میان وعده های رژیمی خود را در کمتر از ده دقیقه آماده کنید!

300 گرم ذرت خشک

تهیه میان وعده های خوشمزه و کم کالری دغدغه بسیاری از افراد است. پاپ کورن یکی از آن تنقلاتی است که می توانید به راحتی در کمتر از ده دقیقه آن را در خانه تهیه کنید. ذرت را می توان در دیگ، مایکروویو یا سرخ کن با هوا درست کرد. در این مقاله از مجموعه مقالات انتخابتو روش های مختلف و طرز تهیه پاپ کورن و نکاتی برای خوش طعم شدن آن ها را توضیح دادیم. با ما بمان.

پاپ کورن چیست؟

پاپ کورن یکی از محبوب ترین و کم کالری ترین غلات است. پاپ کورن شبیه دانه های ذرت خشک شده است. دانه های نشاسته موجود در ذرت بو داده اندوسپرم نامیده می شوند و منبع کربوهیدرات و انرژی هستند. لایه زرد و طلایی اطراف پاپ کورن که معمولاً بین دندان ها قرار دارد، پریکارپ نامیده می شود و از سلولز ساخته شده است. در بیشتر کشورها پاپ کورن یک میان وعده سالم و خوشمزه به حساب می آید. پاپ کورن خوراکی حساسیت زا نیست. با این حال، در برخی موارد، افراد ممکن است ۲ ساعت پس از مصرف پفیلا دچار کهیر، حالت تهوع و تورم لب‌ها شوند.

بیشتر بخوانید: فواید باورنکردنی ذرت شیرین برای پوست، مو و سلامتی

طرز تهیه پاپ کورن

چگونه پفیلا (پاپ کورن) تهیه کنیم؟

روش های مختلفی برای تهیه پاپ کورن در خانه وجود دارد. پاپ کورن را می توانید در مایکروویو، قابلمه یا بخارپز تهیه کنید.

طرز تهیه پاپ کورن در قابلمه

برای تهیه پاپ کورن فقط به مقداری دانه ذرت بو داده، یک قابلمه درب دار، مقداری روغن و نمک نیاز دارید. این میان وعده در کمتر از ده دقیقه آماده می شود. داخل قابلمه مقداری روغن بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. بعد از داغ شدن روغن ذرت ها را داخل قابلمه بریزید. وقتی صدای ترکیدن ذرت را شنیدید، قابلمه را تکان دهید تا تمام دانه های ذرت از بین برود. بعد از باز کردن ذرت می توانید در صورت تمایل مقداری کره روی آن اضافه کنید.

ذرت حمدال - 300 گرم

نکات مهم برای تهیه پاپ کورن در قابلمه

  • از تابه ای استفاده کنید که حرارت را به طور یکنواخت پخش کند.
  • دمای گاز باید متوسط ​​باشد تا ذرت و روغن شما نسوزد.
  • برای اندازه گیری دمای کیبالما ابتدا دو دانه ذرت بوداده در قابلمه بریزید. اگر خوب باز شد می توانید دانه های ذرت باقی مانده را داخل قابلمه بریزید.
  • وقتی پاپ کورن بیرون آمد، درب قابلمه را بچرخانید. این کار از نشستن بخار روی درب جلوگیری می کند.
  • برای تهیه پاپ کورن طعم دار می توانید از پودر سس کچاپ، فلفل و پنیر استفاده کنید.

طرز تهیه پاپ کورن

طرز تهیه پاپ کورن در مایکروویو

برای تهیه ذرت در مایکروفر بهتر است از کیسه های کاغذی استفاده کنید. دانه های ذرت را در کیسه های کاغذی بریزید و دو بار تا کنید تا باز نشوند. کیسه ها را به مدت 2-4 دقیقه در مایکروویو قرار دهید. هنگامی که ذرت از ترکیدن باز ماند، می توانید کیسه ها را از فر خارج کنید. کیسه های سیلیکونی برای تهیه پاپ کورن در مایکروویو نیز مناسب هستند.

پاپ کورن را می توان در ظروف شیشه ای ریخته و در یک بشقاب سرامیکی قرار داد. ظرف را به مدت 3 تا 5 دقیقه در فر قرار دهید. پاپ کورن شما آماده است. نوش جان!

ذرت صادراتی آنید - 900 گرم
% 7

۹۷,۹۰۰

۹۱,۰۵۰ به مرد

طرز تهیه پاپ کورن در سرخ کن بادی

فویل آلومینیومی را در سرخ کن هوا قرار دهید. یک لایه از دانه های ذرت را روی فویل قرار دهید. سپس کولر گازی را روشن کنید. بعد از 8 تا 9 دقیقه ذرت شما آماده خواهد بود. قبل از ترک خوردن ذرت از هیچ گونه ادویه یا طعم دهنده استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: چگونه ذرت مکزیکی پنیری در خانه درست کنیم؟

طرز تهیه پاپ کورن

کالری پاپ کورن

پاپ کورن یک میان وعده کم کالری است مگر اینکه با روغن و نمک درست شود. این غذای خوشمزه منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. در جدول زیر ارزش غذایی و محتوای کالری سه لیوان پاپ کورن (24 گرم) ذکر شده است.

عنوان میزان
کالری ۹۳
روغن 1.1 گرم
سدیم 1.9 میلی گرم
کربوهیدرات 18.6 گرم
فیبر 3.6 گرم
با تشکر 0.2 گرم
پروتئین 3 گرم
منیزیم 34.5 میلی گرم
مانند آن 3.5٪
فلز مس 3%

برای اطلاعات بیشتر: 4 واقعیت مهم در مورد خوردن پاپ کورن و کمک به کاهش وزن

سوالات متداول

1. آیا ذرت بو داده برای کاهش وزن مفید است؟

پاپ کورن کم کالری است. بنابراین، یک میان وعده عالی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند. علاوه بر این، فیبر موجود در ذرت به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی سیر بمانید.

2. پاپ کورن چقدر کالری دارد؟

هر فنجان پاپ کورن که در خانه درست می کنید تقریباً 31 کالری دارد. افزودن کره، روغن یا نمک باعث افزایش کالری آن می شود.

3. آیا ذرت بو داده را می توان در مایکروویو درست کرد؟

آره. اگر از روغن و کره استفاده نمی کنید، می توانید پاپ کورن را در مایکروویو درست کنید.

آخرین کلمه

برای کسانی که از میان وعده های کم کالری لذت می برند، پاپ کورن انتخاب خوبی است. برای تهیه پاپ کورن فقط به یک قابلمه، دانه ذرت و مقداری روغن نیاز دارید. همچنین می توانید پفیلا را در مایکروفر یا سرخ کن بادی درست کنید. برای تهیه پاپ کورن در مایکروفر باید از ظروف شیشه ای یا کیسه های کاغذی (سیلیکونی) استفاده کنید. اگر می خواهید پفیلای طعم دار تهیه کنید، باید پس از باز کردن ذرت، پودر سس کچاپ، پودر پنیر یا فلفل سیاه را اضافه کنید.

منبع

popcorn.org

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا