مخالفت 2 سینماگر بزرگ انگلیسی با جشنواره اسراییل/نه به شستشوی هنری!

مخالفت 2 سینماگر بزرگ انگلیسی با جشنواره اسراییلنه به شستشوی

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، کن لوچ و مایک لی دو سینماگر بزرگ بریتانیایی که از روسای سینمای فونیکس لندن هستند در اعتراض به برگزاری جشنواره فیلم مورد حمایت دولت اسرائیل از سمت خود استعفا دادند.

مهر نوشت: این سینما که یکی از قدیمی‌ترین سینماهای بریتانیاست، در جشنواره بین‌المللی فیلم «هاردکور» فیلم «سوپرنوا: کشتار در جشنواره موسیقی» را در مورد حمله حماس به جشنواره موسیقی نوا به نمایش گذاشت. در 7 اکتبر.

کارمندان و مدیران سینمای ققنوس و همچنین گروه های حامی فلسطین از مدیران و هیئت امنای تئاتر خواستند تا نمایش این فیلم و جشنواره را به دلیل ارتباط با وزارت فرهنگ اسرائیل و سفارت اسرائیل لغو کنند. انگلستان.

صبح دیروز، یک سینما در شمال لندن با گرافیتی قرمز رنگ که روی آن نوشته شده بود «به توالت نه بگو» پوشانده شد.

لوچ و لی هر دو به طور مستقل به گاردین تایید کردند که حمایت از سینما را متوقف کرده اند.

این دو کارگردان در سال 2015 به همراه بیش از 40 هنرمند و سینماگر در نامه‌ای نوشتند که جشنواره سرته را تحریم کرده و جشنواره مورد حمایت اسرائیل را به دلیل خشونتی که اسرائیل علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد تحریم می‌کنند. دولت اسرائیل این کار را از طریق سفارت خود در لندن انجام داده بود.

لوچ گفت: استعفای من از حمایت مالی سینمای ققنوس نشان می دهد که من در مورد تصمیم آنها برای برگزاری این جشنواره چه احساسی دارم. به زبان ساده، این غیر قابل قبول است.

معترضان خواستار تحریم این جشنواره به دلیل حمله نظامی اسرائیل به غزه هستند.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین