زیبایی پوست با رعایت اصول صحیح شستشوی صورت – انتخابتو

زیبایی پوست با رعایت اصول صحیح شستشوی صورت - مجله سلامت و زیبایی

شستن صورت یک یا دو بار در روز خوب است، اما بیشتر از آن می تواند به پوست آسیب برساند. اول از همه اگر روی صورتتان آرایش دارید با پاک کننده و پنبه پاک کنید، بهتر است از پاک کننده های گیاهی استفاده کنید. و اجازه ندهید آرایش روی صورتتان بماند، این قانون را به خصوص در شب رعایت کنید، زیرا بین شب تا صبح احتمال زیادی وجود دارد که مواد آرایشی مضر جذب پوست شما شده و زیبایی و طراوت آن را از بین ببرد. رعایت اصول زیر هنگام شستن صورت می تواند به زیبایی پوست شما کمک کند:

ابتدا دست های خود را بشویید

این مشکل بزرگی است که اکثر مردم آن را نادیده می گیرند، اما اگر به آن فکر کنید، متوجه خواهید شد که دستان شما در طول روز با سطوح کثیف زیادی در تماس هستند. حتی اگر در طول روز مرتباً دست‌هایتان را با مواد ضدعفونی‌کننده تمیز کنید، کثیفی‌ها همچنان می‌توانند در جاهایی مانند زیر ناخن‌های دستتان بنشینند. بنابراین، بهتر است قبل از شستن صورت، دست های خود را با دقت بشویید.

استفاده از آب در دمای نامناسب

به دمای آب توجه کنید زیرا آب خیلی داغ می تواند در طولانی مدت به پوست شما آسیب برساند. آب داغ می تواند مویرگ ها را تحریک کند و در نتیجه پوست شما قرمز می شود. همچنین تعادل چربی طبیعی پوست شما را مختل کرده و آن را خشک می کند. بدتر از همه این است که این خشکی یک چرخه بی پایان را شروع می کند که در آن پوست شروع به تولید روغن بیشتری برای جبران خشکی خود می کند و نتیجه این روغن آکنه خواهد بود. بهترین دمای آب برای شستن صورت، آب گرم است.

شستشوی زیاد

شستن صورت یک یا دو بار در روز چیز خوبی است، اما بیش از این می تواند پوست شما را تحریک کند و باعث تولید چربی اضافی شود. به جز مواردی که آرایش می کنید، کرم ضد آفتاب زیادی می پوشید یا عرق می کنید، از استفاده از شوینده صورت در شب خودداری کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید. اشکالی ندارد که هر چند وقت یکبار اجازه دهید پوستتان از چرخه این محصول خارج شود.

ترس از چربی

برای مدت طولانی، روغن ها دشمن شماره یک بستن منافذ پوست بودند، اما اکنون این طرز فکر در حال تغییر است. کارشناسان می گویند افرادی با انواع پوست می توانند از پاکسازی روغن بهره ببرند. اما روغن روغن را در خود حل می کند. روغن هایی وجود دارند که منافذ پوست را از آلودگی و باکتری ها پاک می کنند و به بهبود یا تعادل پوست کمک می کنند. به دنبال محصولات چربی زدای طبیعی و گیاهی باشید.

صورت را خشک کن

پس از شستشو صورت خود را با حوله خشک کنید. نباید حوله را روی صورت خود بکشید تا خشک شود، بلکه حوله را به پوست صورت خود لمس کرده و به آرامی روی نقاط مختلف صورت فشار دهید. در هنگام خشک کردن نباید فراموش کنیم که اگر حوله را روی پوست بکشیم، میکروب ها و عوامل بیماری زا موجود در یک جوش کوچک را با دست به پوست صورت پخش می کنیم که احتمال ایجاد آکنه در صورت را افزایش می دهد.

باید به این نکته اشاره کنیم که یکی از دلایل پیری زودرس، چین و چروک و زبری پوست، خشک کردن شدید با حوله است. پس از خشک شدن صورت، کرم مرطوب کننده را روی آن بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود.