وزیر بهداشت: اگر به بحران جمعیت توجه نکنیم به قدیمی ترین کشور دنیا تبدیل می شویم

وزیر بهداشت اگر به بحران جمعیت توجه نکنیم به قدیمی

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدمحمدرضا ظفرکندی در مراسم افتتاحیه «اجلاس سراسری سلامت مادران و جوانان جمعیت» که در مرکز قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد، گفت: ۷۳ ماده قانونی با موضوع جوانان جمعیت تدوین شده که اکثریت آنها توسط وزارت بهداشت.

وی با بیان اینکه بحث جمعیت به مسائل زیادی بستگی دارد، افزود: بحث سلامت مادران به مسائل زیادی از جمله مسائل اقتصادی، سالمندی، اجتماعی و فرهنگی بستگی دارد.

وزیر بهداشت با توجه به جمعیت به عنوان یک مسئله ملی گفت: کل نظام باید در این موضوع دور هم جمع شود و برای حل مشکلات جمعیتی به صورت سیستمی عمل کند.

وی با یادآوری اینکه تصمیم نظام مبتنی بر سیاست های کنترل جمعیت بود که مدتی به خوبی اجرا نمی شد و اکنون در حوزه جمعیت با مشکل مواجه هستیم، ادامه داد: تعداد مادران ایرانی کم است و نرخ فرزندآوری کاهش یافته است. .

در حال حاضر با بحران جمعیتی مواجه هستیم و اگر به مشکلات جمعیتی توجه نکنیم، ایران در سال های آینده به قدیمی ترین کشور جهان تبدیل خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حضور زنان در مجامع علمی کشور افزایش یافته است، گفت: اگرچه حضور زنان در مجامع علمی افزایش یافته است، اما این موضوع می تواند نقش مادری آنها را مختل کند و مردان وظایف مختلفی در این زمینه دارند. برای حل این مشکل باید به حل آن توجه شود.

ظفر قندی در خصوص سقط جنین گفت: این موضوع از بعد حقوقی، اجتماعی و بهداشتی حائز اهمیت است و باید با اقدامات مناسب تلاش کنیم تا سقط جنین را کاهش دهیم.

تعداد فوتی های تصادفات به 14 هزار نفر کاهش یابد

وی به مرگ سایر شهروندان در تصادفات رانندگی پرداخت و گفت: سالانه 20 هزار نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند که بیشتر این افراد از جمعیت جوان کشور هستند.

وزیر بهداشت گفت: برای اینکه تعداد فوتی ها در تصادفات به 14 هزار نفر برسد، موضوع تصادفات باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و برای رسیدن به این هدف باید به موضوعاتی از جمله توجه شود. ایمنی خودرو و ایمنی ترافیک. استانداردهای جاده ای نیز باید در دستور کار قرار گیرد.