هشدار در مورد استفاده بیش از حد از مسکن و ایجاد چرخه معیوب سردرد

هشدار در مورد استفاده بیش از حد از مسکن و

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدفریبرز رضایی طلب درباره مصرف بی رویه مسکن ها گفت: سردرد یکی از شایع ترین علائم در بین مردم است و افراد کمی هستند که در طول زندگی خود دچار انواع سردرد از جمله سردرد شوند. فشار خون و از ابتلا به سردردهای میگرنی خودداری کنید.

وی مصرف بی رویه مسکن ها را عامل تشدید سردرد در انسان دانست و گفت: فردی که حداقل یک روز یا یک روز در میان مسکن مصرف می کند و سردردش خوب نمی شود باید مصرف مسکن را قطع کند زیرا اعتیاد ناشی از دارو و در این مورد با مصرف زیاد و زیاد مسکن ها سردرد فرد مبتلا برطرف نمی شود، مشکلات خلقی و اضطراب نیز ظاهر می شود که سردرد را تشدید می کند و فرد وارد حالت استریل می شود. با شروع سیکل و سردرد، نیاز به مصرف مسکن دارد، سپس آنها را مصرف می کند و خوب نمی شود، دوباره منجر به اضطراب و سپس سردرد می شود.

دانشیار گروه بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد.

رضایی طلب گفت: سردردی که در 2 تا 3 هفته اخیر به طور ناگهانی ایجاد می شود و باعث ناراحتی و تاری دید می شود بسیار مهم است و این علائم ممکن است نشانه مشکلات مغزی جدی تری باشد.

وی تاکید کرد: در صورت بروز سردرد اگر فرد علائمی مانند از دست دادن هوشیاری، از دست دادن آگاهی از محیط، افزایش شدید فشار خون، سوزن سوزن شدن و در صورت مشاهده زمزمه یک طرفه در بدن باید فوراً به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد.