همه چیز درباره داودنژادهایی که جلوی دوربین می آیند، از مادربزرگ تا نوه

همه چیز درباره داودنژادهایی که جلوی دوربین می آیند، از

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، علیرضا داودنژاد را باید هسته اصلی خانواده سینما بدانیم. در سال 65 فیلم بی پناه را با بازی رضا داوودنژاد 5 ساله فیلمبرداری کرد. این در واقع اولین فیلمی بود که در آن یکی از اعضای خانواده مقابل دوربین قرار گرفت. او بعد از این فیلم فراموش نشدنی ترین فیلم خانوادگی را می سازد. مصائب شیرین را در سال ۱۳۷۷ با حضور مادرش صدات حبیبیان، پسرش رضا، برادر بزرگترش محمدرضا و دختر برادرش مونا ساخت و سال ها بعد در سال ۱۳۸۵ قسمت دوم این فیلم را کارگردانی کرد. دوباره با خانواده اش، البته این موضوع چندین بار بعد از فیلم اعلام شده بود اما هنوز اکران نشده بود. فیلم بعدی که علیرضا داودنژاد به همراه اعضای خانواده اش که برخی از آن ها بازیگران مطرحی چون رضا داودنژاد شدند ساخت فیلم مرهم بود. در این فیلم که در سال 1368 فیلمبرداری شد، طوم السادات حبیبیان، رضا داوودنژاد، محمدرضا داوودنژاد، علی داوودنژاد، فاطمه داوودنژاد و مادربزرگش کبری حسن زاده اصفهانی به ایفای نقش می پردازند.

همشهری نوشت: مرهم داوودنژاد دو سال بعد فیلم «درس بازیگری» را فیلمبرداری می کند که تقریبا همه اعضای خانواده در آن حضور دارند. این فیلم درباره خانواده ای است که پول و ارث به مهمترین مسئله زندگی آنها تبدیل شده است و در روابط خود دچار مشکل می شوند. در این فیلم بازیگران فیلم عبارتند از: زهرا داوودنژاد، رضا داوودنژاد، علیرضا داوودنژاد، کبری حسن زاده، محمدرضا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد، علی داوودنژاد، کیارش داوودنژاد، فاطمه داوودنژاد، زهرا حبیبیان و زهرا حبیبیان.

رضا داوودنژاد

رضا داودنژاد با صدای شیرین و چهره نازش بازیگری را از 5 سالگی با فیلم به پناه به کارگردانی پدرش آغاز کرد. او در آن فیلم نقش پسری را بازی کرد که پدرش معتاد به مواد مخدر بود و کینه هایش هنوز در یادها مانده است. او سال ها بعد در فیلم مصائب شیرین باز به کارگردانی پدرش ثابت کرد که بازیگر بوده است. او پس از این فیلم در هشت فیلم به کارگردانی پدرش بازی کرد که در برخی از آنها نقش خودش از جمله گذراندن دوره های بازیگری را ایفا کرد.

رضا داودنژاد که فروردین امسال دنیا را ترک کرد با کارگردانان زیادی کار کرد. از جمله داریوش مهرجویی که در فیلم لامینور نقش آشپزی را برای او بازی کرد.

همه چیز درباره داودنژادهایی که جلوی دوربین می آیند، از مادربزرگ تا نوه

محمدرضا داوودنژاد:

برادر کوچکتر علیرضا داودنژاد بازیگری را از سال 61 با فیلم افریت آغاز کرد و تقریباً در تمام کارهای برادرش حضور داشت. لحن خاص گفتار و رفتار بدنی خاص او از او بازیگری متفاوت ساخته است و بازی او در نقش های جنایی دلنشین است، البته نه چندان متفاوت. آخرین فیلم او در سال 1378 در فیلم لب خط به کارگردانی علی جبارزاده بود اما آخرین کار او در تلویزیون در سال 1401 و در سریال معروف علیرضا نجف زاده بود.

همه چیز درباره داودنژادهایی که جلوی دوربین می آیند، از مادربزرگ تا نوه

زهرا داودنژاد:

زهرا خواهر بزرگ رضا داودنژاد است و کار سینمایی خود را به عنوان منشی صحنه در فیلم پدرش «عاشقانه» آغاز کرد. او بعداً به عنوان منشی صحنه و سپس دستیار کارگردان تجربه ای داشت. بازیگری را طبیعتاً با پدرش آغاز کرد و در فیلم «بچه های بد» بازی کرد و بعدها در فیلم های «دست های خالی»، «زن دم»، «نیلوفر»، «کلاس هرپشگی»، «17 سهیلا»، «مصاب شیرین 2» بازی کرد. “. و “عروسی مردم”. او همچنین در بسیاری از برنامه های رئالیتی حضور داشته است.

همه چیز درباره داودنژادهایی که جلوی دوربین می آیند، از مادربزرگ تا نوه

مونا داودنژاد:

مونا داوودنژاد دختر محمدرضا داوودنژاد و خواهرزاده علیرضا داوودنژاد است. مونا بازیگری را از سال ۱۳۷۷ در فیلم مصعب شیرین به نویسندگی و کارگردانی عمویش علیرضا داوودنژاد آغاز کرد و پس از آن در فیلم های بانوی کوچک، روگون مار، بهشت ​​از آن توست، مصاب شیرین ۱ و ۲ و دودکش بازی کرد. سریال خانه پدری و مظفر باغ.

همه چیز درباره داودنژادهایی که جلوی دوربین می آیند، از مادربزرگ تا نوه

به صدات حبیبیان احترام بگذارید

او مادر علیرضا داوودنژاد است و احتمالا هرگز قرار نبود بازیگر شود و زمانی که در یک فیلم بازی می کرد، بازی نمی کرد و کاملاً خودش بود. او در فیلم های مصائب شیرین، بهشت ​​از آن تو، بچه های بد، دختری در قفس، هو، مهرم و کلاس بازیگری به کارگردانی پسرش بازی کرد و برای فیلم مصائب شیرین جایزه بازیگری را از جشنواره فجر دریافت کرد.

همه چیز درباره داودنژادهایی که جلوی دوربین می آیند، از مادربزرگ تا نوه

کبری حسن زاده اصفهانی

او مادربزرگ علیرضا داودنژاد است که برای اولین بار در فیلم مرهم حضور داشت. مرهم داستان دختر معتادی است که بالاخره به مادربزرگش پناه می برد. کبری حسن زاده در این فیلم نقش مادربزرگ را بازی کرد اما در هیچ مقطعی مانند یک بازیگر عمل نکرد. او آنقدر به نقش خود اعتقاد داشت که تمام احساساتش واقعی و آنی بود. علیرضا داودنژاد نیز در مصاحبه ای گفته است که او و طناز طباطبایی مثل یک مادربزرگ و نوه اش هستند.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین