نکاتی برای جلوگیری از گرمازدگی در حین ورزش / مراقب علائم در کودکان باشید

نکاتی برای جلوگیری از گرمازدگی در حین ورزش مراقب

انتخابتو، ورزش در هوای گرم چالش های خاص خود را دارد و کارشناسان بهداشت به والدین توصیه می کنند برای جلوگیری از گرمازدگی و جلوگیری از گرمازدگی، همیشه به علائم این عارضه مخصوصاً زمانی که فرزندانشان در فضای باز مشغول بازی و ورزش هستند توجه کنند. مراقب کودکان باشید.

اگر کودکان نتوانند طبق معمول توپ را بگیرند، گرفتگی عضلات پا را تجربه کنند یا از سردرد شکایت کنند، ممکن است دچار گرمازدگی شوند.

اگر کودک احساس بیماری کرد، باید فورا از فعالیت بیشتر و استراحت اجتناب کند. علائم فوق مشابه علائم خستگی ورزش است، بنابراین گاهی اوقات تشخیص این علائم دشوار است.

بزرگسالان اطراف کودکان باید به وضعیت آنها توجه کنند و در صورت مشاهده موارد غیرعادی در مورد کودک، او را در وضعیت استراحت قرار دهند.

در این صورت خنک کردن بدن کودکان در مکانی راحت در زیر درختان یا با تهویه مطبوع در ساختمان های مجاور در بهبود وضعیت آنها موثر خواهد بود.

اگر با وجود اقدامات اولیه وضعیت کودک بهبود نیافت، مراجعه به مرکز درمانی و کمک گرفتن از پزشک متخصص ضروری است.

نیاز به نوشیدن آب و نوشیدنی های ورزشی

ورزش کردن در هوای گرم کار آسانی نیست، یکی از راه‌های موثر برای آسان‌تر و مفید کردن ورزش در این هوا، نوشیدن مایعات کافی است. آب بهترین گزینه نوشیدنی برای ورزش است.

برای ورزش در فضای باز و جلوگیری از گرمازدگی، ابتدا باید از نوشیدن مایعات کافی اطمینان حاصل کنید، بدن انسان تقریباً 60 تا 70 درصد از آب را تشکیل می دهد و حفظ این مقدار مایع در بدن ضروری است، اما در حین ورزش و فعالیت به خصوص در روزهای گرم، تقریباً 2 تا 3 وزن کم کنید و هر 20 دقیقه حدود دو یا سه لیوان آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید.

مهم نیست که در حین ورزش فقط آب بنوشید، مهم ترین نکته مصرف میوه و سبزی کافی در طول روز است، زیرا نوشیدن آب در وسط ورزش توصیه نمی شود.

خوردن میوه ها و سبزیجات در طول روز الکترولیت های کافی را فراهم می کند و حتی نیاز به نوشیدن بیش از حد آب را کاهش می دهد. یک راه عالی دیگر برای کمک به هیدراتاسیون، خوردن یک تکه میوه مانند سیب، پرتقال، یا حتی هویج یا کرفس است.

منطقه مناسبی را برای ورزش در هوای گرم انتخاب کنید و به توانایی بدنی خود توجه کنید.

هنگامی که هوا بسیار گرم است، ورزش هایی را انتخاب کنید که بدن شما از عهده آن برآید. به عنوان مثال، شنا یک ورزش خوب برای یک روز بسیار گرم است، اگر نمی توانید شنا کنید، یوگا و پیلاتس گزینه های خوب دیگری نیز وجود دارد، اما ورزش های نامناسب مانند دویدن برای مدت طولانی یا دوچرخه سواری مکرر در هوای بسیار گرم را انتخاب نکنید. این نوع ورزش انرژی زیادی از ورزشکار می گیرد و او را در معرض خطر گرمازدگی قرار می دهد.

سطح تناسب اندام خود را بشناسید اگر ورزش در هوای گرم شما را آزار می دهد یا به تازگی ورزش را شروع کرده اید، باید بسیار مراقب باشید که تحمل بدنتان در برابر گرما کاهش یابد، بنابراین شدت ورزش را با مربی خود تنظیم کنید. کنترل را در دست بگیرید و مکرر استراحت کنید. . مشورت با مربی و متخصص برای ورزش در هوای گرم و ورزش طبق توصیه های او مفید است.