معرفی انواع پنیر پیتزا و فست فود؛ انعطاف پذیر و خوشمزه

معرفی انواع پنیر پیتزا و فست فود؛ انعطاف پذیر و

پنیر روح اصلی یک پیتزای خوشمزه است. با انتخاب نوع پنیر مناسب می توان طعم، بافت و ظاهر پیتزا را افزایش داد. در این مقاله ضمن معرفی انواع پنیر پیتزا و فست فود به بررسی ویژگی های هر کدام از قبیل طعم، بافت، روش تولید و کاربرد می پردازیم تا بتوانیم انتخاب بهتری برای تهیه یک پنیر خانگی خوشمزه داشته باشیم. پیتزا.

بررسی 10 نوع پنیر پیتزا و فست فود موجود در سراسر جهان

عوامل زیادی در تهیه یک پیتزای خوشمزه و خوش طعم نقش دارند، اما راز واقعی طعم شگفت انگیز آن در انتخاب پنیر پیتزا نهفته است. در ادامه، انواع پنیر پیتزا را بررسی می کنیم تا ببینیم کدام پنیرها بهترین ظاهر و طعم را به پیتزا می دهند.

پنیر موزارلا

پنیر موزارلا یکی از محبوب ترین و بهترین گزینه ها برای پیتزا است. این پنیر با بافت خامه ای و طعم بی نظیرش طعم جدیدی به پیتزا می بخشد. سنتی ترین نوع موزارلا از شیر گاومیش تهیه می شود، اما می توانید از انواع شیر گاو نیز استفاده کنید. ترکیب پنیر موزارلا با موادی مانند گوجه فرنگی، پپرونی، ریحان، سالامی و زیتون انتخاب خوبی برای پیتزا است.

پنیر موزارلا انواع مختلفی دارد و هر کدام کاربرد خاص خود را در غذاهای مختلف دارند. از انواع پنیر موزارلا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برش های موزارلا: پوست موزارلا که اساس تهیه انواع پنیر موزارلا محسوب می شود، بافتی شکننده و نرم دارد. این نوع پنیر موزارلا به سختی در بازار پیدا می شود و یا باید خودتان آن را درست کنید یا برای یافتن آن به ایتالیا بروید.
  2. موزارلای تازه: موزارلای تازه با حرارت دادن پوست پنیر و اضافه کردن نمک درست می شود. موزارلای تازه بافتی نرم و فنری دارد و اغلب در توپ هایی با اندازه های مختلف به بازار عرضه می شود. این نوع پنیر رایج ترین نوع موزارلا در بازار است.
  3. اوولین: آوالین نوع کوچکتری از موزارلای معمولی است که به شکل تخم مرغ است. اندازه کوچک آوالین آن را در سالاد، سوسیس، ماکارونی و سایر غذاها همه کاره می کند.
  4. بوکوچینی: باکونچینی یا موزارلای لقمه ای به دلیل اندازه کوچک و قابلیت برش خوردن، انتخاب خوبی برای پاستا و سالادهای سرد است. طعم و بافت زیبای Bacuncini استفاده از این محصول پنیر را گسترش داده است.
  5. پرلین: از آنجایی که پرالین کوچکترین و خوشمزه ترین نوع توپ موزارلا است، اغلب در غذاهای گرم و سوپ استفاده می شود.
  6. دی بوفالا موزارلا: دی بوفلا نوع دیگری از پنیر موزارلا است که با شیر بوفالو در مناطق خاصی از ایتالیا تهیه می شود. در مقایسه با سایر پنیرهای موزارلای تهیه شده از شیر گاو، این نوع موزارلا دو برابر چربی، طعم شیرین تر و بافت کره ای دارد.
  7. بوراتا: یکی از خاص ترین انواع پنیر موزارلا، مردانا است که در واقع یک پوسته موزارلا پر شده از کرم موزارلا یا مواد نرم باقی مانده از فرآیند پنیرسازی است.
  8. استراسیاتلا: Stracciatella در واقع ماده نرم باقی مانده از فرآیند پنیر سازی است که کشسان، خامه ای و بسیار خوشمزه است. می توانید این پنیر موزارلا را مانند پنیر خامه ای روی نان بمالید یا در سوپ هایی مانند سوپ قارچ قرار دهید.
  9. موزارلا رنده شده: پنیر موزارلای از قبل ریز شده نوعی پنیر موزارلا است که شکل خود را حفظ می کند و به دلیل داشتن چربی کم به راحتی رنده می شود. وقتی صحبت از بهترین پنیرها برای آب شدن روی غذا می شود، چیزی بهتر از موزارلای خرد شده پیدا نخواهید کرد.
  10. موزارلای دودی: هر موزارلای با هر شکل، اندازه و بافتی را می توان دود کرد و از طعم بی نظیر اضافه شده به آن لذت برد. برای دود کردن موزارلا عموما از چوب گردو (نوعی چوب آمریکایی) و گیلاس استفاده می شود و مهمتر از همه این است که حرارت آنقدر زیاد باشد که پنیر آب نشود.

