هندی ها مجیدی را یک قهرمان می بینند

هندی ها مجیدی را یک قهرمان می بینند

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، نخستین نشست از سلسله نشست های ویژه «20-41» چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در پنجمین روز از «درباره رویا» با موضوع «موسیقی فیلم کوتاه» برگزار شد. به دبیری احمدعلی سجادی صدر و با حضور آی‌آر رحمان سه‌شنبه 10 آبان ماه ساعت 10:30 در سالن 12 پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری جشنواره، ع.ر.رحمن در ابتدای این نشست گفت: با تماشای فیلم های زیاد می توانید به موسیقی متن فیلم های خودتان دسترسی داشته باشید، موسیقی به مخاطب این امکان را می دهد که فیلم را همراهی کند. شخصیت و جهان.” یک نکته مهم در کار من؛ اینکه من از انجام کارهای کلیشه ای خوشم نمی آید و نمی خواهم معتاد شوم.

من یک فیلم واقعیت مجازی ساختم که خیلی برایم جذاب بود و دوست دارم دوباره در این زمینه فیلم بسازم.

عرب رحمان همچنین به اهمیت فیلم کوتاه در کارنامه کاری خود اشاره کرد و گفت: قبل از انجام کار موسیقی فیلم، تیزرهای تبلیغاتی انجام می دادم و همین موضوع ورود من به دنیای موسیقی فیلم را آسان تر و با تجربه تر کرد و دقیقا به همین دلیل است. وقتی فیلم کوتاه می سازید، فیلم های کوتاه معتبر هستند.

وی افزود: به موسیقی متن فیلم دقت کنید، اگر بودجه تان خوب است حتما آهنگساز استخدام کنید، اگر بودجه تان خوب نیست از نرم افزارهایی که شامل نمونه سازها هستند استفاده کنید یا از هوش مصنوعی کمک بگیرید. اما روش حرفه ای کمک گرفتن از یک آهنگساز حرفه ای در این زمینه است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند هوش مصنوعی یا فناوری‌ها می‌توانند جایگزین انسان در فرآیند فیلم‌سازی شوند، پاسخ داد: شما می‌توانید از این فناوری‌ها خیلی خوب و راحت استفاده کنید، اما هر فردی ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد و همچنین خلاقیت فردی دارد. هر فردی گاهی می تواند بیشتر از این فناوری به شما کمک کند.

رحمان تاکید کرد: به نظر من فیلم های کوتاه بسیار قابل احترام هستند زیرا دروازه ورود به عرصه فرهنگ و هنر هستند.

وی افزود: اصالت فیلم و موسیقی ایرانی بسیار خوب است و من «لیلا» و «سنتوری» را در بین فیلم های ایرانی خیلی دوست دارم.

از آنجایی که ع.ر رحمان تهیه کننده موسیقی فیلم «محمد رسول الله» بود، در ادامه در این دیدار از وی پرسیده شد که همکاری او با مجید مجیدی در این فیلم چگونه بوده است؟

الرحمن پاسخ داد: آقای مجیدی در هند به عنوان یک اسطوره و یک قهرمان شناخته می شود و نه تنها از نظر تجارت و فیلمسازی بلکه راه های صحیح درک فیلم و ساخت یک فیلم خلاقانه را نیز به ما آموخت. وقتی مسید مجیدی به من پیشنهاد کرد که آهنگسازی «محمد رسول الله» را بر عهده بگیرم، احساس کردم به وظیفه خود عمل کرده ام.

وی گفت: این فیلم برای من یک فرآیند یادگیری بود و در طول همکاری با آقای مجیدی موسیقی و سبک های مختلف را برای ایشان ارسال کردم و نظر ایشان را جویا شدم.

آهنگساز فیلم سینمایی «محمد رسول الله» ادامه داد: یک آموزشگاه موسیقی تاسیس کردم و از بچه هایی که توان مالی ندارند به این آموزشگاه دعوت می کنم، بورسیه می گیرند و به صورت رایگان موسیقی می سازند.

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به کارگردانی مهدی آذرپندار تا 11 آبان ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.

۲۴۴۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین