مردم در غزه، لبنان و سودان به خدمات بهداشتی با کیفیت و آتش بس نیاز دارند

مردم در غزه، لبنان و سودان به خدمات بهداشتی با

انتخابتو و به نقل از وبدا، هفتاد و یکمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از دیروز – دوشنبه 22 مهرماه – با حضور وزرای بهداشت و درمان و نمایندگان وزارتخانه های بهداشت آغاز شد. کشورهای عضو در دوحه، پایتخت قطر، بر آتش بس بی قید و شرط و حل مسالمت آمیز بحران های غزه، لبنان و سودان تاکید شد.

در این جلسه وزارت بهداشت متشکل از هیاتی بلندپایه به ریاست علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت و محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین وزارتی است. بین المللی وزارت بهداشت.

در مراسم افتتاحیه این نشست، وزیر بهداشت سومالی که ریاست هفتادمین نشست را بر عهده داشت، گفت: ارتباط بلیمدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی. شما در حال کار هستید اذانمدیرکل سازمان بهداشت جهانی. ارتباط الکواریوزیر بهداشت قطر (رئیس فعلی جلسه) و عزالدین ابوالعایش یک استاد فلسطینی و کانادایی دانشگاه تورنتو سخنرانی کرد.

در این اجلاس بر بحران‌های منطقه‌ای در سودان، لبنان و غزه تاکید شد، زیرا همزمان با تشدید حوادث، ده‌ها هزار غیرنظامی بی‌گناه، عمدتاً زنان و کودکان، کشته و زخمی شدند. بحران به ویژه در غزه و لبنان.

در این دیدار ابعاد مختلف حملات رژیم صهیونیستی به مراکز بهداشتی و درمانی، برق، منابع آب و فاضلاب و شهادت صدها نفر از کارکنان بهداشتی و درمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکید شد که شهادت کارکنان بهداشتی و درمانی نقض آشکار حقوق بشر است. . کنوانسیون ژنو و تصمیمات سازمان بهداشت جهانی.

شرکت کنندگان در هفتاد و یکمین نشست وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نقض آشکار قوانین بین المللی ارزیابی کردند و این اقدامات را محکوم کردند و از جامعه جهانی خواستند: بین المللی آنها می خواستند برای آتش بس بی قید و شرط و راه حلی مسالمت آمیز برای مشکل دیرینه فلسطین تلاش کنند.

همچنین در این اجلاس اعلام شد که افزایش خشونت‌های اخیر در لبنان و بحران‌های سودان به ما یادآوری می‌کند که خدمات بهداشتی همیشه ضروری است و بهبود، ارتقاء و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های سلامت باید مستمر باشد تا اطمینان حاصل شود که هر فرد زندگی سالمی دارد. . دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت بدون توجه به شرایط و موقعیت شما.

در این مراسم جایزه دولت کویت برای کنترل سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و دیابت در منطقه مدیترانه شرقی به داوود خلیلی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اهدا شد.