پنیر پیتزا موزارلا رنده شده وین - 1000 گرم
35%

26000

۱۵۶,۹۹۰ به مرد

پنیر رومانو

پنیر پکورینو رومانو نوعی پنیر ایتالیایی است که از شیر گوسفند تهیه می شود. Pecorino Romano طعم کمی ترش و تقریباً فلفلی دارد و هر چه رسیده تر باشد طعم آن قوی تر است. حداقل هشت ماه پس از ساخت آن طول می کشد تا طعم خاص تری پیدا کند.
پنیر رومانو با طعم تندش یک میان وعده ایده آل در بشقاب پیش غذا است و همچنین می توان آن را در برخی غذاهای غیر شیرین مانند ماکارونی و ماکارونی رنده کرد. یکی دیگر از موارد استفاده پیتزا است. البته حواستان باشد هنگام پخت پیتزا این پنیر را داغ نکنید و وقتی پیتزا از فر بیرون آمد آن را به صورت تکه های درشت روی سطح پیتزا رنده کنید تا طعم لطیفی پیدا کند.

پنیر چدار

این پنیر که قدمت آن به انگلستان برمی گردد، یکی از انواع پنیر ورقه ای است که برای فست فود استفاده می شود که به دلیل بافت سفت، طعم تند و رنگ نارنجی آن در سراسر جهان معروف و محبوب شده است.

پنیر چدار یکی از پر مصرف ترین پنیرها در تهیه فست فود است. می توانید از آن برای تهیه ساندویچ های سرد و گرم استفاده کنید یا از آن به عنوان یکی از لایه های پنیر روی پیتزا استفاده کنید تا طعم خاصی به پیتزای خود بدهید. ترکیب پاستا و کاشار طعم بی نظیر و لذیذی را ایجاد می کند. اگر به دنبال یک میان وعده خوشمزه و متفاوت هستید، می توانید پنیر چدار را با انواع میوه ها، کراکر غلات کامل، سالامی و … ترکیب کنید. می توانید آن را به عنوان میان وعده در کنار آن قرار دهید. در کنار همه اینها، برای تزیین سالاد و سوپ نیز می توانید به این پنیر تکیه کنید.

250 گرم پنیر چدار

پنیر چدار - انواع پنیر برای برش های پیتزاپنیر آبی

پنیر بلو که با نام های دیگری مانند پنیر کپک آبی و پنیر بلو نیز شناخته می شود، نوعی پنیر ایتالیایی با رگه های آبی متمایز در سراسر بافت خامه ای و اغلب شکننده است. رنگ این پنیرها از سفید و خامه ای تا قهوه ای است و حتی طعم آن ها بسته به نوع شیری که برای تهیه آنها استفاده می شود (شیر گاو، بز و گوسفند) از ملایم تا تند متفاوت است.

می توان آن را با انواع میوه ها و مغزها مانند پنیر آبی و پنیر پارمزان سرو کرد. این پنیر یکی از انواع پنیر فست فود نیز محسوب می شود و می توان از آن به عنوان چاشنی و طعم دهنده انواع سالاد، پاستا پنیر و انواع ساندویچ استفاده کرد.

مقدار پنیر کلم پیچ: 250 گرم

پنیر پارمسان

پنیر پارمزان که با نام های پارمزان، پارمزان و پارمیجیانو نیز شناخته می شود، یکی از معروف ترین و مرغوب ترین پنیرهای ایتالیایی است. این پنیر اگرچه شیرین است اما طعمی شور و کمی تلخ نیز دارد. بافت پنیر پارمزان شکننده است و به راحتی آب می شود و رنگ آن از زرد بسیار روشن تا زرد کم رنگ متغیر است.

پنیر پارمزان، طعم و بافت منحصر به فرد این پنیر باعث شده است که بسیاری از سرآشپزهای معروف دنیا از آن به عنوان ماده اولیه مورد نیاز در غذاهای مختلف، سالادهای مختلف و فست فودها (پیتزا، لازانیا، پاستا، ساندویچ مرغ و گوشت و …) استفاده کنند. ). .) . همچنین به عنوان یک میان وعده خوشمزه به تنهایی شناخته می شود.

پودر پنیر پارمزان کلم - 100 گرم

پنیر پارمزان – انواع پنیر پیتزا رنده شده – انواع پنیر انعطاف پذیر

پنیر توما

پنیر توما یکی از پرطرفدارترین انواع پنیر در پیتزاهای ایتالیایی است. این پنیر از شیر گاو، بافت نیمه سفت و طعم کره ای لذیذی دارد. پنیر توما به طور کلی در منطقه شمالی ایتالیا به خصوص سیسیل تولید می شود و یکی از مواد اصلی پیتزای معروف سیسیلی است.
این پنیر به دلیل بافت نیمه سفت و طعم غنی، انتخابی عالی برای پیتزا است. ترکیب آن با سس گوجه فرنگی و سایر مواد، یک پیتزای ساده اما خوشمزه ایجاد می کند. بنابراین، اگر به دنبال یک پیتزای خانگی خوشمزه هستید، پنیر توما گزینه ایده آلی است.

پنیر پروولون - انواع پنیر فست فود

پنیر پروولون

پنیر پروولون یکی از انواع پنیر ایتالیایی است که بافتی نیمه سفت دارد و اغلب با پنیر موزارلا و پارمزان استفاده می شود. طعم و عطر این پنیر بسته به سن آن متفاوت است. بنابراین، هر چه این پنیر جوان‌تر و تازه‌تر باشد، طعم آن شیرین‌تر می‌شود، اما با افزایش سن، طعم آن تندتر و تندتر می‌شود.

پروولون یک پنیر همه کاره است که می توان از آن به طرق مختلف لذت برد. به زیبایی ذوب می شود و برای پیتزا، ساندویچ و پاستا ایده آل است. همچنین می توان آن را برش داد و به تنهایی یا همراه با میوه، کراکر و غذاهای گوشتی مصرف کرد.

پنیر ریکوتا

پنیر ریکوتا یکی از محبوب ترین انواع پنیر پیتزا است که طرفداران زیادی دارد. بنابراین اگر با انواع پنیر پیتزا و کاربرد آن ها آشنا هستید، باید پنیر محبوب ریکوتا را نیز بشناسید. این پنیر ایتالیایی بافتی سبک و خامه ای دارد و طعمی ملایم و لذیذ دارد. می توانید از این پنیر به عنوان یک رویه عالی روی پیتزا استفاده کنید.

این پنیر علاوه بر پیتزا در غذاهای ایتالیایی از سالاد، پاستا گرفته تا لازانیا و حتی انواع کیک ها بسیار استفاده می شود.

پنیر گودا

پنیر گودا یکی از پرطرفدارترین انواع پنیر پیتزای ورقه شده در جهان است که از شیر گاو تهیه می شود و منشا آن گودا هلند است. این پنیر نیمه سفت است و طعم ملایمی دارد که به مرور زمان به حالت مغزی و کاراملی در می آید.
پنیر گودا به عنوان یک پنیر چند منظوره شناخته می شود که می توان از آن به تنهایی یا در انواع ساندویچ ها و فست فودها استفاده کرد.

برگ کلم گودا - 180 گرم

پنیر گودا – انواع پنیر پیتزا – انواع پنیر فست فود

پنیر پیتزا فیلا فیلا

آخرین مورد در لیست انواع پنیر پیتزا پنیر پیتزا فیلا فیلا است که با ترکیب پودر پنیر چدار، پودر پنیر پارمزان، پنیر پاستوریزه تازه، نمک و کره پاستوریزه در شرایط حرارت و خلاء تولید می شود. پنیر فیلا فیلا که به پنیر پیتزای بریتانیایی نیز معروف است، دارای بافتی نرم و یکدست، طعم ملایم و خاصیت ارتجاعی بسیار بالایی است.

پنیر فیلا فیلا نسبت به سایر پنیرهای پیتزا راحتتر آب می شود و راحتتر روی سطح غذا پخش می شود. برای استفاده از این پنیر 4-5 دقیقه قبل از پخت کامل پیتزا آن را اضافه کنید و صبر کنید تا آب شود. البته لازم به ذکر است که این پنیر نباید بیش از 5 دقیقه در فر گرم شود و در غذاهای منجمد نیز استفاده نشود زیرا باعث می شود پنیر خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و روغن آن در هنگام پخت جدا شود. پروتئین های از دست رفته در طول پخت و پز در پنیر پیتزا یافت می شود.

سرانجام

به طور کلی شاهد بوده ایم که انواع مختلفی از پنیر پیتزا در دنیا با طعم، خواص و کاربردهای متفاوت وجود دارد. پنیر موزارلا با بافت نرم و طعم غنی یکی از محبوب ترین پنیرهای پیتزا است. پنیر پارمزان و چدار با طعم های متفاوت در پیتزا و سایر فست فودها بسیار استفاده می شود. بسته به ذائقه شخصی شما و نوع پیتزا یا غذای در حال تهیه می توان از این نوع پنیرها به بهترین نحو استفاده کرد و بهترین ترکیب طعم و بافت را به دست آورد.

منبع: webstaurantstore.com

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا