نکاتی برای بهبود تفکر مثبت در شرایط دشوار زندگی

نکاتی برای بهبود تفکر مثبت در شرایط دشوار زندگی

در زندگی، ما اغلب با چالش هایی روبرو هستیم که قدرت عاطفی و ذهنی ما را آزمایش می کند. زمان های دشوار ممکن است به طور غیرمنتظره ای رخ دهد. ما اهمیت حفظ نگرش مثبت برای غلبه بر چالش ها را با قاطعیت درک می کنیم.

1. همیشه به دنبال جنبه روشن چیزها باشید

به گزارش «تابناک»، سخت ترین زمان ها هم جنبه های مثبتی دارد. آموزش ذهن برای شناخت درس ها، آموخته ها و فرصت های رشد در هر چالش می تواند دیدگاه ما را تغییر دهد.

2. شکرگزاری را روزانه تمرین کنید

هر روز چند دقیقه به این فکر کنید که برای چه چیزی سپاسگزار هستید. قدردانی به شما این امکان را می دهد که به جای چیزهایی که از دست داده اید، روی چیزهایی که دارید تمرکز کنید و باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

3. یک نتیجه مثبت را تجسم کنید

یک نتیجه موفق را برای وضعیت فعلی خود تصور کنید. تجسم مثبت باعث ایجاد انعطاف و انگیزه برای غلبه بر موانع می شود.

4. اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید

محیط شما می تواند بر طرز فکر شما تأثیر بگذارد. با افرادی که مثبت اندیش هستند و دوست دارند جنبه های مثبت همه چیز را ببینند ارتباط برقرار کنید، بنابراین همراهی آنها در مواقع سخت شما را تشویق می کند.

5. احساسات خود را بپذیرید

غمگینی، افسردگی و… در شرایط سخت. طبیعی است که احساسات مختلفی را تجربه کنید مانند: این احساسات را بپذیرید و پردازش کنید، سپس راه های سازنده ای برای مقابله با آنها بیابید.

6. اهداف کوچک و دست یافتنی تعیین کنید

چالش ها را به مراحل قابل مدیریت تقسیم کنید و هر موفقیت کوچک را جشن بگیرید. این حس پیشرفت مداوم، موفقیت و مثبت بودن را به ارمغان می آورد.

7. از تجربه بیاموزید

هر چالشی درس های ارزشمندی به همراه دارد. به آنچه آموختید فکر کنید و چگونه می توانید آن درس ها را در آینده به کار ببرید. تجربیات باعث می شود با هر چیزی که سر راهتان قرار می گیرد، روبرو شوید.

8. خودمراقبتی منظم را تمرین کنید

مراقب سلامت جسمی و روانی خود و همچنین روابط خود باشید. شرکت در فعالیت های آرامش بخش، هیجان انگیز یا پاداش دهنده، تفکر مثبت را تشویق می کند.

9. دیدگاه بلندمدت داشته باشید

به یاد داشته باشید که زمان های سخت تنها بخشی از زندگی شما هستند. اهداف بلند مدت خود را به خاطر بسپارید و اینکه چگونه این چالش ها به رشد شما کمک می کنند.

10. از داستان های افراد موفق الهام بگیرید

داستان های افرادی را بخوانید، گوش دهید یا تماشا کنید که بر چالش های مشابه شما غلبه کرده اند. این داستان ها اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهند.

11. از اخبار منفی دوری کنید

دسترسی گسترده به اخبار می تواند استرس زا باشد. به جای منابعی که فقط بر اخبار منفی تاکید دارند، فقط یک زمان مشخص از روز را به دنبال کردن اخبار از منابعی که تحلیل عمیق و متعادل ارائه می‌کنند اختصاص دهید.

12. روی لحظه حال تمرکز کنید

بر لحظه حال تمرکز کنید تا از جریان دائمی افکار و نگرانی ها جدا شوید و استرس ایجاد شده توسط محیط را از بین ببرید.

13. یک پناهگاه ذهنی شخصی ایجاد کنید

برای ایجاد آرامش درونی، فعالیت هایی را دنبال کنید که به شما انرژی و آرامش می دهد و به شما فرصت می دهد تا در درون خود پناه بگیرید، مانند خواندن کتاب های الهام بخش، نوشتن در یک دفترچه، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود، نقاشی یا حتی قدم زدن در طبیعت. دنیای خودت را بدست بیاور

14. مراقب جسم و ذهن خود باشید

15. با طبیعت ارتباط برقرار کنید

تماس با طبیعت به کاهش استرس کمک می کند و باعث ایجاد حس آرامش و تعادل می شود. بنابراین به طبیعت گردی روی بیاورید و زمانی را در محیط های طبیعی مانند پارک ها و کوه ها بگذرانید تا اثرات مثبت آن را بر روحیه ببینید.