مجسمه قهرمان افسانه ای روسیه در دست مستندسازان ایرانی است

مجسمه قهرمان افسانه ای روسیه در دست مستندسازان ایرانی است

به گزارش خبرگزاری انتخابتو؛ فیلم مستندی به نام «ایستاده با گرگ» که کارگردانی آن را بر عهده داشته است مریم خادوی بروجنی و سعید نبی مجسمه موراویف آمورسکی قهرمان فداکار افسانه ای روسیه به دلیل رویکرد این اثر برای نشان دادن وجدان های بیدار، ایمان به زندگی و جلوه زیبایی شناخته شد.

مجسمه قهرمان افسانه ای به گزارش ایرنا موراویف آمورسکی تندیس ویژه هیئت داوران جشنواره به سازندگان فیلم سینمایی «ایستاده با گرگ» اهدا شد.

موراویف آمورسکی یک دولتمرد برجسته روسی و قهرمان فداکار قرن نوزدهم و بنیانگذار شهرهای بزرگ خاور دور بود که بزرگترین دستاوردهای او مربوط به حل مشکلات ژئوپلیتیک روسیه در زمان خود بود.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و فیلم بلند مردمی بایکال روسیه با موضوع «انسان و محیط زیست» از 17 تا 27 سپتامبر در روسیه برگزار شد. 24 فیلم شامل 8 فیلم مستند، 5 فیلم علمی پرمخاطب، 3 فیلم داستانی و 8 فیلم انیمیشن از سراسر جهان موفق به دریافت جایزه بزرگ جشنواره، تندیس و تندیس فوک شدند. مجسمه موراویف آمورسکی و دیپلم افتخار جشنواره در برخی از سینماهای روسیه به نمایش درآمد و در مسابقه نهایی شرکت کرد.

در این جشنواره ایران، آلمان، رومانی، کره جنوبی، انگلیس، پرتغال، کانادا و … در بخش اصلی قرار دارند. آثاری از کشورهای مختلف گنجانده شد. علاوه بر این، یکی از اهداف جشنواره بین المللی بایکال روسیه، جلب توجه به مشکلات زیست محیطی و القای مسئولیت سرنوشت کشور و کل کره زمین به مردم است.

مستند دراماتیک «ایستاده با گرگ» داستان واقعی محیط بان هادی سلالی را دنبال می کند که بیش از 99 گلوله شکارچیان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و هنوز گلوله های سربی در بدنش وجود دارد. او که لیاقت فداکاری را از ریاست جمهوری گرفت، در روستا و شهر خود بسیار غریب است….

این فیلم مستند به کارگردانی سعید نبی و مریم خادوی بروجنی، آرش زاهدی اصل، مهران فردپور تصویربرداری، حبیب الله محمدی صداگذاری و بهروز شهامت صداگذاری را بر عهده داشته اند.

۲۴۳

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین