نقش فعال ایران در بین المللی شدن طب ایرانی

نقش فعال ایران در بین المللی شدن طب ایرانی

انتخابتو و به نقل از وبدا، نفیسه حسینی یکی از شرکت کنندگان فعال در تهیه پیش نویس سند راهبردی طب سنتی سازمان جهانی بهداشت برای سال های 2025-2025 ایران است. 2034 وی با بیان این مطلب گفت: پیش نویس این سند با حضور آرمان زرگران مشاور بین المللی دفتر پزشکی ایران به عنوان نماینده ایران و سایر کارشناسان کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی بررسی شد. از جمله عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، مراکش و نظرات نمایندگان پاکستان جمع بندی و به مقر سازمان بهداشت جهانی در ژنو ارسال شد.

در این نشست مقامات عالی رتبه از جمله رئیس واحد طب سنتی مکمل و یکپارچه سازمان جهانی بهداشت و نمایندگانی از دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی این سازمان حضور داشتند.

مدیرکل دفتر پزشکی ایران و پیوست وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت این دفتر در عرصه بین المللی و نقش پر رنگ ایران در این زمینه، از انجام مذاکرات مثبت برای همکاری مشترک با سایر کشورها خبر داد و گفت: تعاملات بسیار خوب در سطح بین المللی. تلاش ایران و دفتر طب مکمل در جهت بین المللی شدن طب ایرانی است، چرا که ما صاحب یکی از قوی ترین و قدیمی ترین داروهای سنتی شناخته شده در جهان هستیم. توسط سازمان بهداشت جهانی

حسینی یکتا با تاکید بر اینکه دفتر ایران و پزشکی تکمیلی این حوزه را با جدیت دنبال می کند، افزود: نماینده ما در سال گذشته در کمیته مشورتی 20 نفره ای بود که اولین پیش نویس این سند را نوشت و تنها فرد دعوت شده از ترکیه بود. منطقه خاورمیانه و شرق مدیترانه در نگارش پیش نویس این سند نقش داشته اند که پس از جمع بندی نظرات 6 منطقه سازمان جهانی بهداشت به مجمع جهانی سازمان بهداشت جهانی ارائه و برای تصویب نهایی ارائه خواهد شد. . اردیبهشت سال آینده.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سمپوزیوم بین المللی به میزبانی دفتر ایران و طب مکمل وزارت بهداشت و با حضور سنگچول کیم رئیس علوم پزشکی سنتی با موضوع سیاست گذاری، قانون گذاری و تنظیم مقررات در کشور برگزار می شود. طب سنتی و مکمل. واحد طب مکمل و یکپارچه سازمان جهانی بهداشت و اساتید و مسئولان کشورهای مختلف آذرماه امسال را نقطه عطفی مهم در نقش راهبردی ایران در طب سنتی در منطقه و جهان ارزیابی کردند. .

شایان ذکر است این سمپوزیوم از اول تا سوم آذر ماه برگزار می شود. 1403 این رویداد که با حضور مهمانانی از سراسر جهان در بیمارستان قلب تهران برگزار می‌شود، به میزبانی انجمن طب سنتی و مکمل عربستان سعودی در روزهای 17 تا 19 شهریورماه برگزار شد سند راهبرد طب سنتی سازمان بهداشت. مقر آن در ریاض است.