پرده کعبه عوض شد/عکس

پرده کعبه عوض شدعکس

به گزارش انتخابتو، همزمان با روز اول محرم الحرام و آغاز سال 1446 هجری قمری، پرده کعبه در عربستان تغییر کرد.

به گزارش ایسنا، آن طور که رسانه های سعودی اعلام کرده اند، پرده جدید دارای 53 قطعه طلا دوزی شامل 16 قسمت کمربند، 7 قطعه زیر کمربند، 4 قطعه گوشه، 17 عدد فانوس و 5 قطعه برای پرده است. کعبه یک تکه برای «رکن یمانی» و دو تکه برای رئوس حجر الاسود با شیار.

این پرده توسط 159 استادکار تولید شد و قسمت تذهیب آن بین 60 تا 120 روز به طول انجامید.

در تولید این پرده از 120 کیلوگرم طلا، 100 کیلوگرم نقره و 1000 کیلوگرم ابریشم استفاده شده است. به گفته مسئول مجتمع تولید پرده کعبه، این پرده با وزن 1350 کیلوگرم و ارتفاع 14 متر به صورت تکه ای از چهار ضلع مجزا و یک پرده درب تشکیل شده است.

قسمت بیرونی جلد با نوشته هایی که با نخ های مشکی بافته شده تزئین شده است.

در هنگام نصب حجاب، تیمی متخصص با صلاحیت های آموزش دیده، علمی و عملی بر کار برچیدن و مراحل اولیه تعویض حجاب کعبه که رفع حجاب کهنه، برداشتن روکش طلا و پایین آمدن حجاب می باشد نظارت می کنند. حجاب از جلد جدید

پرده کعبه عوض شد/عکس

برای نصب پرده، چهار ضلع باید به صورت جداگانه به بالای کعبه بلند شوند تا فرآیند پیچیده تکمیل شود. پس از اتمام تمام لبه ها، گوشه ها از روکش دوخته می شوند و سپس پرده قرار می گیرد که کشیدن آن به زمان و مهارت نیاز دارد و در پارچه مشکی باز می شود.

حدود سه هفته قبل از زیارت، قسمت پایین کسوه بلند شد. برای جلوگیری از کثیف شدن و آسیب دیدن پرده در هنگام طواف زائران بر کعبه، این عمل هر ساله تکرار می شود.

پرده کعبه عوض شد/عکس

در گذشته در موسم حج به ویژه صبح روز نهم ذی الحجه پس از صعود زائران به کوه عرفات، پرده کعبه برای پذیرایی از نمازگزاران صبح روز بعد عوض می شد. مصادف با عید قربان است.

سال گذشته اداره کل مسجدالحرام عربستان سعودی اعلام کرد که این سنت تغییر کرده و این مراسم سالانه در آستانه اولین روز از ماه محرم، اولین روز از تقویم هجری قمری برگزار می شود.

پرده کعبه عوض شد/عکس

پرده کعبه عوض شد/عکس

پرده کعبه عوض شد/عکس

پرده کعبه عوض شد/عکس

23332336

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین