همه چیز درباره جشنواره فیلم تورنتو در مدار ستاره ها / نسخه 2024

همه چیز درباره جشنواره فیلم تورنتو در مدار ستاره ها

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، جشنواره فیلم تورنتو 2024 با اضافه شدن جدیدترین فیلم های آلیشیا ویکاندر، لوپیتا نیونگو، استیو کوگان، رالف فاینس، جنیفر لوپز، سلما هایک، لیلی جیمز و ریز احمد، چهل و نهمین دوره خود را به باران ستاره ای تبدیل کرد. . .

مهر نوشت: علاوه بر فیلم بیوگرافی آندره آ بوچلی «آندره آ بوچلی: چون باور دارم» مستندی درباره تنور معروف ایتالیایی ساخته کوزیما هارکاما کارگردان و «خاطرات جاده» مستندی درباره بروس اسپرینگستین ساخته تام زیمنی: گذشته بروس اسپرینگستین و گروه ای خیابانی که امسال توسط کارگردانی در تورنتو با مستند Sly تهیه شده توسط سیلوستر استالونه برای نتفلیکس فیلمبرداری شد، در حال حاضر کنجکاوی زیادی را برانگیخته است.

در این جشنواره همچنین اولین نمایش حماسی تاریخی اوبرتو پازولینی، بازگشت، با بازی رالف فاینس و ژولیت بینوش، که پس از فیلم بیمار انگلیسی دوباره با هم همکاری کردند، برگزار می شود. «درس‌های پنگوئن» اثر پیتر کاتانئو با بازی استیو کوگان و جاناتان پرایس، «غیرقابل توقف» جنیفر لوپز، یک درام ورزشی به کارگردانی ویلیام گلدنبرگ، و انیمیشن کریس سندرز، دریم‌ورکس با بازی لوپیتا نیونگو و کیث کانر، اولین فیلم جهانی ربات وحشی. در این جشنواره نیز دیده می شود.

تورنتو امسال نیز ترکیبی از فیلم‌های نمایش داده شده در کن و ونیز را نمایش می‌دهد. در بخش جانبی این نمایش، اولین نمایش بین المللی کمدی جولی دلپی درباره پناهندگان، «با بربرها» در برنامه گنجانده شده است. «دوستان» به نویسندگی و کارگردانی اسکات مک گی و دیوید سیگل با بازی نائومی واتس و کاستنس وو و «ویل و هارپر» مستندی درباره سفر جاده ای جاش گینبام به همراه ویل فارل و هارپر استیل نیز در این فیلم به نمایش درمی آیند. فیلم قسمت بیرون میاد

فیلم کن اوه کانادا ساخته پل شریدر با بازی اوما تورمن، ریچارد گیر و یاکوب آلوردی اولین نمایش خود را در آمریکای شمالی انجام می دهد. دیوید کراننبرگ “کفن ها” با بازی مایکی مدیسون، آخرین فیلم شان بیکر “آنورا” که برنده جایزه بزرگ جشنواره کن شد و فیلم جنایی ژاک اودیارد با بازی زوئی سالدانا، سلنا گومز و کارلا سوفیا گاسکون در حال پخش است. او و “مرد بهتر” مایکل گریسی نیز در این قسمت دیده می شوند.

تورنتو خانه اولین نمایش های جهانی ران هاوارد، فارغ التحصیلی از ربل ویلسون، التون جان: هرگز دیر نشده از دیوید فرنیش، هاربین هو از وو مین و سوپر پسران مالگاون ریما کتی اعلام کرد که در این برنامه حضور دارد.

در بخش «نمایش‌های ویژه» اولین نمایش جهانی «بی‌خون» به کارگردانی آنجلینا جولی و با بازی سلما هایک و دمیان بیچیر برگزار می‌شود. این کارگردان بریتانیایی با ماریان ژان باپتیست، ستاره «رازها و دروغ‌ها»، «میلرها در ازدواج» ساخته ادوارد برنز و فیلم هیجان‌انگیز «رله» ساخته دیوید مک‌کنزی، با بازی ریس احمد و لیلی جیمز، به کارگردانی مایک لی، «حقایق سخت» کریستوفر است. تریلر جنایی اندروز “آنها را پایین بکش”، فیلمی در مورد بازی بسکتبال بومی آمریکایی “ریس بال” ساخته سیدنی فریلند کارگردان کهنه کار تلویزیون و تهیه کنندگی لبرون جیمز، و تریلر علمی تخیلی آن ماری فلمینگ “آیا می توانم یک شاهد؟ فیلم های دیگر این دسته با بازی ساندرا اوه تورنتو هستند.

در حالی که مراسم سال گذشته تورنتو به دلیل اعتصابات اتحادیه های بازیگران و نویسندگان در آمریکا بدون ستاره ماند، تورنتو این بار آن را جبران کرده است و برگزارکنندگان از بازگشت ستاره های هالیوود به فرش قرمز خبر می دهند. در همین حال، تورنتو فاقد زرق و برق و زرق و برق دنیای قدیم در کن یا ونیز است و به استودیوهای بزرگ و مستقل‌ها اجازه می‌دهد تا فیلم‌های پر ستاره‌شان را وارد جریان اصلی کنند و پس از نمایش جهانی در جشنواره‌های تلوراید یا اروپایی، فروش بهتری داشته باشند.

در بخش «نمایش‌های ویژه»، مستند «آخرین دختر روی صحنه» ساخته جیا کاپولا درباره پاملا اندرسون با بازی جیمی لی کورتیس و دیو باتیستا اکران می‌شود. کمدی جنایی دیتو مونتل “ریف راف” با بازی جنیفر کولیج و اد هریس، تریلر علمی تخیلی “ارزیابی” با بازی آلیشیا ویکاندر و الیزابت اولسن و کارگردانی فلور فورچون، کوبی اسمالدرز و بن فاستر جیسون باکستون، “گوشه تیز”، “All” از»، «تو» ساخته ویلیام بریجز، تریلر پسا آخرالزمانی «40 هکتار» از RT Thorne با بازی دنیل ددویلر، اسکات بک و برایان وودز، تریلر «مرتد» به کارگردانی او، «یک مکان آرام» با بازی هیو گرانت و درام «عشق در شهر بزرگ» ساخته «ای اونی» کارگردان کره ای نیز در این بخش قرار دارد.

دیگر اولین نمایش های جهانی در بخش اکران ویژه عبارتند از: اولین کارگردانی ست ورلی، طرح، کارناوال تمام شد، کمدی اوباش فرناندو کویمبرا در ریودوژانیرو، کارگردان شان الیس “برش” با بازی اورلاندو بلوم شامل یک درام با محوریت بوکس به نام. Fire Within نوشته ریچل موریسون، داستانی از بری جنکینز در مورد بوکسور کلاریسا شیلدز و اقتباس سینمایی آلیسون پیل از «ورتر جوان» گوته اثر خوزه لورنکو با بازی پاتریک جی آدامز و داگلاس بوث.

بیشتر فیلم‌های آمریکایی که امسال به تورتنو می‌روند، قبل از نمایش در این جشنواره در آمریکا به نمایش در می‌آیند و از این جشنواره به عنوان مکانی برای کشف مکان و بازاریابی فیلم‌های خود برای اکران در سینماهای اواخر امسال استفاده خواهند کرد. سال آینده. علاوه بر این، نزدیک به دوازده فیلم آمریکایی که بسیاری از آنها برای اولین بار در جشنواره کن به نمایش درآمدند نیز در این جشنواره جای دارند.

جشنواره تورنتو به طور سنتی دروازه ای به بازار آمریکای شمالی برای تولیدات بین المللی بوده است. با فیلم هایی مانند میلیونر زاغه نشین برنده اسکار و آخرین فیلم اسطوره انیمه ژاپنی هایائو میازاکی، پسر و ماهی خوار، که جشنواره فیلم تورنتو 2023 را افتتاح کرد. ، نمونه هایی از این نوع هستند.

در جشنواره تورنتو 2024 همچنین اولین نمایش بین‌المللی فیلم «برخورد خصوصی» اثر ادوارد برگر، یک فیلم توطئه‌آمیز با مضمون واتیکان با بازی رالف فاینس، استنلی توچی و جان لیتگو برگزار می‌شود. انیمیشن بیوگرافی “تقطی” مورگان نویل درباره فارل ویلیامز. اولین فیلم مالکوم واشنگتن، «درس پیانو» با بازی ساموئل ال جکسون، جان دیوید واشنگتن و ری فیشر از جمله فیلم‌های امسال است.

فیلم I’m Still Here به کارگردانی والتر سالز که پیش از این در کن اکران شده بود، برای اولین بار در آمریکای شمالی نیز دیده خواهد شد. فیلم نئو وسترن آتنا ریچل تسانگاری با بازی کالیب لندر جونز و آخرین فیلم گای مدین به نام “شایعات” که در کن به همراه ایوان جانسون و گالن جانسون به نمایش درآمد، نیز در تورنتو حضور دارند.

تورنتو پیش از این اعلام کرده بود که فصل امسال با کمدی فندق شکن بن استیلر به کارگردانی دیوید گوردون گرین و ربل ویلسون فارغ التحصیلی که یک کمدی موزیکال در مناطق روستایی استرالیا اتفاق می افتد آغاز می شود و پایان قسمت تورنتو در سال 2024 خواهد بود. این فیلم ها مطابق با سنت تورنتو از بین فیلم های رایج محبوب انتخاب شده اند.

پیش از این اعلام شده بود که تورنتو از دیوید کراننبرگ، کارگردان افسانه ای کانادایی، برنده جایزه دستاورد شغلی نورمن جویسون، و امی آدامز، برنده جایزه بهترین بازیگر زن، تقدیر خواهد کرد.

جشنواره فیلم تورنتو از 5 تا 15 سپتامبر (15 تا 25 شهریور) برگزار می شود.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین