مخالفان وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی چه گفتند؟

مخالفان وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی چه گفتند؟

به گزارش انتخابتو، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی گفت: صالحی امیری وزیر پیشنهادی گردشگری 88 پرونده داشت و حتی بر اساس فعالیت هایش در جریان فتنه محکوم شد، اما تعدادی محکوم شدند. بنابراین حکم وی اجرا نشد و دستگاه های امنیتی باید پاسخ دهند.

ایسنا در گزارشی نوشت: علی خضریان در جلسه علنی عصر امروز و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: محترم. صالحی امیری فردی است که به مدت یک ساعت در وزارت فرهنگ و گردشگری صلاحیت حرفه ای کسب کرده است، سابقه کاری ندارد، وقتی در کمیسیون ها پرسیدیم پاسخ ها را به معاونان فعلی رئیس جمهور ارسال کردند، بنابراین ایشان حضور دارند. هیچ طرح تحولی وجود ندارد و وضعیت موجود حفظ می شود.

وی ادامه داد: سوال دیگر این است که آیا در بین همفکران هیئت کارشناسی دولت و وزارتخانه فرد دیگری وجود دارد که نام آقای صالحی امیری به دلیل اینکه در کارگروه های مختلف به عنوان نفر اول به حساب می آمد به او معرفی شود؟ او چنان وزارتخانه می کند که انگار در هر زمینه ای اشراف است.

نماینده شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه می خواهیم با دولت چهاردهم فارغ از دیدگاه سیاسی آن همکاری کنیم، گفت: حفظ ارزش و حقوق انسانی برای ما اولویت دارد و برای آن ارزش قائل هستیم.

خضریان با اشاره به سابقه کار صالحی امیری در اداره کل اطلاعات استان خوزستان گفت: در زمانی که آقای صالحی امیری مامور اطلاعات خوزستان بود، حادثه ناگواری رخ داد و لوله گاز منفجر شد که این اتفاق در خوزستان افتاد و شکایت رفت. به بازرسی دفتر رهبری و بازرس اعزام و مدیرکل اطلاعات خوزستان توبیخ شد.

وی در ادامه سخنان خود اینگونه بیان کرد: با توجه به این اتفاقات تصمیمی گرفته شد، آبروی دستگیرشدگان پس گرفته شد و متاسفانه یک نفر خودکشی کرد که همه اینها در پرونده است.

این عضو شورای اسلامی ادامه داد: موضوع بعدی ما درباره سوابق آقای صالحی امیری در فتنه 88 است. او پرونده ای بر اساس فعالیت هایش در فتنه 88 دارد. چند نفر به وزیر اطلاعات نامه نوشتند. آقای صالحی امیری در این نامه نوشته است که اگر یک نفر نیاز به خروج از صندوق دارد چرا مردم را مسخره می کنید و برای کشور هزینه می آورید؟ ? صالحی امیری به عنوان فردی با سابقه امنیتی این کار را انجام داد.

خزریان گفت: در زمان وزارت اطلاعات دولت روحانی در تاریخ 94/10/25 مطلب دیگری درباره دوستان فتنه گران متهم به اقدام علیه ملی منتشر شد. چرا اقدامی نکردند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متعاقباً وزارت اطلاعات اعلام کرد که عوامل فعال فتنه 88 از جمله آقای صالحی امیری به تلویزیون برو تی وی دعوت نشوند.

خزریان افزود: سوابق مالی و تشریفاتی آقای صالحی امیری مفتوح است و افرادی هستند که در این جلسه شهادت خواهند داد. ضمن اینکه وی پیش از این به عنوان وزیر به شورای اسلامی شهر معرفی شده بود و از دو طریق به همکاران خود اطلاع رسانی کرده بودند. شما رای نمی دهید، افرادی هستند که به آنها مراجعه می کنند و در حوادث بعدی در این مورد شهادت می دهند.

صالحی با اشاره به عملکرد امیری در کمیته ملی المپیک، گفت: این روزها نگران رفت و آمد آقایان نباشید، وقتی به وزارتخانه می رسند رفتار دیگری دارند و در دسترس نیستند، پس افراد مناسب را انتخاب کنید.

سیاوشی: «صالحی امیری» برنامه خاصی برای عشایر و گردشگری ندارد

همچنین نماینده شورای اسلامی فریدن و فریدونشهر گفت: وزیر پیشنهادی گردشگری برنامه خاصی در حوزه عشایر، گردشگری و استفاده از ظرفیت صنایع دستی ندارد.

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در جلسه علنی عصر سه شنبه مجلس در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم برخلاف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری صالحی امیری گفت: ما می خواهیم. برای دادن امانت از خون شهدا به وزرا باید واجد شرایط باشند.

این عضو شورای اسلامی گفت: از آقای صالحی امیری پرسیدم برای یک میلیون و 200 هزار عشایر چه برنامه ای دارید، چطور می خواهید از ظرفیت صنایع دستی و گردشگری آنها استفاده کنید اما پاسخی دریافت نکردند.

سیاووشی افزود: سوال دیگر من این بود که چگونه به اصفهان اهمیت دهیم، چگونه از گردشگری و صنایع دستی اصفهان بهره ببریم که پاسخی نداد.

وی افزود: موضوع دیگر این است که علاقه مندی به منطقه گردشگری چادگان تنها در اختیار افراد خاصی قرار گرفت و پس از آن مجوز صنعتی داده نشد و باعث درد و ناراحتی شدید مردم شد.

233217

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین