نقطه ای که امروز پزشکی کشور به آن رسیده حاصل تلاش دانش آموزان دیروز است/ ضرورت آموزش همگانی سلامت در مدارس.

اجرای سیاست های جمعیتی با جدیت دنبال می شود

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدمحمدرضا ظفرکندی روز شنبه ضمن نواختن زنگ سال تحصیلی جدید در دبیرستان حسنیه اظهار داشت: طبق توافقات انجام شده رسیدگی به مسائلی از جمله تغذیه، وزن و فعالیت های ورزشی دانش آموزان باید در کانون توجه قرار گیرد.

سلامت باید از بدو تولد تا مرگ در کانون توجه قرار گیرد، نه اینکه یک عنصر مهم در طول بیماری باشد. علاوه بر این، نه تنها درمان، بلکه پیشگیری از بیماری ها نیز باید در کانون توجه قرار گیرد. چرا که سلامت و اهمیت این مولفه باید از طریق «آموزش عمومی» و «آموزش» برای مردم تبیین شود.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش و ورزش، جوانان، شهرداری ها و سایر مجموعه ها بتوانیم زمینه ساز زندگی سالم و پیشگیری از بیماری ها باشیم.

ظفرکندی افزود: اداره کل در وزارت آموزش و پرورش ملی برای نظارت بر وضعیت سلامت دانش آموزان ایجاد شد. طبق توافقات انجام شده باید به مسائلی مانند تغذیه، وزن و فعالیت های ورزشی دانش آموزان رسیدگی شود. به هر حال رسیدگی به این مسائل نیز باید مورد حمایت وزارت بهداشت قرار گیرد و با جدیت اجرا شود تا بتوانیم در آینده جامعه جوانی سالم داشته باشیم.

وی ادامه داد: دو مولفه «جوانان جمعیت» و «جمعیت سالم» باید مورد توجه قرار گیرد که امیدوارم بتوانیم با اولویت دادن به جوانان جمعیت و جمعیت سالم این دو مولفه را اجرایی کنیم. .

ضرورت گنجاندن مباحث سلامت در کتاب های درسی دانش آموزان

وزیر بهداشت درباره گنجاندن موضوعات مرتبط با سلامت در کتاب های درسی دانش آموزان گفت: مولفه های مربوط به جوانی جامعه و زندگی سالم، مسائل تغذیه تا نحوه نشستن تا بسته های آموزشی مربوطه باید مورد توجه قرار گیرد. . آموزش مسائلی مانند جوانان جمعیت و زندگی سالم حداقل یک ساعت در هفته به معلمان و دانش آموزان داده شود و مسائل بهداشتی در قالب آموزش عمومی در مدارس یک ساعت در دستور کار قرار گیرد. .

ظفرکندی با بیان اینکه وضعیت کنونی پزشکی کشور حاصل تلاش دانش آموزان دیروز است، گفت: معلمان به فکر حفظ ذخایر نباشند، باید در تربیت فرزندان خارج از ذخیره گام بردارند، معلمان در تربیت دانش آموزان نوآوری کنند. . انجام دادن

وی در خصوص وضعیت پیوند اعضا در کشور گفت: برخی از افراد در کشور به دلایلی دچار مرگ مغزی می شوند و پزشکان ایرانی می توانند اعضا و بافت هایی مانند کبد، قلب و ریه را پیوند بزنند و افراد مبتلا به مرگ مغزی از یک نفر منتقل می شوند. شهر به دیگری

وزیر بهداشت گفت: تحقیقات نشان می دهد در سال های اخیر 1800 پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی (ره) انجام شده است.

ظفرکندی در حالی که در دبیرستان دخترانه حسنیه منطقه 2 آموزش و پرورش تهران مشغول به تحصیل بود، در اولین روز مهرماه و آغاز سال تحصیلی 1403 زنگ این مدرسه را با شعار «برای ایران، برای ایران» به صدا درآورد. ” او برای جشن شروع مدرسه یک شاخه گل هدیه داد و گفت: دانش آموزان کلاس با دانش آموزان گفتگوی صمیمانه داشتند.