه تحقق می یابد. به عنوان مثال ، هنگامی که یک فیلم برای بررسی ارسال می شود ، یکی از نمایندگان می تواند این کار را انجام دهد. یا مانند برخی از شایعات که به طور غیرقانونی فروخته شده است زیرا در خارج از کشور فروخته شده و دو سال پیش در سکوهای خارجی نشان داده شده است. به عنوان مثال ، فیلم های “لیلا کاردلر” و “shab_dakhali_devar” هنوز در ترکیه اکران نشده اند ، اگرچه این فیلم از خارج از کشور به بیرون درز شده است. وقتی این مسائل را می بینیم ، باید تحقیقات مفصلی را در مورد اینکه منشأ این رویداد از کجا آمده و فیلم از کجا آمده است ، انجام دهیم. در غیر این صورت ، من فکر نمی کنم این فیلم در جای دیگری ظاهر شود. آزمایشگاه هایی که نشان داده اند قابل اعتماد هستند و انجام این کار امکان پذیر نیست. به عنوان مثال ، اگر فیلم برای بررسی یا اهداف دیگر ارسال شده و مارک نشده باشد ، این تقصیر تهیه کننده است و یک تهیه کننده حرفه ای نباید این کار را انجام دهد. اگر کار نکند ، مشخص خواهد شد که داستان از کجا آمده است ، و اگر آن را به درستی بررسی کنیم ، همچنین فاش می شود که قاچاق فیلم چگونه اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، چند فیلم که برای 2-3 سال گذشته مشکل ساز بوده اند ، از نمایش های خارجی پدید آمده اند. “برادران لیلا” وت “Night_duvarin_için_”بشر فیلم “کیک مورد علاقه من” اگرچه شرایط کاملاً متفاوتی دارد و هنوز فیلم های دیگری نیز دارد ، اما در معرض توزیع غیرقانونی نیز قرار گرفته است.

فیلم ها را متوقف نکنید ، هیچ فیلمی انقلابی نکرده است/ 1 میلیون جریمه فیلم قاچاق را مجازات نمی کند

محمد احمدیه محمد احمدیه

به نظر شما سانسور و تأخیر طولانی در نمایش فیلم قاچاق فیلم نقش ایفا می کند؟ آیا این باعث می شود فیلمسازان یا مدیران دیگر در این راستا بروند؟

من واقعاً نمی توانم به نمایندگی از تیم یک فیلم صحبت کنم. اما وقتی به طور کلی به آن نگاه می کنیم ، یک فیلمساز ، یک کارگردان ، تهیه کننده سخت کار کرد و می خواهد فیلم نمایش داده شود و مخاطبان فیلم را ببینند. این حتی اگر پول به تولید کننده و سرمایه گذار بازگردد ، بهتر است ، زیرا علاوه بر مسائل فرهنگی ، مسائل اقتصادی بسیار مهم است. به نظر من ، این ممکن است با طولانی شدن روند غربالگری یا ممنوعیت نمایش فیلم امکان پذیر باشد. مخاطبان همچنین دوست دارند فیلم را تماشا کنند. اما امیدوارم که تهیه کننده و کارگردان فیلم دچار مشکل شود. بگذارید مشکلات با مشاوره حل شود و با صبر و حوصله ، هیچ فیلمی ممنوع نیست. من شخصاً می گویم که هیچ فیلمی هیچ انقلابی ایجاد نکرده است و نیازی به متوقف کردن یک فیلم فرهنگی نیست. از آنجا که چند نفر فیلم را تماشا می کنند؟ من می خواهم بگویم که این اساساً اشتباه است و ما نباید اجازه دهیم فیلم به مرحله ممنوعیت بیاید.

کدام اقدامات قانونی و مجازات برای کاهش قاچاق فیلم انجام شده است؟ آیا این اقدامات کافی است؟ نیازی به بررسی قوانین نیست؟

یک مشکل اساسی وجود دارد این یک موضوع قانون است. حتی اگر شخصی واقعاً به جرم قاچاق انسان در سکوها و فضای سایبر محکوم شود ، اگر شخصی به این جرم محکوم شود ، مجازات ها به حدی کم است که ممکن است برای شخص مهم نباشد و محکوم به راحتی باشد. برای پرداخت مجازات

جریمه چقدر است؟

من فکر می کنم حدود یک میلیون تومان و آنقدر کم است که او فرد محکوم را مجازات نمی کند که دوباره کار خود را تکرار نکند.

قاچاق فیلم همچنین بر اقتصاد سینما و اعتماد مردم به تولیدات داخلی تأثیر گذاشت. آیا تأیید می کنید

البته در این مورد شکی نیست. به خصوص برای سرمایه گذاران که می خواهند وارد شوند ، فکر می کنم این یک مشکل بزرگ است و باعث عدم اعتماد به نفس در شروع کار می شود. این یک ضربه سنگین به سینما است.

