وداع بدون تشریفات با اسطوره فرانسه آلن دلون!/پایان یک دوران

وداع بدون تشریفات با اسطوره فرانسه آلن دلونپایان یک دوران

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که ادای احترام از سراسر جهان پس از مرگ آلن دلون اسطوره سینما در سن 88 سالگی در حال پخش است، زادگاه او قرار است روز دوشنبه با یکی از بزرگترین ستاره های خود وداع کند.

به گزارش مهر، در حالی که فیلم «پلنگ» از روز یکشنبه در سینماهای پرمخاطب بسیاری از سینماهای پاریس اکران شد، بلافاصله پس از انتشار خبر درگذشت وی و روزنامه ها به فکر بستن صفحات خود برای فردا بودند، به نظر می رسد خبری از آن نیست. برنامه های رسمی در این زمینه ادای احترام ملی دلونه نادیده گرفته شد زیرا او به صراحت اعلام کرد که این را نمی خواهد. او گفته بود که می‌خواهد در کنار سگ‌هایش (32 سال در طول سال) در ملک خود در دوش در مرکز فرانسه، جایی که می‌خواست در آنجا دفن شود، دفن شود. کریستف هورو، فرماندار لوآر به خبرگزاری فرانسه گفت که قبلاً با مقامات محلی در مورد این موضوع صحبت کرده و فرماندار نیز با آن موافقت کرده است.

سه فرزند او، آنتونی، انوشکا و آلن فابیان که ماه ها بر سر معالجه پزشکی او با هم اختلاف داشتند، زمانی که روز یکشنبه درگذشت پدرشان را اعلام کردند، با صدایی متحد صحبت کردند. اکنون آنها باید مراسم تشییع جنازه یکی از نمادهای سینمای فرانسه را بر عهده بگیرند و تصمیم بگیرند که آیا آن را به عنوان یک امر خانوادگی حفظ کنند یا آن را به دنیای سینما گسترش دهند.

روزنامه در دست آلن دلون

دلون طبیعتاً امروز کل صفحات اول روزنامه های فرانسوی را در اختیار دارد و بسیاری از این بازیگر پرتره تمام صفحه از صفحه اول به بعد را انتخاب کرده اند.

فیگارو با انتخاب عنوان «آخرین سامورایی» به یکی از معروف‌ترین نقش‌های دلون، یعنی قاتل مرموز در فیلم هیجان‌انگیز ژان پیر ملویل در سال 1967 اشاره کرد.

روزنامه “لوپاریزین” دلون را “افسانه سینما” خواند، در حالی که لیبراسیون او را “یکی از چهره های برجسته سینما، نماد مردانگی در سایه، بازیگری با کاریزمای دیوانه کننده” توصیف کرد.

خبر مرگ آلن دلون نه تنها در روزنامه های فرانسه منتشر شد، بلکه در روزنامه های سراسر جهان نیز گزارش شد و روزنامه های نیویورک تایمز، واشنگتن پست و نیویورک پست نیز تیترهایی را از مرگ او منتشر کردند. واشنگتن پست از او به عنوان “مرد سرسخت کروبی سینمای بین المللی” و هالیوود ریپورتر او را “ستاره اغواگر سینمای اروپا” نامید.

اشپیگل آلمان او را “جیمز دین اروپا” نامید، در حالی که دویچه تسایتونگ به زودی نوشت: “هاله زیبای دروگر او را به یک افسانه تبدیل کرد.”

خبر جدایی او در ایتالیا نیز بازتاب گسترده ای داشت، جایی که او بیشتر دوران حرفه ای خود را در آنجا گذراند و کوریره د لا سرا نوشت: «هیچ بازیگری به اندازه دلون منحصر به فرد و جاودانه نخواهد بود». La Repubblica و La Stampa با اسطوره سینمای فرانسه خداحافظی کردند.

در بریتانیا، گاردین با اختصاص نیمه بالای روزنامه به تصویری از آلن دلون و نقل قولی از امانوئل ماکرون: “او با چهره فراموش نشدنی خود زندگی ما را زیر و رو کرد. او یک بنای تاریخی برای فرانسه است.” و منتقد پیتر بردشاو نوشت: “آلن دلون جذاب و زیبا یکی از معمایی ترین ستاره های سینما بود.”

وداع بدون تشریفات با اسطوره فرانسه آلن دلون!/پایان یک دوران

صفحه اول فایننشال تایمز همچنین عکسی از دلون و مقاله ای را منتشر کرد که در آن جزئیات زندگی پرفراز و نشیب او از جمله اعتراف او به داشتن ارتباط با گانگسترهای واقعی در دوران جوانی را نشان می داد.

بی بی سی نیز نوشت: آلن دلون اسطوره سینمای فرانسه درگذشت.

“Le Temps” از سوئیس او را “یک جنایتکار واقعی با چهره فرشته” خطاب کرد.

دلون پایان یک دوران

پس از مرگ آلن دلون، بازی او در برخی از بهترین فیلم های دهه 1960 و 70 بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تاکید شد که جذابیت او در پرده بزرگ را نمی توان نادیده گرفت.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، دیروز یکشنبه، 18 آگوست، بلافاصله پس از مرگ این بازیگر ادای احترام کرد و او را نه تنها یک بازیگر افسانه ای، بلکه «یادگار فرانسه» خواند. مکرون در توییتر نوشت: آلن دلون نقش های افسانه ای بازی کرد و رویای دنیا را در سر داشت. او با چهره فراموش نشدنی خود زندگی ما را زیر و رو کرد. مالیخولیایی، محبوب، مرموز، او بیش از یک ستاره بود: او یادگار تاریخ فرانسه بود.

ژیل ژاکوب، رئیس سابق جشنواره کن، از دلون به عنوان «شیر بازیگر با نگاهی پولادین» یاد کرد و به او ادای احترام کرد. آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره فیلم ونیز گفت که او نمادی بود که به “المپوس جاودانه ها” صعود کرد.

آلن ترزیان فیلمساز فرانسوی گفت دلون “آخرین غول سینما” بود. او به رادیو فرانس اینتر گفت: با مرگ دلون، صفحه ای در تاریخ سینمای فرانسه باز شد. ترزیان که تهیه کننده بسیاری از فیلم های دلون بود، یادآور شد: هر وقت او به جایی می رفت، احترامی تقریباً عرفانی و شبه مذهبی وجود داشت. شخصیت او جذاب بود.

بریژیت باردو بازیگر 89 ساله و نام معروف دهه 60 میلادی گفت: او یکی از آخرین اسطوره های زنده دوران طلایی سینمای فرانسه در دهه 1960 بود. رفتن او خلأ بزرگی بر جای می گذارد که هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند آن را پر کند. او گفت که دلون “بهترین نماینده حیثیت سینمای فرانسه است.” سفیر ظرافت، استعداد و زیبایی. من یک دوست، یک آلتر ایگو، یک همکار را از دست دادم.»

بازیگر اسپانیایی آنتونیو باندراس در X پستی با 3 عکس از دلون در دوران اوج خود نوشت: Aurova (بای) آلن دلون. روحش شاد

کلودیا کاردیناله، همبازی او در فیلم پلنگ نیز با اشاره به نام شخصیت خود در این فیلم گفت: مهمانی تمام شد و افزود: تانکردی با ستاره ها به رقصیدن رفت.

آلن دلون یکی از کهن الگوهای اصلی هالیوود را در قالب یک قاتل مرموز و خاموش در «سامورایی» ژان پیر ملویل خلق کرد و کارگردانان بزرگی از مارتین اسکورسیزی گرفته تا جان وو و کوئنتین تارانتینو همیشه برای خلق این فیلم جدید مورد ستایش قرار می گیرند. او جیم جارموش کارگردان آمریکایی در اکانت اینستاگرام خود با عکس دلون از فیلم «سامورایی» گفت که قاتل شیک پوش اعتراف کرده است: «صورت فرشته گانگستری با روحیه شاد».

وداع بدون تشریفات با اسطوره فرانسه آلن دلون!/پایان یک دوران

ظاهر دلون طلای سینمایی برای فیلمسازان در دهه 1960 بود

نظرات بحث برانگیز

اگرچه آلن دلون در سرتاسر جهان طرفداران زیادی داشت، زندگی شخصی و دیدگاه های سیاسی او گاهی اوقات باعث ایجاد نظرات مخالف می شد. روابط دلون با زنان باعث جنجال شد. پسرانش او را به خشونت خانگی متهم کردند و در جریان مشاجره به زنان زندگی اش سیلی زدند که دلون آن را رد کرد.

دلون همچنین به دلیل دوستی خود با ژان ماری لوپن، رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی که از مجازات اعدام حمایت می کند، مورد انتقاد قرار گرفت و زمانی که مخالفت خود را با ازدواج همجنس گرایان اعلام کرد، مورد انتقاد قرار گرفت.

سال های گذشته

اگرچه او در اخبار زندگی شخصی اش بود، اما در سال های پایانی زندگی اش تا حد زیادی منزوی بود. او سال‌های آخر عمرش را در روستای کوچک دوشی و در عمارت محصور در دیوارهای بلند گذراند. در رسانه‌ها و دادگاه‌ها بر سر سلامتی‌اش اختلافاتی بین خواهران و برادرانش ایجاد شد و پس از سکته‌ای که در آن دچار شد، حالش بدتر شد. 2019. در سال 2023، سه فرزند او، خدمتکارش، هیرومی رولین، را بیرون کردند و علیه او شکایت کردند و او را به آزار و اذیت و رفتارهای تهدید آمیز متهم کردند.

وداع بدون تشریفات با اسطوره فرانسه آلن دلون!/پایان یک دوران

ده‌ها هوادار برای ادای احترام گل‌هایی را بیرون از ورودی خانه او گذاشتند. یکی از هواداران که گل‌های سفید به جا گذاشته است، می‌گوید: “او نمادی ابدی در ذهن ماست و این یک تکه از جوانی ما است که از دست می‌رود و بسیار غم انگیز است.” او گفت.

بدون تشکر از شما نمی روم

آلن دلون بازیگری از دوران طلایی سینمای فرانسه بود که به خاطر شخصیت سرسختش در فیلم‌هایی مانند سامورایی و بورسالینو شناخته می‌شود.

دلون که زمانی خوش تیپ ترین مرد سینما محسوب می شد، در فیلم های موفق دهه 1960 مانند پلنگ و روکو و برادرانش بازی کرد. او از یک قاتل گرفته تا یک کلاهبردار کاریزماتیک، در هر نقشی که بازی می کرد قلب طرفداران را ربود.

از دهه 1990، فیلم های او به ندرت قدرت سابق خود را بازیافتند، اما او همچنان نام آشنای خود باقی مانده است و در طول دوران حرفه ای خود در نزدیک به 90 فیلم ظاهر شده است.

آخرین حضور عمومی مهم دلون زمانی بود که او جایزه نخل افتخار جشنواره فیلم کن را در ماه می 2019 دریافت کرد. به نظر می رسید با سخنرانی احساسی در این مراسم از سینما خداحافظی می کند. او گفت: «این یک ادای احترام پس از مرگ است، اما در طول زندگی من. من می روم اما بدون تشکر نمی روم.

وداع بدون تشریفات با اسطوره فرانسه آلن دلون!/پایان یک دوران

برای دهه ها، مردم فرانسه زندگی حرفه ای و عشقی دلون را از طریق پاریس مچ و مجلات دیگر دنبال می کردند. زندگی شخصی رنگارنگ او مرتباً در صفحات اول این مجلات و نشریات ظاهر می شد و در سراسر اروپا پخش می شد.

پایان غم انگیز فیلم خانواده دلون

در سال های اخیر فروپاشی خانواده دلون سوژه اخباری در فرانسه بوده است. این بازیگر دارای سه فرزند دو پسر و یک دختر با 2 زن مختلف بود و همچنین صاحب یک پسر سوم شد که هرگز او را تایید نکرد و چند سال پیش در 60 سالگی بر اثر اعتیاد درگذشت.

فرزندان دلون در سال های اخیر با سرزنش یکدیگر نارضایتی متقابل خود را به رسانه ها اعلام کرده بودند. آنها در مورد دوره درمان پزشکی او پس از سکته مغزی در سال 2019 اختلاف نظر داشتند. بحث دیگر با هیرومی رولین، خدمتکار دلون بود. فرزندان دلون سال گذشته او را بیرون کردند و او از او به دلیل به خطر انداختن جانش با امتناع از دادن دارو به او شکایت کرد. سرانجام، در آوریل سال جاری، یک قاضی، دلون را تحت «قیمت قانونی» قرار داد.

خداحافظی با هواداران آلن دلون

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طرفداران آلن دلون در خارج از عمارت حومه شهر دوشی-مونتکوربون، در جنوب پاریس، جایی که اسطوره سینمای فرانسه در اوایل روز یکشنبه در سن 88 سالگی درگذشت، تجمع کردند.

هواداران به نشانه قدردانی از این ستاره سینما در مقابل خانه او گل گذاشتند.

ژان پیر لکلوز که 22 سال در عمارت دلون کار می کرد، در حالی که چشمانش اشک می ریخت، از خود به عنوان یک فرد فوق العاده و غول مقدس سینما صحبت کرد و گفت: «هرگز خاطرات خود و لحظه ای را فراموش نمی کنم. برای اولین بار ملاقات کرد. او . فراموش نشدنی بود

گل فروشی محلی که معمولاً یکشنبه ها تعطیل است، دیروز باز بود و گل فروشی Agnes Burgoyne گفت که تلفن در طول روز زنگ می خورد، گاهی اوقات از فواصل دور. یک مشتری از جنوب فرانسه حتی برای سفارش گل برای عمارت آلن دلون تماس گرفت.

شهردار نیز برای بررسی پروتکل های امنیتی آنجا بود و ده ها افسر پلیس در آنجا مستقر بودند. شهردار گفت: 2 سال بود که او را ندیده بودیم اما همیشه یکی از نام های مهم روستا بود.

همسایه اش نیز گفت: او صمیمی بود، اما همه مواظب بودند و هیچکس چیزی نگفت که مزاحم او شود.

آلن دلون در نیم قرن گذشته در این خانه روستایی زندگی می کرد و آن را به اقامتگاه خود تبدیل کرد. محلی ها به یاد دارند که او را در دهه های 1970 و 1980 در یک رستوران مجاور، و حتی در جشن سالانه مدرسه با میریام دارک، بازیگر و یکی از عشق های بزرگ زندگی اش، تنها دیدند.

یکی از اهالی محله می گوید: زمانی که دانش آموز بودم برای جشن پایان سال به مدرسه می آمدند.

کریستین یکی دیگر از گل فروشان روستا نیز با یادآوری اینکه گل های مورد علاقه این بازیگر رز قرمز و سفید و نیلوفر سفید بوده است، بارها این گل ها را به عمارت خود تحویل داده است. او گفت: او همیشه بسیار شوخ بود و عاشق شوخی بود، اما پر زرق و برق نبود و هرگز نقش یک ستاره یا مجری را در اینجا بازی نکرد. او محلی محسوب می شد.

دلون اعلام کرد که می خواهد در کنار بیش از 30 سگ محبوبش در گورستانی که برای آنها در این دهکده در 140 کیلومتری جنوب شرقی پاریس ساخته بود دفن شود و پس از ماه ها درگیری عمومی، خانواده دلون نیز در اینجا جمع شدند. بچه ها با ناراحتی از درگذشت او دور هم جمع شدند و نشستند تا یک بیانیه مشترک بنویسند: آلن فابین، انوشکا، آنتونی و همچنین [سگ او] لوبو با اندوه عمیق خبر درگذشت پدر را اعلام کرد.

قبل از مرگ دلون، خانواده تایید کردند که طبق قوانین فرانسه، دارایی او که بین 50 تا 300 میلیون یورو تخمین زده می شود، به 4 قسمت تقسیم می شود و 25 درصد به فرزندانش تعلق می گیرد. آلن 25 درصد از سهام خود را به دخترش آنوشکا واگذار کرد.

دلونه آخرین حضور عمومی بزرگ خود را روی فرش قرمز برای دریافت نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن 2019 انجام داد.

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین