قرص استئوسر چیست؟ + فواید شربت استئوکر برای کودکان

قرص استئوسر چیست؟ فواید شربت استئوکر برای کودکان

انتخابتو، داروی استئوسر در مقابله با کمبود ویتامین D، پوکی استخوان، هیپوکلسمی، هیپوفسفاتمیاین مکمل که برای رفع اختلالات بینایی ناشی از افزایش سن، بی اشتهایی، تنظیم حرکت مایعات در روده ها و کمک به عملکرد طبیعی سیستم عصبی، قلب و ماهیچه ها استفاده می شود، در دوران بارداری نیز بسیار مفید است.

قرص استئوسر چیست؟

قرص یا شربت استئوکر یک مکمل غذایی است که با هدف حفظ سلامت استخوان ها و بهبود سلامت کلی بدن انجام می شود. این محصول حاوی ترکیبات مهمی مانند کلسیم، ویتامین D، ویتامین K، منیزیم و استرون است که برای سلامت استخوان ها ضروری هستند. تراکم و قوام استخوان ها از ایجاد پوکی استخوان جلوگیری می کند و ترکیبات موجود در این مکمل باعث افزایش جذب کلسیم و بهبود سلامت استخوان ها می شود.

استئوکر برای افراد در تمام گروه های سنی از کودکان تا سالمندان مفید است و از قرص استئوکر می توان برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان، بهبود سلامت استخوان ها و مفاصل و همچنین درمان کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن استفاده کرد. چهار مکمل کلسیم، ویتامین D3، منیزیم و روی برای درمان کمبود مواد مغذی مانند کلسیم و ویتامین D تجویز می شود.

نحوه مصرف داروی استئوکر و بهترین زمان مصرف آن

قرص یا شربت استئوکر به صورت خوراکی روزانه مصرف می شود، مقدار مصرف آن بسته به سن، جنسیت و وضعیت سلامت فرد متفاوت است و باید با نظر پزشک یا متخصص تعیین شود، مثلاً دوز توصیه شده در بزرگسالان معمولا یک عدد است. برای افراد مسن، زنان باردار و شیرده و افراد مبتلا به بیماری های خاص می توان این دوز را به دو قرص یا یک لیوان شربت در روز تغییر داد.

بهترین زمان مصرف استئوکر همراه با غذا جذب بهتر مواد مغذی در بدن است که باعث جذب بهتر مواد تشکیل دهنده این مکمل مانند کلسیم و ویتامین D می شود. اکثر متخصصان مصرف قرص استئوکر را همراه با غذا و به خصوص با وعده های غذایی حاوی لبنیات توصیه می کنند. .

برخی افراد می توانند قبل از خواب از قرص استئوسر استفاده کنند، این روش نیز قابل قبول است زیرا برخی از ترکیبات این مکمل مانند ویتامین D و کلسیم در طول شب جذب می شود، در هر صورت مصرف مداوم و منظم قرص استئوسر است. برای به دست آوردن نتایج مطلوب، استفاده از آن در زمان مناسب با توجه به توصیه پزشک مهم است.

مناطق مصرف داروی Steocer

مناطق استفاده و مواد تشکیل دهنده Steocer عبارتند از:

  • پیشگیری و درمان پوکی استخوان
  • تقویت استخوان ها و جلوگیری از شکستگی
  • افزایش جذب کلسیم و ویتامین D
  • پیشگیری و درمان کمبود ویتامین و مواد معدنی
  • بهبود سلامت استخوان در سالمندان
  • بهبود سلامت استخوان در برخی بیماران

مصرف قرص استئوکر برای افزایش قد

قرص استئوکار یک مکمل غذایی است که برای افزایش قد و رشد استخوانی کودکان طراحی شده است، با فرمولاسیون تغذیه ای متعادل حاوی کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D3، این ترکیبات به حفظ سلامت استخوان و دندان، بهبود عملکرد آنها کمک می کند. این به بهبود سیستم قلبی عروقی، ماهیچه ها و سیستم عصبی کمک می کند. مصرف این مکمل با تقویت استخوان ها باعث افزایش رشد می شود و می تواند یکی از راه های افزایش قد کودکان باشد.

فواید شربت استئوکر برای کودکان

شربت استئوکر برای کودکان کلسیم و ویتامین D مورد نیاز کودکان در حال رشد را تامین می کند و با ترکیبات کلسیم و ویتامین D موجود در آن از ضعیف شدن استخوان و ایجاد پوکی استخوان در کودکان جلوگیری می کند. این شربت همچنین می تواند کمبود مواد معدنی و کلسیم را در کودکان برطرف کند.

مقدار مصرف قرص استئوسر

دوز قرص استئوسر بسته به استفاده و گروه سنی متفاوت است. بزرگسالان برای پیشگیری از پوکی استخوان و حفظ سلامت استخوان ها روزانه 1 تا 2 قرص استئوسر مصرف کنند، در صورت پوکی استخوان 2 تا 3 قرص در روز و کودکان و نوجوانان برای تقویت استخوان ها و رشد سالم روزانه یک قرص استئوسر مصرف کنند. در صورت کمبود کلسیم و ویتامین D باید یک یا دو قرص در روز مصرف کنند.

قرص استئوسر چیست؟ + فواید شربت استئوکر برای کودکان

عوارض مصرف قرص استئوکور

در بیشتر موارد، استفاده از قرص استئوسر هیچ گونه عارضه ای ندارد، اما ممکن است برخی افراد دچار عوارض جانبی شوند. که مهمترین آنها عبارتند از:

  1. مشکلات گوارشی مانند درد شکم، نفخ، یبوست و اسهال
  2. خارش، قرمزی
  3. تورم
  4. افزایش کلسیم خون (هیپرکلسمی)
  5. کاهش کلسیم خون (هیپوکلسمی)
  6. سردرد و سرگیجه
  7. خستگی

استفاده طولانی مدت و بیش از حد از قرص استئوسر نیز می تواند عوارض جدی تری مانند آسیب کلیه، سنگ کلیه و مسمومیت کبدی ایجاد کند. علاوه بر این، استفاده از شربت استئوسر در کودکان ممکن است عوارض جانبی مانند درد شکم، حالت تهوع و استفراغ و اسهال ایجاد کند. آلرژی، یبوست و در موارد شدید آسیب کلیه.

اقدامات احتیاطی و موارد منع مصرف

مصرف این دارو در کودکان زیر شش سال باید تحت نظر پزشک باشد. کودکان مبتلا به بیماری کلیوی یا کبدی، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا فشار خون و افراد دارای سابقه حساسیت به ترکیبات شربت نیز در صورت بروز عوارضی مانند حالت تهوع رخ می دهد ، استفراغ اسهال، خارش یا بثورات پوستی باید قطع شود و با پزشک مشورت شود.

افراد مبتلا به هایپرکلسمی (افزایش کلسیم در خون)، افراد با سابقه مشکلات گوارشی جدی مانند زخم معده یا التهاب روده، کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلالات عصبی عضلانی جدی میاستنی گراویس گراویس افرادی که سابقه حساسیت یا آلرژی به ترکیبات موجود در شربت استئوسر دارند به هیچ وجه نباید از استئوسر استفاده کنند.

قرص استئوکار مکملی حاوی روی، کلسیم، منیزیم و ویتامین D است که در درمان کمبود ویتامین D و پوکی استخوان در کودکان و بزرگسالان نیز کاربرد دارد مادر و جنین در دوران بارداری نیز مفید است؛ اگرچه این مکمل مواد مغذی را فراهم می کند، اما مصرف خودسرانه بدون تجویز و تایید پزشک می تواند منجر به عوارض جانبی خطرناکی شود.