نکاتی برای حفظ سلامت و شادی کودکان در مدرسه

نکاتی برای حفظ سلامت و شادی کودکان در مدرسه

نکاتی برای حفظ سلامت و شادی کودکان در مدرسه

آکادمی اطفال آمریکا مراجعه منظم به پزشک اطفال و همچنین واکسیناسیون را برای کمک به حفظ سلامت همه اعضای خانواده توصیه می کند. تا کودکان و نوجوانان از نظر جسمی، روانی، اجتماعی و عاطفی در بهترین شرایط ممکن برای مدرسه باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال پرس، در ادامه به نکاتی می پردازیم که به موفقیت دانش آموزان در مدارس کمک می کند.

1. به خواب فرزندان خود توجه کنید و آنها را تشویق کنید که هر شب در ساعت مشخصی بخوابند.

2. آخرین چکاپ آنها چه زمانی بود؟ اگر بیش از 12 ماه گذشته است، برای معاینه جدید برنامه ریزی کنید. اگر بچه ها قصد ورزش کردن دارند، پزشک اطفال ممکن است قبل از شرکت در کلاس های تربیت بدنی به عنوان بخشی از همان ویزیت، مدارک پزشکی لازم را تکمیل کند. اگر فرزند شما در مدرسه دارو مصرف می کند، متخصص اطفال می تواند برنامه درمانی فرزند شما را بررسی کرده و دستورالعمل ها را به روز کند.

3. همچنین توصیه می شود برای فرزندتان برنامه ریزی کنید که یک واکسن آنفولانزای سالانه و یک واکسن به روز کووید دریافت کند. علاوه بر این، بسته به سن، کودکان و نوجوانان ممکن است واجد شرایط دریافت واکسن های دیگر باشند.

4. غربالگری سلامت روان را با کودک یا نوجوان خود انجام دهید. اجازه دهید آنها بدانند که اشکالی ندارد که در مورد احساسات خود با شما صحبت کنند. پیاده روی یا ماشین سواری ممکن است زمان خوبی برای این گفتگو باشد. لازم نیست طولانی باشد، حتی چند کلمه برای اینکه به نوجوانتان بفهمانید که به سلامت روان او اهمیت می دهید، می تواند راه درازی داشته باشد.

5. برخی از کودکان به دلیل تبعیض، نفرت یا قلدری از مدرسه غیبت می کنند. با فرزندتان صحبت کنید و او را تشویق کنید تا در صورت تجربه تبعیض یا شاهد قلدری یا تبعیض علیه دیگران، از یک بزرگسال مورد اعتماد کمک بگیرد.

6. حضور در مدرسه مهم است. به هر دلیلی، عدم امکان رفتن به مدرسه فقط دو روز در ماه می تواند از جهات مختلف برای کودکان مشکلاتی ایجاد کند. اگر یک بیماری مزمن مانع از رفتن فرزندتان به مدرسه می شود، وضعیت را با پزشک اطفال و مدرسه در میان بگذارید. ممکن است راه هایی برای حمایت بهتر از سلامت آنها وجود داشته باشد تا بتوانند در مدرسه عادی شرکت کنند.

7. با کمک به کودک خود در پوشیدن لباس شب قبل از مدرسه از عجله صبحگاهی خودداری کنید. کوله پشتی و ناهار را از قبل با هم آماده و بسته بندی کنید.

8. زمان صفحه نمایش فرزندتان را مدیریت کنید. به کودک خود کمک کنید زمان نمایش صفحه را با خواب، ورزش و سایر فعالیت های سالم متعادل کند. به آن‌ها کمک کنید برنامه‌ها یا بازی‌های باکیفیت را انتخاب کنند و منابع اطلاعات نادرست آنلاین را شناسایی کرده و از آن اجتناب کنند.

9. برنامه روز بیماری شما چیست؟ بسیاری از کودکان در طول سال تحصیلی بیش از یک بار سرما می خورند. اگر کودک شما تب بالا، اسهال و استفراغ دارد، باید در خانه بماند. همچنین شستن دست ها در پیشگیری از بیماری ها مهم است.

10. اگر فرزند شما یک بیماری مزمن سلامتی مانند آسم، آلرژی یا تشنج دارد، با پزشک اطفال خود صحبت کنید تا یک برنامه اقدام مناسب در مدرسه ایجاد کند.

از پرسیدن سوالات از پزشک اطفال خود دریغ نکنید. متخصص اطفال شما می تواند توصیه هایی را ارائه دهد که به بهترین وجه نیازهای کودک شما را برآورده کند.