اهمیت تشخیص زودهنگام مشکلات شنوایی در کودکان/ لزوم تامین منابع برای خرید دستگاه شنوایی سنجی

اهمیت تشخیص زودهنگام مشکلات شنوایی در کودکان لزوم تامین منابع

انتخابتو وبدا، کوروش اعتماد با تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام مشکلات شنوایی در کودکان گفت: برنامه غربالگری سلامت شنوایی نوزادان دارای چند مرحله است و پس از اولین تشخیص، درمان بیمار آغاز می شود. در مراحل مختلف بیرون آمد.

در برنامه غربالگری سلامت شنوایی نوزاد، خدمات پزشکی باید از مرحله اول تا انتها در دسترس و رایگان باشد. بخشی از این چرخه مانند کاشت پروتز حلزون انجام شده است اما مرحله اول (تشخیص شنوایی) انجام شده است. مشکلات در کودکان) هنوز هزینه دارد.

مدیرکل مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به کمبود تجهیزات شنوایی سنجی (سنجش کمی و کیفی دستگاه شنوایی) گفت: امیدواریم منابع لازم در این زمینه فراهم شود. از طرفی می توانیم از مراکزی که بیش از یک دستگاه دارند، دستگاه ها را به مناطق محروم و کم برخوردار ارسال کنیم.

اعتماد تاکید کرد: آموزش و فرهنگ سازی نیز از جمله اقداماتی است که برای ارتقای حوزه سلامت شنوایی نوزادان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تاکید وزیر بهداشت مبنی بر انجام کلیه آزمایشات تشخیصی کودکان زیر هفت سال، از شورای عالی بیمه خواست تا پوشش بیمه ای مرحله اول غربالگری سلامت شنوایی نوزادان را برای کاهش هزینه ها لحاظ کند. فری بیان کرد: بر اساس اطلاعیه ای که بر این اساس اعلام شد، باید تلاش شود تا غربالگری شنوایی نوزادان هزینه ای به خانواده ها تحمیل نکند.

مدیرکل مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برنامه بعدی معاونت سلامت شنوایی وزارت بهداشت غربالگری و تشخیص مشکلات شنوایی در سنین بالاتر و گروه های مختلف حرفه ای است. و همچنین در افراد مسن