مراسم تشییع صدرالدین حکازی چگونه بود؟

گله ها در تشییع جنازه صدرالدین حجازی چه بودند؟

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، این بازیگر سالخورده سینما و تلویزیون که سه روز پیش پس از چند روز کما درگذشت، صبح امروز شهریورماه در کنار حسین اندام (جادوگر) در قطعه این هنرمند به نام بهشت ​​زهرا به خاک سپرده شد. 27.

به گزارش ایسنا، این بازیگر مدت ها بود که از سرطان پیشرفته رنج می برد و چند روزی در بیمارستان بستری بود.

پژمان بازغی، ابوالفضل پورعرب، محمد شیری، پرویز زاگیری، امیرحسین شریفی، فرهاد بشارتی، محسن شایان فر، جواد نوروزبیگی، رضا توکلی، اصغر همت از جمله حاضران در مراسم تشییع پیکر این بازیگر بودند.

امیرحسین شریفی تهیه کننده وی در سخنان کوتاه خود در مراسم تشییع پیکر صدرالدین حکازی با بیان اینکه در بیش از 18 فیلم و سریال با وی همکاری داشته است، ادامه داد: وظیفه خود را احساس کردم که بیایم و بگویم که صدرالدین حکازی فردی بسیار پاک و شریف بود.

وی ادامه داد: ایشان که مثل یک برادر برای من سر صحنه فیلم آمده بود. هم بازیگر بود و هم دستیار، غیبت مردانی چون صدرالدین حکازی در سینما احساس می شد و خلأ او احساس می شد. من ماه گذشته (مرداد) به بهانه تولدش با صدرالدین صحبت کردم، او بسیار ناراحت بود، هیچ مسئولی با او تماس نگرفته بود.

شریفی خطاب به هنرمندان حاضر گفت: باید مراقب همدیگر باشیم و دست دراز کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که صدرالدین حجازی جایگزینی در سینمای ایران ندارد.

اصغر همت این بازیگر همچنین در صحبت های خود گفت: به دلایلی به صدرا هیکازی آن چیزی که شایسته او بود داده نشد، اما در کل می توانم بگویم که صدرای ما اشتباه کرد. من شاهد بودم که در دوستی های خود دوستانی نمی بینید. حتی در شعر هم ذوق خوبی داشت.

او دوست نداشت چه در حرفه و چه در زندگی عجله داشته باشد. او خیرخواه همکارانش بود. می دانیم که اگر صدرالدین حکازی نبود، ستاره دهه 70 و 80 را نداشتیم. ریشه آن در تئاتر بود.

اصغر همت گفت: چند وقت پیش در مراسم بزرگداشت امین تارخ گفتم که فقط مردم قدر هنرمندان را می دانند.

فرهاد فخرمنش اجرای برنامه را بر عهده داشت.

ایمان کلازی یکی از بستگان صدرالدین حکازی از اخلاق و منش و اخلاق حسنه صدرالدین حکازی صحبت کرد و از قدردانی از مردم تا زمانی که در قید حیات هستند صحبت کرد و ادامه داد: چرا وقتی از کنار اینها می گذریم ارزش زندگی را فراموش می کنیم؟ سنگین تر شود و از هم بپاشد بیایید قدر عمو صدرا درگذشته را بدانیم، بلاتکلیفی ها را کنار بگذاریم و امروز دست پدر و مادرمان را ببوسیم.

ابوالفضل پورعرب که مدتی پیش به دلیل مشکل پا در بیمارستان بستری شده بود و روی ویلچر نشسته بود، در این مراسم درباره صدرالدین حجازی گفت: صدر نه تنها بازیگر بود، بلکه نویسنده، گوینده و دانشمند بود.

سینا حجازی فرزند این بازیگر با تشکر از حضار گفت: پدرم مرکز ثقل بود اگر در گروه بود همه با هم بودند وگرنه گروه حال و هوای خاصی نداشت پدر بهترین شد. بازیگر مراسم شکرگزاری و همیشه دوست بود پدرم زندگی نجیبی داشت و نام بزرگی بود.

پژمان بازغی رئیس انجمن بازیگران خانه سینما نیز با اشاره به فعالیت ها و آثار ماندگار صدرالدین حکازی گفت: در 21 شهریور همزمان با روز ملی سینما آیین نامه حقوق بازیگران کودک و آیین نامه عضویت بازیگران کودک را ابلاغ کردیم. بازیکنان جوان نیز به روز شده اند. خسارات بعد از دوران کرونا برای انجمن عقب‌نشینی کرده است و به‌عنوان معاونت اجتماعی تلاش می‌کنیم فضای مادی و معنوی مناسبی را برای بستگان جانبازانی که در حال حاضر قادر به کار نیستند فراهم کنیم. . چون کسی جز خودمان پشت ما نیست. دولت ها می آیند و می روند. وعده ها می آیند و می روند و ما باید مالیات بدهیم. امیدوارم بتوانم کاری را که می خواهم در مدت حضورم در انجمن انجام دهم.

وی همچنین متن نوشته علی دهکردی (مدیرعامل خانه سینما) که در سفر بود را خواند: صدرا را از دوران جوانی می شناختم. او کارشناس تئاتر بود، مردی بی قرار. او سعی می کرد مشکلات دوستان، همکاران و حتی غریبه ها را حل کند. آنقدر مغرور بود که خیلی دیر بیماریش را فاش کرد، باور نمی کردم صدرا پرشور و پرانرژی اینطور شود. او حتی در کوتاه ترین نقش ها هم حضور باشکوهی داشت. به خانم شاکیبا و فرزندانش که مثل پروانه از او مراقبت می کنند تسلیت می گویم.

245245

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین