لغو ویزای توریستی کشورهای آفریقایی برای ایرانیان

لغو ویزای توریستی کشورهای آفریقایی برای ایرانیان

به گزارش انتخابتو، قانون لغو روادید ورود گردشگران ایرانی و عراقی به تونس از 15 ژوئن (26 خرداد) اجرایی می شود.

ایسنا در گزارشی نوشت: وزارت امور خارجه تونس اعلام کرد که دارندگان گذرنامه عراقی برای سفر به مقاصد گردشگری این کشور از معافیت روادید برخوردار خواهند شد. این معافیت امکان اقامت تا 15 روز را در یک دوره 180 روزه فراهم می کند و مسافران برای بهره مندی از این معافیت باید یک رزرو هتل معتبر و بلیط پرواز رفت و برگشت ارائه دهند.

در بیانیه منتشر شده توسط خبرگزاری شینهوا بدون جزئیات بیشتر آمده است: دارندگان گذرنامه عادی ایرانی نیز از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) از صدور روادید برای ورود به تونس معاف خواهند بود.

با اعلام این خبر، وزارت امور خارجه عراق با استقبال از تصمیم تونس اعلام کرد که این تصمیم باعث افزایش ورود گردشگران عراقی به تونس و افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور می شود.

ایران سال گذشته ویزای اتباع 33 کشور از جمله تونس را به صورت یکجانبه لغو کرد. سایر کشورهایی که برای ورود به ایران نیازی به ویزا ندارند عبارتند از عربستان سعودی، قطر، امارات، بحرین، کویت، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، روسیه (فقط گروهی)، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن. اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونئی، برزیل، مکزیک، پرو، ونزوئلا، کوبا، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس و هند.

۴۷۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین