نکات مهم رنگ مو – انتخابتو

نکات مهم رنگ مو – مجله سلامت و زیبایی

رنگ مو سریع ترین راه برای ایجاد تغییر اساسی و چشمگیر در چهره و ظاهر افراد به حساب می آید و در صورت انجام صحیح و اصولی می تواند زیبایی را افزایش دهد. یکی دیگر از مزایای رنگ مو این است که گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. اولین قدم برای داشتن موهایی زیبا و سالم، انتخاب بهترین رنگ مو است. توجه به نکات مهم هنگام رنگ کردن مو بسیار مهم است. اگر یک سری اصول مهم را رعایت کنید، موهایتان بعد از رنگ کردن آسیبی نمی بیند. اگر علاقه مند به رنگ کردن موهای خود هستید، برای نتیجه مناسب و بی نقص باید نکات مهم رنگ مو را بدانید و رعایت کنید.

هنگام رنگ کردن مو به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین قدم برای رنگ کردن مو، انتخاب یکی است رنگ موی مناسب توجه به ترکیبات و فرمولاسیون آن بسیار مهم است، اگر از رنگ موی مناسب استفاده نکنید به مرور زمان موهایتان آسیب دیده و ناخوشایند می شود، بنابراین باید به دنبال محصول بهتری باشید. بهترین رنگ مو را بخرید برای موهایت باش دستورالعمل های روی جعبه را دنبال کنید زیرا هر محصول رنگ مو ممکن است متفاوت باشد. همچنین، حتما مقداری از رنگ مو را روی چند عدد بمالید تا مطمئن شوید که به هیچ یک از مواد شیمیایی موجود در محصول رنگ مو حساسیت ندارید. تارهای مو را امتحان کنید.

این نکته بسته به رنگ و حالت موهایتان متفاوت است، اما بهتر است یکی دو روز قبل از رنگ کردن موها را بشویید، زیرا این کار باعث می شود موهایتان به طور طبیعی چرب شود و زمینه رنگ کردن موها فراهم شود. سبوم طبیعی پوست سر به محافظت در برابر مواد شیمیایی کمک می کند. این روغن به عنوان یک پوشش اضافی عمل می کند و زمانی که رنگ، کوتیکول مو را می شکند، این روغن از مو در برابر آسیب و تحریک پوست محافظت می کند.

اگرچه درست است که می توانید از بین طیف گسترده ای از رنگ ها از کاتالوگ انتخاب کنید، از بلوند پلاتینیوم تا مشکی جت، چه یک آرایشگر حرفه ای باشید و چه کسی که قبلا هرگز رنگ مو را امتحان نکرده اید، به یاد داشته باشید که حتی رنگ مو را امتحان نکنید. اگر کسی هستید که قبلاً رنگ مو را امتحان نکرده اید. این کار را انجام دهید. در عوض، باید رنگی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. رنگ موی واقعی شما که در طول زمان در دوران نوجوانی تغییر می کند، ممکن است پیشنهاد خوبی باشد. رنگ موی واقعی خود را از عکس های دوران کودکی خود پیدا کنید و دوباره ظاهری جوان و تازه به آن ببخشید. اگر می خواهید رنگی را روی موهای خود امتحان کنید که به رنگ موی طبیعی شما نزدیک نباشد، باید به رنگ پوست و همچنین رنگ چشم خود توجه کنید.

  • افرادی که پوست و چشم های روشن دارند می توانند طیف وسیعی از رنگ ها را انتخاب کنند، اما رنگ های تیره اگر به درستی انتخاب نشوند می توانند فرد را پیرتر نشان دهند.
  • اگر رنگ پوست شما روشن و صورتی است، طیف متوسط ​​و خاکستری روشن می تواند گزینه مناسبی باشد.
  • کسانی که پوست سبز و چشمان تیره دارند می توانند موهای خود را هر طور که می خواهند تیره یا روشن کنند.

برخی از موهای سفید، به خصوص موهای نازک، ضخیم و خاکستری اطراف شقیقه ها، نسبت به سایر موهای سفید، در برابر رنگ مو مقاومت بیشتری دارند یا سریعتر رنگ خود را از دست می دهند. اگر موهای شما خیلی سفت و مقاوم به رنگ است، بهتر است از رنگی استفاده کنید که یک درجه تیره تر از رنگ مورد نظر شما باشد، زیرا به دلیل عدم وجود رنگدانه در تار مو، رنگ مورد نظر شما مخدوش می شود. این برنامه روشن تر به نظر می رسد و از سفیدترین قسمت مو شروع می شود و پس از شستن با حوله خوب خشک می شود، سپس توصیه می شود قدرت جذب موهای سفید را افزایش دهید، زمان اثر رنگ باید حدود 45 دقیقه باشد.

رنگ کردن بیش از حد مو باعث آسیب دیدن موها، از دست دادن شادابی و شادابی و وز می شود. اگر در طول سال موهای خود را بیش از حد رنگ کنید، فولیکول های مو آسیب دیده و در نتیجه دچار ریزش مو می شوید. فاصله زمانی ایده آل برای رنگ کردن موهایتان چهار تا شش هفته است.

پس از رنگ کردن مو از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید. شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید و توصیه می کنیم به ترکیبات آن توجه کنید تا شامپو حاوی مواد شیمیایی نباشد. موها را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. نور خورشید می تواند درخشش و زیبایی رنگ موهای شما را از بین ببرد.

با رعایت نکات بالا می توانید مطمئن شوید که رنگ در موهای شما جذب می شود. با این حال در انتخاب رنگ موی مناسب نیز باید دقت کنید. چه در خانه و چه در سالن زیبایی موهای خود را رنگ کنید، انتخاب رنگ موی نامناسب تمام زحمات و هزینه های شما را هدر می دهد. بنابراین، هنگامی که خرید رنگ موبه رنگ موهای طبیعی خود توجه کنید. سعی کنید محصولی را که بیش از دو درجه تیره تر یا روشن تر است خریداری نکنید. اگر چنین رنگ مویی برایتان جذابیتی ندارد و نیاز به تغییر اساسی دارید، توصیه می کنیم از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید و خودتان در خانه موهایتان را رنگ نکنید تا آسیب به موهایتان به حداقل برسد.