ناگفته های متفاوت مسعود ده نمکی پس از شهادت رئیسی

ناگفته های متفاوت مسعود ده نمکی پس از شهادت رئیسی

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، پس از شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی سیزدهمین رئیس دولت و دوستان، هنرمندان و هنرمندان عرصه های مختلف در حساب های اینترنتی خود نسبت به این حادثه ناگوار واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران 9 اردیبهشت در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید. شهید رئیسی وزیر امور خارجه و حسین امیرعبداللهیان برای افتتاح سد مرزی «قیز قلاسی» به آذربایجان شرقی رفتند و بالگرد حامل آنها و دوستانشان در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» منطقه عمومی سقوط کرد. بین ورزقان و جلفا در استان آذربایجان شرقی رخ داد.

مسعود ده نمکی کارگردان سینما و تلویزیون از زاویه ای متفاوت به شخصیت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی پرداخت.

در این یادداشت آمده است:

«اردیبهشت 1371 اولین ملاقات ما با رئیسی بیگ در دادگاه انقلاب اسلامی بود، ایشان در آن زمان رئیس دادگاه انقلاب بودند و من متهم بودم، پس از 10 روز انزوا و بازجویی در زندان توحید. یا موزه عبرت امروزی در مورد مشکلات فرهنگی و دورانی که به جرم اعتراض به بی عملی دولت و البته دستگیری تعداد زیادی از مردم احضار شدم با الف چهره خوب و بعد تورق گفت: اگر قرار بود جاهایمان را عوض کنیم و من آن طرف میز بودم، مثل شما کارهای اعتراضی انجام می دادم.

یک بار مستند «فقر و فحشا» را ساختم و در سازمان بازرسی کل کشور فیلم را دیدم که توقیف و به دادگاه کشیده شد. او فیلم را دیده بود. “کجا گرفتی؟” من مستند را می خواستم. آیا او گفت: شما هنوز آن طرف میز هستید، من این طرف هستم و خوشحالم که بعد از 10 سال چیزی از دست نداده اید.

آخرین دیدار ما بعد از ریاست جمهوری ایشان بود. شام افطار کنار هم نشسته بودیم. من هم قبل از افطار پشت تریبون و هم وقتی که مرا پشت میز دعوت کرد به مسائل موجود انتقاد کردم و مثل قبل با حوصله گوش داد و در نهایت گفت: من هم مثل 30 سال پیش نسبت به شما وفاداری دارم. پس گفتم: من هم شما را دوست دارم و به شما رای دادم، اما من این طرف میز هستم و شما آن طرف و آیا قبول دارید که انتقاد منصفانه از دولت بهترین کمک به دولت شماست. ? گفت: قبول دارم.

شاید منظورش این بوده که بگوید من آن طرف میز همان کاری را که شما انجام می دهید انجام می دادم.

خداوند شهدا و نیاکان خدمتگزار ایران را بیامرزد.»

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین