مستند «نستی» با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر در جشنواره بین المللی فیلم کن به نمایش درآمد.

مستند نستی با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر در

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، تودور جورجیو، تودور دی. «بوریس بکر» درباره هستی. تیری فرمو، مدیر هنری جشنواره بین المللی فیلم کن، کارگردانان و دیگر بازیگران این فیلم؛ این فیلم دیروز، پنجشنبه 3 ژوئن (23 می 2024) این ماه در بخش «نمایش ویژه» هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن، در سالن Agnès Varda در شهر بندری کن در جنوب فرانسه به نمایش درآمد.

“ایلیا نستاسی” یکی از بزرگترین اسطوره های تنیس جهان

“منصور بهرامی” تنیسور سرشناس کشورمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مستقل و بین المللی سینما “منصور جهانی” گفت: “ایلی نستاس” یکی از بزرگترین اسطوره های تنیس جهان است که افتخار آشنایی بیشتر با او را دارم. بیش از 50 سال، برای اولین بار در سال 1347 به تهران آمد و برای تیم ایران بازی کرد. من در آن زمان برای او توپ جمع می کردم و سبک بازی او واقعاً بر سبک من تأثیر گذاشت زیرا از بازی او بسیار لذت بردم و او یکی از الگوهای من در تنیس شد.

برای حدود 20 سال “ایلیا نستاسی” بازی های تنیس انجام دادیم

این تنیسور حرفه ای ادامه داد: حدود 20 سال با هم مسابقات تنیس بازی می کردیم و سالی 15-20 بار با هم بازی می کردیم، شاید 400، 300 بار با هم بازی می کردیم و او فردی بسیار عاطفی و واقعاً بسیار عاطفی است. یک فرد مهربان همه حواسشون هست و اون خیلی قلب بزرگی داره و با دیدنش در هفتاد و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کن، سنش بالاتره اما هنوز همون عشق همیشه به منه و من هم دوستش دارم. من خیلی خوشحالم که یکی از دوستان او هستم.

خیلی خوبه و خاطرات زیاد “ایلیا نستاسی” من دارم

وقتی «ایلیه نستاسی» از سالن «انیس واردا» بیرون آمد، دو بار به «منصور بهرامی» گفت: براوو منصور. تنیسور سرشناس ایرانی رابطه نزدیک خود با این اسطوره تنیس جهان را اینگونه توضیح داد: در 10 سال اخیر خیلی کم همدیگر را دیده ایم، اما 40 سال دوستی و رفاقت آنقدر مهم است که به راحتی فراموش شوند. ما خاطرات خیلی خوبی با هم داریم.

سالها بعد در استادیوم رولان کاروس پاریس گرسنه هستی دیدم

بهرامی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: زمانی که از ایران به خارج از کشور رفتم به دلیل انقلاب خانه نداشتم و جایی برای خواب نداشتم. من نمی توانستم تنیس بازی کنم، در ایران ماندم و چند سال بعد به خارج از کشور رفتم. چند سالی بود که او را ندیده بودم و او را از دور در استادیوم رولان گاروس پاریس دیدم و وقتی نزدیک می شد. بلند شدم و سلام کردم و گفتم یاد «ایلیا نستاسی» افتادم. گفت: منصور سال‌هاست که دلم برایت تنگ شده و فکر می‌کردم در جریانات انقلاب کشته شده‌ای یا اتفاق بدی برایت افتاده است. گفت: اگر کاری از دستم بر می آید بگو تا کمکت کنم.

آن شب نه جایی برای خوابیدن داشتم و نه چیزی برای خوردن.

وی همچنین گفت: چون در آن زمان «ایلیه نستاسی» یکی از قهرمانان نامدار جهان بود. راستش را بگویم، آن شب نه جایی برای خوابیدن داشتم و نه چیزی برای خوردن. اما همین برایم کافی بود که به من گفت: اگر منصور برای من کاری کرده باشد در خدمتم. بهش گفتم: نستاسی همه چی عالیه همه چی قشنگه ممنون از لطفت ولی اشکالی نداره دوباره همدیگرو میبینیم.

سکانس افتتاحیه مستند «نستی» با صحبت های من آغاز می شود

«منصور بهرامی» در پایان این گفت و گوی اختصاصی تاکید کرد: در واقع آن شب جایی برای خواب نداشتم اما نمی خواستم به خانه «ایلیه نستاسی» بروم و مجبور شدم خودم را بیرون بکشم. آب به روشی دیگر اولاً مستند «نستی» که گفتم با حرف های من شروع می شود. یک مستند زیبا از او ساختند. خوشحالم که این فیلم را دیدم و دوباره او را دیدم.

هفتاد و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کن، معتبرترین رویداد سینمایی جهان، به ریاست آیریس کنوبلوخ، مدیر هنری تیری فرمو برگزار می شود و 22 فیلم در بخش رقابت اصلی و 18 فیلم در Un Certain Regard حضور دارند. 10 فیلم بلند در بخش رقابتی، 14 فیلم در بخش غیر رقابتی، 14 فیلم در بخش اکران ویژه، 18 فیلم کوتاه در بخش مسابقه Cinéfondation، 11 فیلم کوتاه در بخش مسابقه فیلم کوتاه، 7 فیلم در بخش “پخش بخش، 32 فیلم در بخش “نمایش کلاسیک”، “در بخش “سینما ساحل”، 13 فیلم از کارگردانان کشورهای مختلف جهان از 25 می تا 5 ژوئن 2025 (14 تا 25 ژوئن 2025) در شهر ساحلی اکران می شود. می 2025). کن در فرانسه برگزار می شود.

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین