لزوم توجه به بهداشت تغذیه در زیارت اربعین/ پرهیز از غذاهای بسیار شور و چرب

لزوم توجه به بهداشت تغذیه در زیارت اربعین پرهیز از

امیررضا طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه زائران زیادی برای زیارت اربعین به عراق رفتند، اظهار کرد: همکاران جمعیت هلال احمر در عراق اقداماتی را برای بهبود خدمات انجام دادند و ورودی های مرزی در تمامی استان ها بسته شد. پایگاه های امدادی اربعین حسینی مهران و حسینی در طول مسیر برای ارائه خدمات لازم به زائران مستقر است.

وی با بیان اینکه نیروهای هلال احمر در شهرهایی مانند نجف، کربلا، کاظمین و سامرا برای خدمت رسانی به زائران مستقر شده اند، گفت: زائران باید مواردی را رعایت کنند که مهمترین مشکل در زیارت اربعین است. بیاموزید در ساعاتی که دما بالاتر است محل سکونت خود را ترک نکنید و در ساعات خنک تر و در شب پیاده روی خود را انجام دهید البته با اطلاعات ارائه شده اکثر زائران این موضوع را مد نظر قرار داده اند.

نماینده مرکز پزشکی حج و حج جمعیت هلال احمر عراق در خصوص پیشگیری از مشکلات گوارشی زائران اربعین خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند فشار خون، دیابت و بیماری های کلیوی به منظور تکمیل سفر بدون اینکه بیمار شوند. نباید زمان و نحوه مصرف داروهای خود را تغییر دهند، زیرا ممکن است سلامتی آنها را به خطر بیندازد و از ادامه مسیر پیاده روی آنها جلوگیری کند. باز بماند

طباطبایی افزود: زائران اربعین برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های گوارشی باید نکات بهداشتی را جدی بگیرند و توصیه هایی را که در مورد نحوه مصرف غذا به آنها داده می شود، رعایت کنند.