آموزش و فرهنگ در جامعه تا چه اندازه می تواند پدیده قاچاق فیلم را متوقف کند؟ آیا برنامه ای در این زمینه وجود دارد؟

به نظر من ، فرهنگ باید ایجاد شود و همه باید بدانند که اگر فرهنگ ایجاد شود ، مطمئناً اوضاع بهبود می یابد. زیرا قیمت ها را نمی توان با هزینه های ساخت و ساز مقایسه کرد. به طور کلی ، هیچ فشاری بر مخاطب وجود ندارد زیرا قیمت بلیط زیاد نیست. این بدان معنی است که شاید آنها به پرداخت مبلغ و انتشار فیلم اهمیتی ندهند. برای ساختن این فرهنگی ، مقدار مشخصی از اطلاعات لازم است. من فکر می کنم بیشتر اوقات Superstars ما می خواستند این مطالب را قبل از انتشار برنامه به صورت قانونی دیده شود ، و فکر می کنم کمی کمک کرد. من فکر می کنم این اطلاعات و ساخت فرهنگ بسیار مهم است.

تا چه اندازه می توان شفافیت در روند تولید و توزیع فیلم ها از قاچاق جلوگیری کرد؟

من ارتباط زیادی نمی بینم زیرا آنها چیزی برای حفظ آن ندارند ، و حتی اگر این چیز خاصی باشد ، فکر نمی کنم تاثیری در قاچاق فیلم داشته باشد. من هیچ ارتباطی بین این دو احساس نمی کنم.

نقش سیستم عامل های آنلاین و سیستم عامل های غیرمجاز در قاچاق فیلم چیست؟ بنابراین آیا بازرسی روی آنها وجود دارد؟

مهم نیست که چقدر تلاش شده است تا جلوی قاچاق فیلم از طریق سیستم عامل ها را بگیرد ، متأسفانه من معتقدم که این مسئله نمی تواند کاملاً کنترل شود. به عنوان مثال ، همه تلویزیون ها اکنون قادر به ضبط مطالب در هنگام پخش هستند. هنگامی که مخاطبان را بصورت آنلاین خریداری و تماشا می کنید ، می توانید فیلم را از طریق ضبط تلویزیون از لحظه شروع کار ضبط کنید و پس از اتمام فیلم ، یک فیلم با کیفیت بسیار بالا دارید. بنابراین ، این کار را نمی توان مستقیماً انجام داد. به خصوص در کانال های ماهواره ای ، شما دیده اید که همین مورد وجود دارد و دو ساعت پس از اولین نمایش آنلاین فیلم روی این سکو ، این فیلم در تمام این کانال ها پخش شد.

آیا چیزی در مورد شبکه های ماهواره ای بود؟

به طور کلی ، ما حتی در تبلیغات کانال های ماهواره ای ، حتی در طول تبلیغات مخاطب ، به مقامات ، پلیس و نیروهای امنیتی فاتا اطلاع داده ایم و به این ترتیب می توانیم به شریان های اقتصادی برسیم. از آنجا که ارتباط بر روی این شماره ها نصب شده است ، شماره کارت منتقل می شود و اگر یک اراده واقعی وجود داشته باشد ، این کشتی ها می توانند مسدود شوند. زیرا با از دست دادن قدرت اقتصادی ، این کانال ها ناپدید می شوند. اما در واقع هیچ اراده ای برای انجام این کار وجود ندارد. من می خواهم یک بار دیگر تأکید کنم که کسی نیست که بتواند علیرغم تمام مطالعات فنی ، مستقیماً در زمینه غربالگری آنلاین کار کند. اگر فرهنگ ساخته شود ، اوضاع بسیار بهتر خواهد شد. به عنوان مثال ، به کسانی که به شریعت اعتقاد دارند باید گفته شود که این ممنوع است و هیچ چیز درستی وجود ندارد. من یک بار در مورد این موضوع در یک جلسه به من گفتم و بعد از دیدن واکنش ها ، فهمیدم که بسیاری از مردم نمی دانند که آنها کار اشتباهی انجام داده اند. یکی از آنها به عموم گزارش نشده است که این یک اشتباه است. ثانیا ، لازم به ذکر است که سرمایه شخص در ساخت فیلم واریز می شود. به نظر من ، هزینه ساخت و ساز بسیار سنگین و 30 میلیارد ، 40 میلیارد ، 50 میلیارد است ، بنابراین این مبلغ باید برگردانده شود و فیلم برای نظارت بر قانون درست نیست. اکنون واقعیت این است که قیمت بلیط های سینما بسیار پایین است ، به خصوص قیمت بلیط های غربالگری آنلاین بسیار پایین است ، من این را از نظر تورم می گویم. از آنجا که در ایران ، قیمت همه چیز در حال افزایش است و قیمت بلیط باید بر این اساس تغییر کند.

به طور کلی ، هیچ قانون بازدارنده ای جدی در مورد قاچاق فیلم ها وجود ندارد ، این مسئله باعث می شود که ما در سالهای اخیر شاهد برخی از حملات و همچنین برخی از مشکلات تظاهرات و مشکلات فرهنگی باشیم. با افزایش سکوهای غیرمجاز و مناطق مجازی ، تخریب تابوهای فرهنگی در زمینه تصویربرداری از آثار غیرقانونی یکی از دلایلی است که این مشکل از کنترل خارج شده است. با گسترش استفاده از سیستم عامل های نظارت بر خانه و جدی بودن مشکل نمایش آنلاین ، به نظر می رسد اگر مقامات ذیربط راه حل های پیشنهادی و عملیاتی را اتخاذ نکنند ، وضعیت بدتر می شود. بشر

۵۷۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین