مشکل حجاج در عربستان/ حجاج در شرایط سخت با اولین پروازها به کشور بازگردانده می شوند.

مشکل حجاج در عربستان/ حجاج در شرایط سخت با اولین پروازها به کشور بازگردانده می شوند.

به گزارش انتخابتو، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده وکلای دینی در امور حج و حج در دیدار با مسئولان مرکز پزشکی حج و حج در مکه مکرمه بر موارد زیر تاکید کرد: برنامه ریزی یک حج مطلوب، ارزان و روان است که باید بر این اساس باشد: با تعامل و بر اساس آیین نامه های انجام شده با فرهنگستان علوم پزشکی به دنبال این باشیم که افراد شرکت کننده در حج زائران توانمند باشند تا از این طریق نشوند. هر گونه مشکل جسمی داشته باشد

مهر در یکی از گزارش های خود نوشت: وی گفت: مشکلاتی در این کشور وجود دارد که برخی از آنها جان زائران را تهدید می کند. مثلاً وقتی روز عید از رمی جمرات برمی گشتم، طبق اخبار، نصب تابلوها در جاده ممنوع بود. یا مسیرها را تغییر داد و باعث شد بسیاری از زائران در راه جمرات جان خود را از دست دهند و وقتی این مسائل مطرح شد; آنها می گویند سایر کشورهایی که زائران کمتری دارند، تلفات بیشتری داشته اند.

رئیس حج ایرانیان با بیان اینکه تلاش می کنیم و زائران نیز همکاری لازم را داشته باشند، از مسئولان مرکز پزشکی حج و حج خواست تا سبک زندگی سالم زائران در ایام حج را تدوین کرده و نکات پزشکی، درمانی و بهداشتی را به آنها ارائه کنند. کنفرانس های بزرگی برگزار خواهد شد. نوشتن دستورات زندگی به سبک حج از نظر حفظ سلامتی زائران و جلوگیری از تلفات جانی خدمت بزرگی است.

ولی فقیه نماینده امور حج و حج با بیان اینکه اسلام برای همه حالات و مناصب زن و مرد جاری است، افزود: سال آینده باید در منا هتل اجاره شود. راه حل هایی وجود دارد که به زائران امکان استراحت، تجدید قوا و حفظ انرژی در طول تشریق را می دهد.

وی ادامه داد: آفتاب زدگی مشکلی است که تا چند سال آینده خواهیم داشت و باید برای هر زائر برنامه ریزی و بسته ارائه کنیم. علاوه بر این، انتقال بیماران بیمار به کشورمان بسیار ضروری است و باید تلاش شود تا هر چه سریعتر آنها به کشور بازگردانده شوند.

رئیس حج ایران با تاکید بر اینکه سلامت زائران یکی از مهمترین مسائل در سفر حج است، یادآور شد: انجام مکرر و مکرر عمره موجب کاهش توان فرد می شود و ممکن است هشدارهای پزشکی موثر باشد. استفاده از نیروهای جهادی نیز بسیار مهم است. مجموعه ها افرادی دارند که می توانند مراقبت های پزشکی یا اولیه را ارائه دهند. همچنین باید از زائران داوطلب استفاده کنیم که بسیاری از آنها ماهر و با انگیزه هستند.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز در سخنانی گفت: دستورالعمل های ویژه ای را در خصوص سفر حج زائران در قالب های مختلف از جمله کتاب، فیلم، کتابچه و بروشور تهیه کرده ایم و باید فرصت دسترسی به آن را داشته باشیم. با زائران تماس بگیرید تا قبل از سفر به آنها اطلاع دهید.» انجام دهید.

وی با بیان اینکه هر ساله ابتکاراتی در حوزه پزشکی داریم، افزود: امسال ایران کمترین مرگ و میر را در بین وظایف سایر کشورها داشته است. دو سال است که تلاش ویژه ای برای ارائه خدمات بهتر انجام شده و امسال نیز داوطلبانی داشتیم که حتی درخواست یک ساعت استراحت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و حج جمعیت هلال احمر ضمن تشکر از مسولان منطقه حج و حج برای ارائه بدون مشکل خدمات بهداشتی و درمانی گفت: با وجود کاهش تعداد تلاش شد تا پرسنل این مرکز خدمات ارائه کنند. تا به امروز در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به میزان لازم عمل کرده ایم.

وی با برشمردن نقاط قوت مرکز پزشکی حج و حج نسبت به سال گذشته گفت: در دسترس بودن به موقع همکاران برای راه اندازی بیمارستان و درمانگاه مکه قبل از ورود زائران، رفع مشکلات نرم افزاری در ثبت مراجعات، مدیریت خدمات موثر. تکمیل خدمات بهداشتی و درمانی برای ارزیابی قیمت، تهیه دارو در ایام تسریک، ایجاد درمانگاه در 9 مدرسه، کنترل گرمازدگی با محلول های قرص جوشان از جمله اتفاقات مثبت امسال در حوزه دارو و درمان است. .

مرعشی ابراز امیدواری کرد: در ادامه عملیات حج با انتقال زائران بیمار به کشور با اولین پروازها بتوان از جان باختن و مجروح شدن تعداد بیشتری از زائران جلوگیری کرد.

وی گفت: در دو روز گذشته دو زائر اهل سنت جان خود را از دست داده اند که امیدواریم علمای کاروان ها به زائران توصیه کنند که از کارهایی که اغلب به زائران توصیه می شود و باعث از دست دادن توان آنها می شود، خودداری کنند.

۲۳۳۲۱۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین