این حاصل خرد جمعی بوده است که برخی سکانس ها با شگفتی خاصی برای مخاطب/خلاقیت «معطر» ضبط می شود.

این حاصل خرد جمعی بوده است که برخی سکانس ها

ماهرخ عباسپور: روزبه رایگا فیلمبردار فیلم سینمایی «آتارالود» محصول سازمان سینمایی سوره که این روزها در اکران سینماهای سراسر کشور در حال اکران است در گفتگو با خبرنگار… همکاری در این پروژه: «بعد از گذشت نزدیک به 10 سال، دوباره با هادی مقدم دوست همکاری کردیم و این خودش برای من خیلی لذت بخش بود. حدود 10 سال پیش در پروژه سر به مهر با هم کار کردیم و 10 سال بعد در پروژه “آتارالود” با هم بودیم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر خلاقیت فردی با همکاری هادی مقدم دوست امکان پذیر است، گفت: فکر می کنم کمتر کارگردانی باشد که از خلاقیت مدیران خود استفاده نکند. اگر در بحث فیلمبرداری «عطرآگین» خلاقیتی وجود دارد، به این دلیل است که هادی مقدم دوست، کارگردان، مفهوم سریال را در زمان پیش تولید و تولید به خوبی بیان کرد تا جایی که همه بازیگران آماده ارائه کار خود بودند. بهترین. و بالاترین کیفیت حقیقت این است که اگر مخاطب در بحث فیلمبرداری خلاقیت می دید، حاصل خرد جمعی بود.

فیلمبردار فیلم عطارالود همچنین در پاسخ به این سوال که چگونه از داستان استفاده کرده و استفاده از چند نما از شخصیت های فیلم به ویژه مصطفی زمانی و هدی زین العابدین به نوعی بار دراماتیک فیلم را افزایش داده است. و داستان برای انتخاب عکس؟ چقدر این پیشنهاد و لذت او بود و چقدر پیشنهاد و تمایل کارگردان؟ وی تصریح کرد: در حالی که بیشتر بار دراماتیک فیلم حول محور این شخصیت می چرخد، مصطفی نقش اول فیلم را بازی می کند. صحنه ای در قسمت های مختلف فیلم وجود دارد که اندازه کلوزآپ متوسط ​​خاصی دارد و مکان و زمان را از مکانی به مکان دیگر تغییر می دهد، اما تغییر چندانی در جزئیات چهره احساس نمی کنیم. این اتفاق کاملا توسط هادی مقدم دوست محاسبه شده است.

رایگا افزود: اجرای این قسمت بصری و بصری کار بسیار مهم بود و اندازه شات، زاویه دوربین نسبت به صورت و… خیلی مهم بود و همه اجزا باید قرار می گرفت. دقیقا در جای خود در حین انجام این کار بسیار مراقب بودیم و نکته مهم دیگر این بود که در بخش بصری دوستان بسیار حرفه ای داشتیم که در طول پروژه همراه ما بودند.

فیلمبردار فیلم پرفیومد درباره سکانس های این فیلم که در شرایط بد آب و هوا و مه رخ داده است، گفت: در دوران پیش تولید به فکر مکان هایی بودیم که سکانس های داخل مه ضبط می شود و در نهایت پیدا کردیم. تعداد کمی. با این حال، اگر فرآیند تصویربرداری دو یا سه روز طول بکشد، با این مشکل مواجه شدیم که نمی‌توانیم خود را با شرایط جوی وفق دهیم. ما همچنین نگران خطراتی بودیم که این جاده ممکن است داشته باشد.

وی ادامه داد: در این زمینه ایده ای به ذهنم رسید که با هادی مقدم دوست و یوسف منصوری در میان گذاشتم و از آنجایی که واقعاً دوستی منحصر به فردی با هم دارند، آن را پذیرفتند و شروع به اجرای آن کردیم. قرار شد مقدمات فیلمبرداری تمام سریال های تلویزیونی در مه در استودیو فراهم شود. شاید این یک سورپرایز خاص برای مخاطب باشد و از چند نفری که فیلم را تماشا کرده اند درباره این صحنه ها سوال کردم اما هیچکس متوجه آن نشد. از جمله آقای برادران، دوستان در زمینه جلوه های ویژه، کارگردانی، فیلمبرداری و …. با همکاری همه جانبه همه عوامل از جمله محقق شد

رایگا در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: آخرین کاری که انجام دادم مربوط به پروژه «برای رعنا» به تهیه کنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی ایمان یزدی است که حامد بهداد و پانته آ پناهی ها از بازیگران آن می باشند. امیدوارم این فیلم هم مثل «پرفیومد» اکران شود و اتفاقات خوبی در هر دو فیلم بیفتد.

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین