اشتباهات رایجی که باعث افزایش وزن می شود

اشتباهات رایجی که باعث افزایش وزن می شود

انتخابتو، حفظ وزن سالم با سبک زندگی سالم امکان پذیر است، اما برخی اشتباهات رایج می تواند رسیدن به اهداف کاهش وزن و حفظ وزن سالم را دشوارتر کند.

خوردن بیش از حد

این یک تصور غلط رایج است که وقتی مصرف غذا کم است، حتی برای غذاهای غنی از مواد مغذی مانند آجیل، اگر سالم باشد، می توان غذا را به مقدار زیاد خورد. آووکادو یا غلات کامل بسیار مهم هستند. نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیش از حد مواد غذایی منجر به افزایش کالری دریافتی می شود و مصرف بیش از حد هر ماده مغذی می تواند به مرور زمان باعث افزایش وزن شود.

تمرکز ویژه روی رژیم غذایی

رژیم غذایی برای مدیریت وزن بسیار مهم است، اما تمرکز فقط بر روی آنچه مصرف می کنیم و نادیده گرفتن سایر عناصر حیاتی مانند فعالیت بدنی و سبک زندگی کمکی به کاهش وزن موثر نمی کند، بلکه ورزش منظم باید در کنار رژیم غذایی سالم دنبال شود. متابولیسم بدن افزایش می یابد و وضعیت سلامت عمومی بهبود می یابد. حتی فعالیت‌های ساده مانند پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری نیز می‌تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند.

نخوردن وعده های غذایی

حذف وعده های غذایی ممکن است راه خوبی برای کاهش کالری دریافتی به نظر برسد، اما اغلب نتیجه معکوس دارد و منجر به پرخوری در اواخر روز می شود. تحقیقات نشان می دهد که نخوردن صبحانه با افزایش خطر چاقی و اختلال در متابولیسم گلوکز مرتبط است.

مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی را کاهش دهید

برخی افراد در تلاش برای کاهش وزن سریع، مصرف غذا را به شدت کاهش می دهند، که باعث کاهش دریافت مواد مغذی ضروری می شود. نتایج تحقیقات نشان می دهد که کاهش مصرف مواد غذایی حاوی مواد مغذی باعث کاهش متابولیسم شده و روند کاهش وزن را دشوارتر و ناپایدارتر می کند. . او انجام می دهد؛ برای اطمینان از دریافت کافی ویتامین و مواد معدنی، توصیه می شود که به جای کمیت غذا، بر کیفیت رژیم غذایی تمرکز کنید و انواع میوه ها، سبزیجات، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل را در وعده های غذایی خود بگنجانید. وعده های غذایی متعادل به حفظ سطح انرژی کمک می کند. ترویج متابولیسم سالم.