درد و رنج زندگی در تنی لاغر

درد و رنج زندگی در تنی لاغر

انتخابتو، بر اساس آمارهای کنونی سالانه از هر 100 هزار کودک جهان سه تا چهار کودک به انواع سرطان مبتلا می شوند. شایع ترین آنها سرطان خون، لنفوم و سرطان مغز است. در واقع سرطان به زبان ساده در نتیجه رشد بی رویه گروهی از سلول های بدن رخ می دهد که می تواند هر عضوی را درگیر کند و در مجموع سرطان های مختلف دوران کودکی باعث مرگ تقریباً 96000 کودک در سراسر جهان می شود.

سرطان می تواند افراد در هر سنی را مبتلا کند، اما به دلیل ضعف سیستم ایمنی کودکان، ابتلا به سرطان می تواند برای آنها بسیار دردناک باشد. ساکت باشید یا پنهان شوید و بنابراین توجه والدین به برخی از علائم بسیار مهم است.

سپس به گفته متخصصان فعال در زمینه سرطان، علائمی مانند اختلال در بیماری، بیماری مکرر، عدم تمرکز و تعادل، حالت تهوع، سردرد، تورم و التهاب در یک ناحیه، کاهش اشتها و رفتار غیرعادی از جمله مواردی است که ممکن است نشان دهنده بیماری کودک از آنجایی که می تواند منجر به بیماری و حتی سرطان شود، مراقبت والدین نسبت به این علائم و معاینات دوره ای تا زمان رشد کودکان در تشخیص زودهنگام بیماری ها به ویژه سرطان بسیار موثر است.

عوامل مختلفی مانند عوامل ژنتیکی، محیطی و سبک زندگی و برخی رویدادها در دوران جنینی از جمله مصرف برخی داروها توسط مادر و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی می تواند منجر به سرطان در کودکان شود و برای تشخیص سرطان در کودکان، پزشک باید علائم را بررسی کند. . پزشک خانواده پس از معاینه بالینی آزمایش های خون، تصویربرداری، نمونه برداری، آزمایش ژنتیک و تست تراکم استخوان را بررسی می کند و ممکن است برای تشخیص بهتر دستور دهد.

تشخیص زودهنگام سرطان در کودکان بسیار حائز اهمیت است، از این رو امروزه به والدین و خانواده ها توصیه می شود به محض مشاهده علائم مشکوک به پزشک مراجعه کنند تا در اکثر سرطان های دوران کودکی به ویژه سرطان خون، معاینات لازم را روی فرزندان خود انجام دهند. درمان و 70 درصد از کودکان مبتلا به سرطان درمان می شوند و تقریبا 80 درصد سرطان خون قابل درمان است.

شایع ترین انواع سرطان های دوران کودکی کدامند؟

قانون مخدومی، کارشناس رادیو انکولوژی و رئیس انجمن علمی رادیو انکولوژی ایرانی وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به وضعیت سرطان های دوران کودکی در کشور و جهان اشاره کرد و گفت: سرطان های کودکان در مقایسه با بزرگسالان شیوع چندانی ندارد. آمار گزارش شده از سرطان های دوران کودکی در کشورهای مختلف سپس تعاریف سن کودک متفاوت است، برخی کشورها افراد تا سن 15 سالگی و برخی افراد تا سن 18 سالگی را می پذیرند، اما طبق تعریف سازمان ملل، افراد تا سن 18 سالگی کودک محسوب می شوند و در تعریف در سازمان جهانی بهداشت، افراد بین ۰ تا ۱۹ سال در این سازمان کودک محسوب می شوند.

بر اساس آمار جهانی اعلام شده، تعداد کودکان سرطانی گزارش شده در سال 2020 حدود 400 هزار مورد است و در مقایسه با آمارهای جهانی، ایران وضعیت متوسطی از نظر ابتلا به سرطان، حدود 3 تا 4 کودک برای هر نفر دارد. 100000 کودک ممکن است به سرطان مبتلا شوند که 2 تا 3 درصد سرطان ها در مقایسه با سرطان های بزرگسالان است.

رئیس انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران توضیح داد: سرطان خون و لنفاوی از شایع ترین سرطان های دوران کودکی در جهان و ایران است و به طور کلی در سنین 2 تا 4 سالگی به اوج خود می رسد، در حالی که سرطان خون در هر سنی از بدو تولد تا 19 سالگی قابل مشاهده است. . و سرطان های لنفاوی دو بخش سرطان هستند هوچکین و غیر هوچکین تقسیم شده است

مخدومی ادامه داد: پس از سرطان های خون و لنفاوی، سرطان های مغز از شایع ترین سرطان ها در کودکان و به دنبال آن تومورها هستند. نوروبلاستوماتومور ویلمز (سرطان کلیه در کودکان) سارکوممانند سرطان های استخوان و چشم رتینوبلاستوما در کودکان بسیار شایع است.

علائم و عوامل زمینه ای سرطان در کودکان

وی با بیان اینکه الگوی شیوع سرطان در ایران و سایر کشورها تقریباً مشابه است و تفاوت چندانی با هم ندارند، گفت: مهمترین عاملی که تشخیص می دهد کودک مبتلا به بیماری است قابل بازی نیست و دومین علامت کودک است. بیماری تب است که دائماً ادامه دارد و خاموش می شود.

رئیس انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران از جمله علائمی که والدین باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، کم خونی، سردرد، حالت تهوع، اختلالات بینایی، درد و تورم در یک موقعیت خاص بدون ضربه است و گفت: معمولاً در سرطان های دوران کودکی اختلالاتی در ژن های ایجاد کننده سرطان وجود دارد. و این اختلالات ژنتیکی یا ارثی هستند.” یا مادرزادی است.

مخدومی در صورتی که مادر در دوران جنینی با فرزند خود تماس داشته باشد مواد مخدراستعمال دخانیات، مواد مخدر و تشعشعات احتمال ابتلای فرزندشان به سرطان های دوران کودکی را افزایش می دهد، وی افزود: والدین باید از عوامل سرطان زا مانند سیگار و داروهایی که می تواند باعث ایجاد مشکل می شود پرهیز کنند، البته از برخی موارد ژنتیکی قابل پیشگیری نیست و بسیاری از این موارد را می توان تشخیص داد. آزمایشات ژنتیکی انجام شده در دوران جنینی و مشاوره ژنتیکی قبل از ازدواج قابل تشخیص و پیشگیری است.

لازم به ذکر است که اکثر سرطان های دوران کودکی جزو سرطان های قابل درمان هستند که در کشورهای توسعه یافته تقریباً به 80 درصد موارد می رسد، اما باید توجه داشت که در صورت تشخیص زودهنگام سرطان های دوران کودکی و انتخاب و شروع درمان های مناسب، احتمال بروز بیماری وجود دارد. بالا است. درمان موفقیت آمیز افزایش می یابد و روش های ساده تر برای آنها موثر است.

درد و رنج زندگی در تنی لاغر

بروز سرطان در افراد 14 ساله و کمتر حدود 16.8 در هر 100000 نفر است.

دبیر انجمن علی مطلق رادیو انکولوژی ایرانی وی با اشاره به وضعیت سرطان های دوران کودکی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده شایع ترین سرطان های دوران کودکی در کشور شامل سرطان خون، سکو، تومورهای کلیه، تومورهای بدخیم استخوان و تومورهای سیستم عصبی مرکزی است. عواملی مانند شیوع چاقی در نوجوانان و آلودگی هوا از جمله دلایل اصلی ابتلای کودکان به سرطان است.

وی با توجه به اینکه روزانه بیش از 1000 کودک در جهان به سرطان مبتلا می شوند و خطر ابتلا به سرطان در گروه سنی زیر 75 سال در سال 2020 معادل 14.7 درصد برآورد شده است، افزود: از آنجایی که جمعیت کشور 14 سال و کمتر است. میزان بروز سرطان در دوران کودکی 14.7 درصد در هر 100000 نفر تخمین زده شده است.

دبیر انجمن رادیو انکولوژی ایران با بیان اینکه تقریباً 20 تا 30 درصد کودکان مبتلا به سرطان زنده می مانند، اظهار داشت: درمان سرطان در کودکان در کشورهای پردرآمد بالای 80 درصد است، اما خانواده های کودکان در کشورهای کم درآمد یا متوسط ​​از این بیماری رنج می برند. بیماری در معرض فشار زیادی قرار دارند. درمان برای کودکان مبتلا به این بیماری در کشورهای در حال توسعه در دسترس نیست، یا در صورت وجود، مقرون به صرفه تلقی نمی شود.

ابتکار جهانی GICC می تواند جان یک میلیون کودک را نجات دهد

موتلفه با تاکید بر لزوم افزایش دسترسی به درمان برای کودکان مبتلا به سرطان در سراسر جهان و افزایش برابری در دسترسی به مراقبت های بهداشتی، ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت در سپتامبر 2018 برنامه ای به نام ابتکار GICC ارائه کرد که هدف آن افزایش دسترسی به درمان برای کودکان مبتلا به سرطان است. سرطان نرخ بقای کودکان مبتلا به سرطان تا سال 2030 حداقل 60 درصد است.

وی تصریح کرد: اجرای این برنامه می تواند جان یک میلیون کودک دیگر را نجات دهد. سپس بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، اهداف اصلی این پروژه شامل افزایش ظرفیت و تقویت توانایی کشورها برای ارائه مراقبت های با کیفیت بالا به کودکان مبتلا به سرطان، اولویت بندی سرطان کودکان و حمایت از اهمیت سرطان کودکان در سطح جهانی، منطقه ای و جهانی است. سطوح ملی سطوح

دبیر انجمن رادیو انکولوژی ایران با اشاره به اینکه یکی از ابعاد برنامه مورد بحث، پوشش همگانی سلامت است، دسترسی کودکان را به خدمات جامع و اولیه در برابر سرطان ارائه می‌کند و گفت: GICC در درجه اول بر شش نوع سرطان شایع در کودکان متمرکز است که بسیار شدید است. قابل درمان شامل 50 عدد این بر روی 60 درصد سرطان های دوران کودکی تمرکز دارد و به راحتی با درمان های موجود قابل درمان است.

درد و رنج زندگی در تنی لاغر

امروزه درمان سرطان در ایران مطابق با کشورهای پیشرفته دنیا انجام می‌شود، آخرین پروتکل‌های درمانی برای درمان بیماران سرطانی اعمال می‌شود و طبق بررسی‌های انجام شده، ابتلا به سرطان به دلیل عواملی مانند افزایش در حال افزایش است. در بروز سرطان آلودگی محیط زیست، تشعشعات یونیزان استفاده از مواد شیمیایی در جوامع بشری در سال های اخیر رو به افزایش بوده و شاهد افزایش تعداد برخی از انواع سرطان به خصوص در بزرگسالان هستیم که بیشتر تحت تاثیر عوامل محیطی قرار دارند.

تاکید می‌کند که عوامل محیطی در سرطان‌های دوران کودکی، عوامل شخصیتی در بروز سرطان کودکان، اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان در کودکان و لزوم توجه و حساسیت والدین و پزشکان در مواجهه با علائم و نشانه‌ها موثرتر است. علائم سرطان در کودکان این بیماری در کودکان و امروزه بیشتر و بیشتر کودکان مبتلا به سرطان خون با شیمی درمانی به طور کامل درمان می شوند و با توجه به اینکه اکثر داروهای سرطان و درمان های این بیماری برای بسیاری از خانواده ها مشکلاتی را ایجاد می کند، خیریه ها و موسسات حمایتی می توانند خانواده ها و کودکان را در این مسیر همراهی و حمایت کنند. . بیمار شدن