هشدار برای مسافران مازندران / احتمال آبگرفتگی

هشدار برای مسافران مازندران احتمال آبگرفتگی

انتخابتو، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با ورود سامانه بارشی به استان احتمال وقوع سیلاب پیش بینی شده و از مسافران درخواست می شود از چادر زدن در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

حسینعلی محمدی; مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به اینکه سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 26 و 27 خردادماه تقویت شد، گفت: در این سامانه شاهد بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد در نقاط مختلف استان هستیم.

محمدی اضافه کرد: پیش بینی می شود رواناب های محلی جاری شود و به دلیل افزایش حجم آب رودخانه ها و طغیان مسیل ها، احتمال لغزش جاده وجود دارد.

وی با تاکید بر احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی و اختلال در تردد در جاده های کوهستانی گفت: رانندگان در تردد در جاده های کوهستانی نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از مردم و مسافران خواست از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

محمدی همچنین به کوهنوردان و کوهنوردان توصیه کرد از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی، مسافرت، چادر زدن و اقامت در مناطق باز خودداری کنند.

وی همچنین به دامداران توصیه کرد دام های خود را در مناطق امن و دور از رودخانه، دهانه مسیل و مکان های مرتفع نگهداری کنند.

این مسئول، شهرداران را به مشارکت در پاکسازی مجاری آب های سطحی دعوت کرد و مقاوم سازی اسکله ها و سازه ها در شهرها و مقاوم سازی تابلوهای تبلیغاتی را از دیگر اقداماتی دانست که باید در مناطق شهری انجام شود.

لینک کوتاه کپی لینک

به گزارش سلامنو