بسیاری از افراد به جای کرم پودر از پنکیک استفاده می کنند تا کیفیت پوست صورت خود را بهبود بخشند، آن را یکدست و زیباتر نشان دهند و یا عیوب احتمالی پوست صورت را بپوشانند. البته استفاده از کرپ به عنوان پایه آرایش بیشتر در افرادی که پوست چرب دارند دیده می شود. زیرا کرپ به دلیل بافتی که دارد، درخشندگی پوست را جذب کرده و از ایجاد چربی و درخشندگی پوست جلوگیری می کند.

کرم پودر فشرده (پنکیک) درخشندگی پوست را گرفته و از ایجاد چربی و درخشندگی پوست جلوگیری می کند. در واقع این پودر برای پوست های چرب مناسب است، حالا بسیار مهم است که بدانید چه مقدار کرم پودر باید استفاده شود. اگر اسفنج بیش از حد پودر برداشت، سعی کنید آن را کم کنید و روی پوست خود بمالید.

پنکیک جنسی فشرده، خشک و بسیار پودری بوده و پوشش بسیار مناسبی را ارائه می دهد و محلول بسیار مناسبی برای پوشاندن انواع لک ها و ناهنجاری های روی پوست مانند جوش های کهنه، آکنه های عصبی و … است که به طور ناگهانی روی پوست شما ظاهر می شود. حتی زخم احتمالی کرپ به دلیل پوششی که ایجاد می کند برای افرادی که پوست بسیار چرب دارند نیز ایده آل است. زیرا تحت تأثیر گرما و عرق قرار نمی گیرد. حتی افرادی که پوست چرب دارند نیز ممکن است شکایت داشته باشند که کرم پودر روی صورتشان بعد از مدتی کمرنگ شده و یا در اثر تعریق از بین می رود و ظاهری نامناسب به خصوص در فصول گرم سال ایجاد می کند و این مشکل با پنکیک برطرف می شود. حل کرد

  • با گیره یا روسری موهای خود را کاملا به عقب بکشید، صورت و گردن خود را تمیز کنید و سپس ۵ دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده کاملا جذب پوست شما شود.
  • اگر از کرم پودر فشرده یا کرپ استفاده می کنید، اسفنج را کمی خیس کنید تا آب اضافی اسفنج گرفته شود و اگر می خواهید صورت طبیعی تری داشته باشید، اسفنج را مرطوب کنید. با این حال، اگر می خواهید آرایشتان قوی تر و به چشم بیاید، اسفنج خشک شده را به کرم پودر (پنکیک) آغشته کنید و از آن استفاده کنید.
  • ابتدا نواحی بزرگ را به آرامی بپوشانید (گونه ها و پیشانی و صورت مانند ناحیه T). همیشه رنگی را انتخاب کنید که به رنگ پوست شما نزدیک باشد.
  • چانه و گردن را کاملا با کرم پودر بپوشانید تا خط از بین نرود و مرتب و طبیعی به نظر برسد.
  • مراقب باشید به خط مو نزدیک نشوید. در نهایت به کل صورت خود به خصوص جوش ها و لک ها خوب نگاه کنید تا با یک کانسیلر لکه های خوب کاملا پوشانده شوند.

تاثیر نهایی استفاده از کرپ در آرایش

پوشش ضد الکتریسیته ساکن از براق شدن صورت جلوگیری می کند و جلوه ای طبیعی ایجاد می کند.